جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » فرمانده نیروهای ویژه دریایی سپاه پاسداران به علت عارضه ناگهانی قلبی درگذشت.

فرمانده نیروهای ویژه دریایی سپاه پاسداران به علت عارضه ناگهانی قلبی درگذشت.

به گزارش فارس، سردار محمد ناظری -فرمانده یگان تکاوران دریایی سپاه پاسداران، که از جمله فرماندهان حاضر در عملیات بازداشت ملوانان دوقایق گشتزنی آمریکایی و انگلیسی در آب‌های کشور در خلیج فارس بود، و در مجموعه تلویزیونی در حضور مقام رهبری نیز نقش فرمانده تیم تکاور هدایت کننده عملیات را ایفا می‌کرد- به ناگهان فوت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس – ارگان رسانه سپاه پاسداران- سردار ناظری در مسیر جزیره فارو دچار عارضه قلبی شده و از دنیا رفت.  لازم به یادآوری است “سردار ناظری”  شب گذشته به مناسبت “روز پاسدار” در بندر لنگه به سخنرانی پرداخت، و پس از اختتام این مراسم و در جریان رفتن از بندر لنگه به پایگاه فارو  فوت کرد.

دیروز حجت الاسلام حسن روحانی در کرمان بود و با تجلیل از سردارقاسم سلیمانی به تقدیر از خدمات سپاه پاسداران در عرصه های داخلی و خارجی مبادرت کرد

به گزارش رجانیوز سردار حاج محمد ناظری فرمانده نیروهای ویژه نیروی دریایی سپاه و فرمانده ارشد مستند مسابقه فرمانده شب گذشته به رحمت ایزدی پیوست.

مرحوم حاج محمد ناظری که در سالهای گذشته و به واسطه حضور در کسوت فرمانده ارشد مستند مسابقه «فرمانده» مورد توجه عموم مردم قرار داشت، از فرماندهان و تکاوران دفاع مقدس بوده و در بسیاری از عملیات نامنظم در سالهای جنگ تحمیلی نقش های کلیدی را ایفا کرده بود.

این سردار فقید در سالهای خدمت خود در بخش های مختلف نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نظیر نیروهای ویژه هوابرد، یگان های ویژه نیروی دریایی و… حضور داشته و به لحاظ تخصص در جنگ های نامنظم سالها بعنوان مدرس و مربی این دوره ها فعالیت می کرد.

وی از جمله فرماندهان حاضر در عملیات دستگیری متجاوزان آمریکایی و انگلیسی به آب‌های کشور در خلیج فارس بود.

سردار ناظری به همراه حسن عباسی از اعضای اصلی عملیات چریکی فتح 8 سپاه در شمال عراق بودند که به عنوان عمیق‌ترین عملیات کماندویی جمهوری اسلامی در خاک دشمن در طول دوران دفاع مقدس شناخته می‌شود.

در زیر عکس‌های دیده نشده‌ای از سردار را ازعملیات فتح 8 که هدف آن انهدام تاسیسات نظامی- اقتصادی دشمن در سال 1366  بود بینید:

n00490629-t

nf00490629-2

nf00490629-3

nf00490629-1