جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اخبار نگران کننده حاکی از آن است که داعش به موشکهای بسیار پیشرفته زمین به هوا دست پیدا کرده است

اخبار نگران کننده حاکی از آن است که داعش به موشکهای بسیار پیشرفته زمین به هوا دست پیدا کرده است

در حالی که طی ساعات اخیر روایت های مختلفی از علت اصلی سقوط بالگرد نظامی ارتش روسیه در منطقه بادیه تدمر واقع در استان حمص سوریه مطرح گردیده بود، بخش رسانه ای داعش با انتشار تصویر لحظه مورد اصابت قرار گرفتن آن به شایعات پایان داد.

1738145_783

بنابر گزارش سایت مشرق، بالگرد جنگی میل 35 ارتش روسیه روز گذشته در منطقه بیابانی شرق شهر تاریخی و باستانی تدمر حین گشت زنی با یک فروند موشک زمین به هوای شلیک شده از سوی گروه تروریستی تکفیری داعش هدف قرار گرفته و ساقط شده است. در این حمله هردو خلبان این بالگرد جان خود را از دست داده اند. وزارت دفاع روسیه پس از انتشار این تصاویر هویت دو خلبان روس را “یوگنی دونگین و ریافاگات خابیبولین” عنوان کرده است. به گفته منابع میدانی این بالگرد پس از هدف قرار گرفتن در منطقه تحت سیطره نیروهای ارتش سوریه سقوط کرده و اجساد سرنشینان و  بدنه بالگرد نیز به پایگاه نظامیان روس در شهر پالمیرا منتقل گردیده است. پیش از این منابع رسانه ای نوع موشک شلیک شده به بالگرد روسی را “تاو” نوان کرده بودند که صحت نداشته است.
لحظه انهدام بالگرد روسی توسط داعش در سوریه+عکس و فیلم
لحظه انهدام بالگرد روسی توسط داعش در سوریه+عکس و فیلم