جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » حلقه های به اصطلاح صالحین، پس از فساد موجود درایران، به فکر ساختن تمدن درجهان هستند!!

حلقه های به اصطلاح صالحین، پس از فساد موجود درایران، به فکر ساختن تمدن درجهان هستند!!

سنندج – نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: طرح حلقه های صالحین که برنامه ای جدی و سازنده در جهت تربیت انسان های مصلح است، زمینه ساز تمدن جهانی اسلام را فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در نشست فصلی استادیاران شجره طیبه صالحین استان اظهار کرد: شجره طیبه صالحین برنامه ای ارزشمند و امری مقدس است که بسیار اثرگذار می باشد.

وی ضمن اشاره به سالگرد عملیات غروز آفرین مرصاد گفت: ۸ سال جنگ تحمیلی یکی از فتنه هایی بود که دشمنان برای از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بکار بردند و عملیات مرصاد برای مقابله با گروهک منافقین که به خیال واهی، بعد از قطعنامه ۵۹۸ فرصت را غنیمت شمرده و سعی در رسیدن به اهداف پلید خود داشتند، بود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری عملیات مرصاد را شکست مفتضحانه منافقین عنوان کرد و افزود: عملیات مرصاد یکی از عنایات ویژه خداوند به مردم ایران و نظام بود که توطئه و فتنه دشمنان را خنثی کرد و اتفاق مبارکی بود که ما از خطرات منافقین مصون داشت.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش دشمنان این است که در جهان اسلام نفاق و تفرقه بیندازند و داعش بخشی از سناریو نفاق است که دشمنان دنبال می کنند و تمامی اقدامات داعش در جهت حفظ منافع آمریکا و صهیونیست و دفاع از آن است.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: انقلاب اسلامی ایران زیربنای تفکرات مادی غرب را برهم زد غربی ها از فساد و فحشا به عنوان ابزاری در جهت تسلط بر جهان اسلام استفاده می کنند.

وی گفت: بسیج ظرفیت بسیار بالایی است که با همه افراد و ارگانها در ارتباط است و این ظرفیت مقدس تنها محدود به ایران نیست بلکه شبکه ای جهانی دارد که همه انسان ها را به سمت خداوند هدایت می کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: طرح حلقه های صالحین که برنامه ای جدی و سازنده در جهت تربیت انسان های مصلح است با هدف رشد فردی، زمینه ساز تمدن جهانی اسلام را فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: شناخت نقاط ضعف و تلاش در جهت رفع آنها در این برنامه سازنده باید در نظر گرفت و بایستی در روش ها تجدیدنظر کرد و روش ها و برنامه ها به روز و متناسب با نیازهای زمان باشد و اولویت ها مشخص شود.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: در حلقه های صالحین محوریت با مربی است و اساس کار با مربی است و اگر مربی خود به مسائلی که خود می گوید باور و اعتقاد داشته باشد و موضوعات را کاملا فهمیده باشد می تواند اثرگذار باشد.

وی افزود: نشست ها و جلسات مختلفی به منظور آموزش های کاربردی مربیان برنامه ریزی شود و نسبت به حوادث و مسائل جهانی نباید بی تفاوت بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: در پشت پرده همه اتفاقات و درگیری ها و مشکلاتی که در جهان اسلام اتفاق می افتد دست های آمریکا و صهیونیست ها دیده می شود و در تلاش هستند درگیری بین تمدن اسلامی و تمدن غربی را به داخل سرزمین های اسلامی بکشند.

وی اضافه کرد: آشنایی با علوم روز و کاربردی و اطلاع از اوضاع و احوال جهانی از ضرورت های تبلیغ و اطلاع رسانی دینی است و سرگروه ها و مربیان حلقه های صالحین باید در این خصوص کاملا آموزش دهند.

آیت الله حسینی شاهرودی گفت: اگر بخواهیم تهاجمات فرهنگی دشمنان را کنترل کنیم شجره طیبه صالحین این ظرفیت را دارد که از طریق آن در مقابل تهاجمات نرم دشمنان ایستادگی کنیم زیرا بستر ساز تربیت نیروهای انقلابی و سازنده است.

وی افزود: اسلام به دنبال تربیت انسان است و معتقد است انسان ظرفیتی دارد می تواند از ملائک هم بالاتر رود و در تمدن اسلامی کوتاه آمدن معنا ندارد زیرا تفکر اسلامی یک تفکر منسجم و همه جانبه نگر است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: برای کارکردن در مجموعه های تربیتی باید نگاه کلان داشته باشیم زیرا قرآن یک نگاه کلان سیستمی دارد و تمام تلاش خود را بکار ببندیم که فرزندان صالحی تربیت کنیم زیرا اسلام الگوی تربیتی ارائه داده که همه بشریت را از ظلمت نجات می دهد