جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » گزارش‌ها از استان حلب سوریه حکایت از آن دارد که وضعیت جبهه خان طومان بد است

گزارش‌ها از استان حلب سوریه حکایت از آن دارد که وضعیت جبهه خان طومان بد است

خطر محاصره شهر حلب را تهدید می‌کند.

تشکیل عجولانه و ناگهانی نشست سه جانبه ایران، روسیه، سوریه – بنا به پیشنهاد ایران – ناشی از تفاوت دیدگاه ایران درمورد ادامه رویارویی های نظامی نسبت به دیدگاه

بشارالاسداست

حسین دهقان وزیر دفاع ایران از برقراری آتش بس و تثبیت جبهه ها در وضع کنونی حمایت کرد. این اظهارات کاملا مخالف نقطه نظرهای بشار الاسد است که روز پیش اظهارکرده و خواهان ادامه جنگ تا پاکسازی سراسر سوریه از عموم رزمندگان مخالف خود شد!

 

به گزارش فارس، با ادامه پیشروی رزمندگان جیش الفتح در حومه جنوبی استان حلب، خطر محاصره نیروهای سوری در غرب شهر حلب افزایش یافته است.

بنابراین گزارش، صدها تن از عناصر تروریستی جیش الفتح از صبح امروز حملات سنگینی را علیه مواضع نیروهای سوری در حومه جنوبی استان حلب انجام دادند.
عناصر تروریستی حملات را از شهرک‌های خان طومان، معراته و حمیره آغاز کردند و به سوی شهرک و ارتفاع القراصی پیشروی کردند.

این گزارش حاکی‌است، نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت در گام نخست موفق شدند پس از 4 ساعت درگیری سنگین از پیشروی تروریست‌ها جلوگیری کنند اما با اضافه شدن صدها تن از عناصر تروریستی به میدان نبرد، نیروهای سوری و مقاومت مجبور شدند از ارتفاع القراصی در حومه جنوبی استان حلب عقب نشینی کنند.

ساعتی قبل نیز پس از درگیری‌های شدید، نیروهای سوری از شهرک القراصی عقب‌نشینی کردند.
به گزارش فارس، علاوه بر شهرک‌های قلعجیة، خان طومان، معراتة و حمیره باید شهرک القراصی را هم به لیست شهرک های اشغال شده در حومه جنوبی استان حلب اضافه کرد.
ارتش سوریه و نیروهای جبهه مقاومت از پیشروی تروریست ها به سوی شهرک‌های خلصه، برنه و زیتان جلوگیری کرده‌اند.

در صورت ادامه پیشروی عناصر تروریستی در حومه جنوبی استان حلب و نزدیک شدن آنان به منطقه الراموسه، خطر محاصره نیروهای سوری در غرب شهر حلب وجود دارد

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، به نقل از  گزارش داده که حسین دهقان وزیر دفاع ایران در ابتدای  نشست سه‌جانبه با همتایان روس و سوری بر حل بحران سوریه از طریق مذاکره سوری – سوری تاکید کردو گفت که جمهوری اسلامی از آتش‌بس در سوریه حمایت می‌کند هرچند معتقد است که  این آتش‌بس نباید موجب تجدید قوای «تروریست‌ها» در این کشور شود.هدف از برگزاری نشست وزیران دفاع ایران، روسیه و سوریه مبارزه با تروریسم عنوان شده است. برای حضور در این نشست، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه روز پنج‌شنبه، ۲۰ خرداد، و فهد جاسم الفریج، وزیر دفاع سوریه نیز یک روز قبل از آن وارد تهران شدند.

آقای دهقان اظهار داشت: «از گروه‌ها و جریانات داخلی سوریه درخواست می‌کنیم با عقلانیت و اتخاذ روش‌های مسالمت آمیز در مسیر خواست مردم سوریه با دولت قانونی این کشور وارد مذاکره شده و با تشریک مساعی در جهت استقرار صلح، آرامش و دفع خطر تروریسم گام بردارند».

ایران و روسیه دو متحد اصلی حکومت بشار اسد محسوب می‌شوند که تاکنون مانع از کناره‌گیری وی شده‌اند. در این حال ایران شماری از نیروهای نظامی خود را به سوریه اعزام کرده که از جبهه اسد در برابر مخالفان او و گروه‌ حکومت اسلامی یا داعش حمایت می‌کند.از سویی روسیه با حمایت هوایی از نیروهای حامی بشار اسد باعث شده که حکومت سوریه بتواند بخشی از شکست‌های چند سال اخیر خود را جبران کند.

گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از آناتولی آنتونوف، معاون وزیر دفاع روسیه بیان می‌کند که نشست روز پنج‌شنبه وزیران دفاع ایران، روسیه و سوریه برای همکاری‌های بیشتر میان سه کشور در مبارزه با گروه حکومت اسلامی (داعش) و جبهه النصرت وابسته به القاعده برگزار می‌شود.آقای آنتونوف همچنین گفته که وزیر دفاع روسیه نشست‌های دوجانبه‌ای نیز با وزیران دفاع ایران و سوریه خواهد داشت