یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مهم‌ترین ویژگی عملیات شکار روح‌الله زم خارج‌نشینی که در دام ایران افتاد! تقدیر آیت‌الله نوری‌ همدانی‌ از سازمان اطلاعات سپاه! کدام روزنامه‌ها به ماجرای بازداشت روح‌الله زم نپرداختند؟

مهم‌ترین ویژگی عملیات شکار روح‌الله زم خارج‌نشینی که در دام ایران افتاد! تقدیر آیت‌الله نوری‌ همدانی‌ از سازمان اطلاعات سپاه! کدام روزنامه‌ها به ماجرای بازداشت روح‌الله زم نپرداختند؟

روح الله زم نمایه

روح الله زم، کانون تلاقی و تبادل پیام در شبکه تغذیه و پشتیبانی جریان آمد نیوز در داخل و خارج کشور بود و در اختیار گرفتن وی می تواند شناسایی و انهدام مجموعه این شبکه را بدنبال داشته باشد.

به گزارش مشرق، یکی از مسئولین طراحی و اجرای عملیات اخیر سازمان اطلاعات سپاه که طی آن «روح الله زم» سرشبکه جریان معاند «آمدنیوز» دستگیر شد،  ابعاد جدیدی از این اقدام اطلاعاتی کم سابقه را تشریح کرد.

روایت گوینده خبر از خواندن خبر بازداشت زم +فیلم

مردم در انتظار معرفی عوامل داخلی آمدنیوز

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی در خصوص اهمیت عملیات انجام شده از نقطه نظر بکارگیری شگردهای اطلاعاتی گفت: مهمترین ویژگی این عملیات، معماری دقیق و چند لایه اطلاعاتی است که طی آن و با استفاده از روشهای نرم اطلاعاتی، سوژه مورد نظر از مجموعه سپرهای حفاظتی که از سوی سرویسهای جاسوسی بیگانه برای او فراهم شده بود جدا و وارد تور سازمان اطلاعات سپاه گردید.

وی با اشاره به رویکرد اتخاذ شده از سوی رسانه های گروهی معاند که بلافاصله پس از انتشار اطلاعیه سپاه تلاش نمودند تا عملیات انجام شده را در سطح دستگیری یک روزنامه نگار تقلیل بدهند افزود: به صورت طبیعی دستگیری یک فرد که با پوشش کار رسانه ای در حال دروغ پراکنی علیه نظام بود نمی تواند هدف اصلی طراحی و اجرای این عملیات پرمخاطره باشد.

وی افزود: فرد دستگیر شده کانون تلاقی و تبادل پیام در شبکه تغذیه و پشتیبانی جریان آمدنیوز در داخل و خارج کشور بوده و در اختیار گرفتن وی می تواند شناسایی و انهدام مجموعه این شبکه را به دنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان ساخت: در جریان این عملیات، شبکه پیچیده ای که برای جنگ ادراکی علیه جمهوری اسلامی طراحی شده بود با مجموعه ساختارها و بسترهای ارتباطی و اطلاعاتی آن در داخل و خارج از کشور مورد ضربه قرار گرفت که ابعاد و دستاوردهای آن به تدریج اطلاع رسانی خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان اطلاعات سپاه از آمدنیوز به عنوان پنجره یک سامانه پیچیده اطلاعاتی که از سوی سرویس های دشمن برای ایجاد ناامنی روانی در جامعه، تفرقه افکنی میان ارکان مختلف نظام و لطمه زدن به سرمایه اجتماعی کشور طراحی شده بود نام برد و خاطر نشان ساخت: هدف اصلی این عملیات، دست یابی به الگوریتم پیچیده ای بود که شبکه اعمال جنگ ادراکی علیه افکار عمومی داخلی بر اساس آن طراحی شده بود و سرمایه اجتماعی کشور را مورد هجوم قرار می داد.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: سازمان اطلاعات سپاه به دلیل در اختیار داشتن نیروهای جوان، تحصیل کرده، متدین و با انگیزه، مجموعه ای پویا، چابک و دانش بنیان است که توانسته با ایجاد سازوکارهای جدید مبتنی بر بهره گیری از روشهای ابتکاری نرم، فراتر از پیش بینی و برآورد سرویسهای اطلاعاتی حریف، دشمن را به صورت مستمر غافلگیر کند.

منبع: نورنیوز

آیت‌الله نوری‌همدانی‌

یکی از مراجع تقیلد با بیان اینکه امروز اقتدار نیروهای مسلح لرزه بر اندام دشمن انداخته است، گفت: کار اطلاعاتی اخیر سپاه پاسداران در دستگیری و رسوایی مزدوران ضد انقلاب قابل‌تقدیر است.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی امروز سه‌شنبه در دیدار جمعی از مبلغان دهه آخر ماه صفر که از سوی دفتر این مرجع تقلید اعزام می‌شوند، اظهار داشت: اربعین تجلی شکوه و عظمت اسلام ناب و تشیع است و شک نداریم که این حرکت عظیم زمینه‌ساز ظهور خواهد بود.

وی یکی دیگر از نقشه‌های دشمن را القای  ناامیدی و ناکارآمدی نظام اسلامی دانست و بیان کرد: مسئولان باید با عملکرد صحیح، مدیریت درست، ایجاد رفاه، حل مشکل معیشت و ایجاد اشتغال نقشه دشمن را برملا کنند.

استاد سطوح عالی حوزه ضمن شاره به برکات و ثمرات بسیار انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: البته که کمبودهایی وجود دارد و برای رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله است اما خدمات چهل سال گذشته بسیار بیشتر است و قابل‌مقایسه با قبل انقلاب نیست.

وی گفت: امروز شناساندن اسلام حقیقی و پاسخ به شبهات وظیفه اول مبلغان است، مبلغان باید فضاهای مجازی را رصد کنند و شبهاتی را که دشمن در حال بمباران آن است را بشناسند و پاسخ مستدل و دقیق دهند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره فعالیت‌های گسترده دشمنان گفت: دشمنان اسلام و انقلاب با اتاق‌های فکر مجهز وارد عرصه مبارزه با دین و انقلاب شده‌اند و از هر طریق ممکن میخواهند ضربه بزنند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت امنیت خاطرنشان کرد: امروز اقتدار نیروهای مسلح لرزه بر اندام دشمن انداخته است؛ کار اطلاعاتی اخیر سپاه در دستگیری و رسوایی مزدوران ضدانقلاب و شبکه جاسوسی دشمن قابل‌تقدیر است و از ایشان تشکر می‌کنیم.

1

در چند دهه گذشته شمار زیادی از مجرمین اقتصادی و امنیتی در آن سوی مرزها به دام سربازان گمنام امام زمان(عج) افتاده و به کشور بازگردانده شدند. در ادامه به برخی از مشهورترین آنها می‌پردازیم.

به گزارش مشرق، روز گذشته خبر دستگیری روح الله زم مسوول رسانه آمدنیوز توسط نیروهای سپاه پاسداران در رسانه ها منتشر شد. به همین بهانه به مجرمینی که در این سالها توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در خارج از مرزهای ایران دستگیر و به کشور بازگردانده شدند.

بیشتر بخوانید

دستگیری روحاللهزم دو مخاطب خاص دارد

پیام مهم دستگیری روحاللهزم و در اختیار گرفتن آمدنیوز

روایت گوینده خبر از خواندن خبر بازداشت زم +فیلم

مردم در انتظار معرفی عوامل داخلی آمدنیوز

مفسدین اقتصادی یا افرادی که با گروه‌های تروریستی علیه امنیت کشورمان ایران اقدام میکنند، حتی در خارج از مرزهای ایران حاشیه امنی نخواهند داشت.

  شکار شهرام

پرونده شهرام جزایری به عنوان یکی از بزرگترین  اخلالگران نظام اقتصادی وقت در بعد از انقلاب همواره مورد بحث بوده است. او در زمان خودش توانست چندین رکورد را در زمینه فساد اقتصادی ثبت کند. او با ۲۹سال سن توانسته بود ۵۰شرکت بازرگانی تأسیس کند و پای بیش از ۵۰مدیر را به عنوان شرکای جرم به دادگاه باز کند.

شهرام جزایری در سال ۸۱ دستگیر شد اما سرانجام روز اول اسفند ۸۵ او به همراه چند مأمور از زندان بیرون رفت تا بخشی از دارایی‌هایش را معرفی کند که موفق شد مأموران محافظ خود را فریب دهد و فرار کند. بازتاب‌های این اتفاق آنقدر زیاد بود که رئیس وقت دستگاه قضا، به خاطر این سهل‌انگاری، رئیس زندان اوین و ۴ قاضی ارشد دستگاه قضایی را برکنار کرد.

پرونده شهرام جزایری یکی از حجیم‌ترین پرونده‌های فساد اقتصادی در کشور ماست که برای رسیدگی به پرونده او ده‌ها جلسه دادگاه برگزار شد که در نوع خودش بی‌سابقه بود.

با این حال او دقیقا ۲۰ روز بعد در یکی از روستاهای کشور عمان به دام نیروهای امنیتی ایران افتاد و به کشور بازگردانده شد. جزایری، ۱۱ مهر ۱۳۹۴ پس از گذراندن ۱۳ سال حبس در سن ۴۳ سالگی از زندان آزاد شد.   جالب است بدانید او به دلیل اینکه بعد از آزادی از زندان ممنوع الخروج بود، سال گذشته باز هم اقدام به فرار از کشور کرد که  در مرز ایران و ترکیه در محموله بار عدس توسط نیروهای پلیس مرزی دستگیر شد.

عبدالمالک ریگی

عبدالمالک ریکی در سال۱۳۶۱ در به دنیا آمده و از سال ۲۰۰۳ میلادی گروهک تروریستی “جند الشیطان” را برای انجام عملیات تروریستی در شرق کشور تاسیس کرد. او اولین دیدار جدی خود را با سفیر ایالات متحده آمریکا در یکی از کشورهای همسایه انجام داد و ارتباطات اولیه با مسئولین ارشد امنیتی آمریکایی و “عبدالمالک ریگی” ایجاد شد.

ریگی چندین انفجار سنگین و جنایت مهم را مرتکب شده که حادثه “تاسوکی” و “انفجار مسجد شیعیان زاهدان”  نمونه‌ای از آدم کشی تروریست های وابسته به عبدالمالک ریگی بود.

بنابراخبار منتشر شده، روزی که قرار بود عبدالمالک ریگی دستگیر شود، نماینده آمریکا قرار بود به قرقیزستان سفر کند و همزمان هواپیمایی که  “ریگی”  در آن حضور داشت هم به مقصد  “بیشکک”  در حرکت بود که سربازان گمنام امام زمان (عج) با رهگیری این موضوع توانستند این تروریست را به دام بیاندازند.

ریگی تنها ۳۰ ساعت قبل از دستگیری افغانستان را به قصد دوبی ترک کرده بود تا به قرقیزستان سفر کند که این موضوع می‌تواند به معنای جستجوی مقری جدید و بیانگر احساس ناامنی وی در افغانستان باشد. بنابر اعترافات عبدالمالک ریگی  در ابتدای دستگیری، آمریکا به او و گروهش قول همکاری و حمایت داده‌ بود و سیا با آنان رابطه داشت.

ریگی با نام جعلی و گذرنامه افغان در یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هواپیمایی قرقیزستان در مسیر  “دوبی” به “بیشکک”  در حال پرواز بود که در چهارم اسفند ماه ۸۸ در آسمان ایران سه فروند جنگنده  نهاجا که از پایگاه هوایی بندرعباس برخاسته بودند، هواپیما را مجبور به فرود در فرودگاه بندرعباس کردند و سرانجام در این روز یکی از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات اطلاعاتی و امنیتی کشور برای دستگیری عبدالمالک ریگی رئیس گروهک جندالشیطان و از اشرار منطقه شرق کشور با موفقیت انجام شد.

روح الله زم

روح‌الله زم معروف به نیما زم،  شهریور ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد و سازنده سایت و کانال تلگرامی آمد نیوز است.   وی در جریان برخی اعتراضات معیشتی در شهرهای کشور در سال ۹۶ بیشتر نام‌ش مطرح شد. او در کانال تلگرامی خود به شکل عجیبی روایت‌های مخدوش و نادرستی را از این اعتراضات منعکس می‌کرد و آموزش جنگ شهری و ساخت سلاح های دست ساز را گام به گام توضیح میداد. این موضوع به حدی جدی بود که کانال او از سوی شرکت تلگرام به دلیل نقض قوانین مسدود شد.

با این حال روز گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از دستگیری “روح الله زم” سرشبکه سایت معاند و ضدانقلاب “آمدنیوز” در یک عملیات اطلاعاتی هوشمندانه توسط سازمان اطلاعات سپاه خبر داد. اینکه او چگونه بازداشت شده است، سوالی بود که در ذهن بسیاری از افراد ایجاد شد.

در این باره در بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است: «سازمان اطلاعات سپاه، در این عملیات حرفه‌ای، هوشمندانه و چند وجهی با به کارگیری روش‌های نوین اطلاعاتی و شگردهای ابتکاری، سرویس‌های بیگانه را  مدیریت و  فریب داد و “روح الله زم” سرشبکه سایت ضد انقلاب و معاند “آمدنیوز” را  به داخل کشور هدایت و بازداشت کند. »

منبع: مهر

 

روح الله زم نمایه

روز گذشته خبر دستگیری روح الله زم مدیر کانال آمدنیوز به دست نیروهای سپاه پاسداران منتشر شد. در این گزارش روزنامه های امروز را بررسی میکنیم که تا چه اندازه به این شکار مهم واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق، خبر دستگیری روح الله زم مدیر سایت و کانال تلگرامی آمدنیوز توسط نیروهای غیور سپاه پاسداران منتشر شد. زم که به گفته خودش در خارج از ایران تحت حفاظت های شدید امنیتی فرانسه و رژیم صهیونیستی بود با عملیات ویژه سربازان گمنام امام زمان (عج) به ایران هدایت و در خاک کشورمان بازداشت شد.

بیشتر بخوانید

تشکر توییتری‌ها از سپاه برای دستگیری “زم” +تصاویر

مجرمین خارج‌نشینی که در دام ایران افتادند! +عکس

مهم‌ترین ویژگی عملیات شکار روح‌الله زم

رسانه های اپوزیسیون خارج نشین همچنان مبهوت از این شکار ایران هستند و رسانه های داخلی نیز به این اقدام مهم از سوی سپاه واکنش‌های تحسین برانگیزی نشان دادند. با این حال در این گزارش بررسی میکنیم که روزنامه های کشورمان امروز در صفحه اولشان، تا چه اندازه به این مهم پرداخته‌اند.

روزنامه‌هایی که شکار زم را عکس صفحه اول خود کردند

روزنامه‌هایی که دستگیری روح الله زم را تیتر یک خود کردند

روزنامه‌هایی که این اقدام سپاه را تیتر دوم خود کردند

روزنامه‌هایی که در صفحه اول خود تنها یک بخش کوچک را به دستگیری زم اختصاص دادند

روزنامه‌ای که به این اقدام سپاه پاسداران در صفحه اول روزنامه خود هیچ جایگاهی اختصاص نداد

منبع: مهر

به گزارش مشرق، سپاه پاسداران ازگرفتارشدن «روح الله زم»، سرشبکه سایت ضدانقلاب«آمدنیوز» توسط سازمان اطلاعات سپاه خبرداد.

ساعاتی پیش آمدنیوز از دست روح الله زم خارج شد و خبر بازداشت او در این کانال منتشر شد.

سپاه پاسداران در پست جدیدی در کانال “آمد نیوز” نوشت: این تازه شروع ماجراست…