جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » قانونگذاران جمهوریخواه دونالد ترامپ را نامزد دریافت جایزه صلح نوبل کردند

قانونگذاران جمهوریخواه دونالد ترامپ را نامزد دریافت جایزه صلح نوبل کردند

گروهی از قانونگذاران جمهوری خواه طرفدار دونالد ترامپ در کنگره رئیس جمهوری آمریکا را نامزد دریافت جایزه نوبل کردند.گ

این قانونگذاران عضو مجلس نمایندگان در نامه ای به کمیته نوبل در نروژ رسما او را نامزد جایزه صلح نوبل کردند. لیوک مسر، قانونگذار جمهوری خواه از ایالت ایندیانا، رهبری این تلاش را بر عهده داشته است.

در نامه مسر و همکاران جمهوری خواهش به کمیته نوبل آمده است که دونالد ترامپ به خاطر تلاش برای پایان دادن به جنگ کره و آوردن صلح در شبه جزیره کره سزاوار دریافت جایزه صلح نوبل است.

به گزارش سی.ان.ان آنها نوشته اند که آقای ترامپ به طور خستگی ناپذیری برای اعمال «فشار حداکثری» بر کره شمالی به منظور پایان دادن به فعالیت های تسلیحات هسته ای این کشور تلاش کرده است.

اگر دونالد ترامپ برنده جایزه صلح نوبل شود، او پنجمین رئیس جمهوری آمریکا خواهد بود که این جایزه را از آن خود کرده است. تئودور روزولت، وودرو ویلسون، جیمی کارتر، و باراک اوباما روسای جمهوری بوده اند که تاکنون جایزه صلح نوبل را از آن خود کرده اند.

هنوز دیدار دونالد ترامپ و رهبر کره شمالی برای گفتگو در مورد برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی برگزار نشده است.

رئیس جمهوری آمریکا گفته است فشار بر کره شمالی تا برچیده شدن کامل برنامه هسته ای کره شمالی ادامه می یابد. اما پیشتر نیز«مون جای این» رئیس جمهوری کره جنوبی گفته بود پرزیدنت ترامپ به خاطر تلاش‌ها در پایان دادن به رویارویی در شبه جزیره کره، سزاوار جایزه صلح نوبل است.