شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » علی لاریجانی برای سومین سال متوالی در سمت رئیس و علی مطهری و مسعود پزشکیان نیز در سمت نواب رئیس ابقا شدند.

علی لاریجانی برای سومین سال متوالی در سمت رئیس و علی مطهری و مسعود پزشکیان نیز در سمت نواب رئیس ابقا شدند.

 

انتخابات رئیس و هیات رئیسه مجلس ایران امروز صبح در صحن علنی برگزار شد و علی لاریجانی برای سومین سال متوالی در دهمین دوره مجلس ایران در سمت رئیس ابقا شد.

در این دوره محمدرضا عارف، علی لاریجانی و حمیدرضا حاجی بابایی کاندیدای ریاست مجلس بودند. انتخاب رئیس مجلس در دور اول با ۱۱۴ رای عارف، ۱۰۱ رای لاریجانی و ۵۴ رای حاجی بابایی همراه بود که طبق قوانین مجلس ایران برای رسیدن به حد نصاب دوباره رای گیری شد.

گفتنی است در دور دوم حاجی بابایی به نفع لاریجانی کناره گیری کرد و در نهایت علی لاریجانی با ۱۴۷ رای رئیس مجلس باقی ماند.

در انتخابات هيات رئيسه سومين سال از مجلس دهم، علي مطهري و مسعود پزشکيان از سوي فراکسيون اميد و عبدالرضا مصری از فراکسيون ولايي و هادي قوامي از فراکسيون مستقلين براي کرسي‎هاي نايب رئيسي مجلس رقابت کردند.

مسعود پزشکیان و علی مطهری سال گذشته نیز با حميدرضا حاجي‎بابايي و هادی قوامی براي نايب رئيسي مجلس رقابت کرده بودند. در انتخابات هيات رئيسه موقت، دهقان از مطهري پيشي گرفت اما در اولين انتخابات هيات رئيسه دائم، اين مطهري و پزشکيان از فراکسيون اميد بودند که بر رقبايشان از فراکسيون ولايي پيروز شدند.