سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
صفحه اول » افشاگری » سید هاشم خواستار؛ امروز باید از محمد ثلاث حمایت کرد، ما محمد ثلاث هستیم، ما درویش گنابادی هستیم

سید هاشم خواستار؛ امروز باید از محمد ثلاث حمایت کرد، ما محمد ثلاث هستیم، ما درویش گنابادی هستیم

هاشم خواستار خطاب به مردم ایران گفت؛ اگر امثال – هاشم خواستارها – زنده اند و می توانند آزادانه حرفشان را بزنند از “قدرت ملت ایران” است

سید هاشم خواستار نماینده معلمان کشور در مصاحبه اختصاصی با شبکه جهانی «دُرّ تی وی»، شرایط حاکم بر جامعه ایران و حاشیه های برخورد اخیر نیروهای امنیتیءاطلاعات با وی را مورد بررسی قرار داد.

هاشم خواستار در بخشی از مصاحبه خود خاطرنشان می کند، مأموران امنیتی – اطلاعاتی با مراجعه به باغچه ایشان قصد صحبت کردن با وی را داشته اند و این گفتگو با سه تن از مأموران بیش از ۲ ساعت بطول انجامید. آقای خواستار خطاب به ملت ایران می گوید “من با آنها از موضع قدرت صحبت کردم”.

نماینده معلمان کشور در ادامه افزود؛ خطاب به مأموران گفتم : آزادی بیان حق من است. من یا مقاله و یا مصاحبه دارم. شما از دادگاه حکم بگیرید بیایید من را بازداشت کنید و به سلول انفرادی بیاندازید.”من همیشه چوبه دار را بر شانه ام می برم و حاضرم جانم را در راه آزادی ملت ایران بدهم. خون من از خون بقیه ملت رنگینتر نیست. افتخار می کنم که جانم را در راه آزادی ملت ایران تقدیم کنم. آنها این روحیه من را از قدیم الیام می شناسند. آنها به این نتیجه رسیده اند که خواستار را نمی شود ساکن کرد چه در داخل زندان و چه در بیرون از زندان.

آقای خواستار گفت مأموران از من خواسته اند که از نام بردن «مجاهدین خلق» خودداری کنم، که در پاسخ به آنها گفتم: برای من تمام احزاب و سازمانها، و همینطور تمام ادیان و مذاهب و همینطور تمام اقوام ایران (کرد و ترک و بلوچ و …) فرقی نمی کنند، همه در برابر چشم من یکسان هستند، بنده از آزادی دفاع می کنم. وُلتر یکی از نویسندگان و انقلابیون ، انقلاب کبیر فرانسه می گوید : «من حاضرم جانم را در راه عقیده تو بدهم، که تو حرفت را بزنی، اگرچه من مخالف عقیده تو باشم.»

هاشم خواستار با اشاره به تغییر رفتار ماموران گفت؛ اگر امثال – هاشم خواستارها – زنده اند و می توانند آزادانه حرفشان را بزنند از “قدرت ملت ایران” است. ایشان خطاب به مردم می گوید : خودتان را دست کم نگیرید، امثال من را بخاطر قدرت شماها جرأت نمی کنند به زندان ببرند.اگر «افکار عمومی ملت ایران و جامعه جهانی و حمایت هایشان» از آزادیخواهان نبود، مأموران به خود اجازه می دادند که در کمال سکوت فعالان مدنی – اجتماعی را به بدترین شکل بازداشت و به زندان بیافکنند.

آقای خواستار خطاب به ملت ایران گفت: شما مظلوم هستید ، اینها خلافکارند و از شما می ترسند. شما باید متحد شوید تا هرچه زودتر این کشور به دموکراسی برسد. تا زمانیکه کشور به دموکراسی نرسد این فقر و فلاکت و فساد و تباهی وجود دارد و به آن دامن زده خواهد شد.

نماینده معلمان کشور با اشاره به دامنه گسترده سرکوب علیه دراویش گنابادی اظهار داشت : اینها همیشه علیه گروهها بدنبال دسیسه و توطئه می گردند. این درحالی است که خودشان توطئه می کنند. اقای محمد ثلاث که حکم اعدام برایش صادر کرده اند، به هیچ عنوان پشت اتوبوس نبوده و عکس راننده هم در آمده است که ثابت می کند آقای ثلاث راننده نبوده، اما برای اینکه دراویش گنابادی که بسیار متحد و پشت سر یک نفر به نام آقای دکتر تابنده ، که یک حقوقدان و آزادیخواه هست، می باشند را سرکوب کنند، این اتفاقات گلستان هفتم را رقم زدند.

اقای خواستار از ملت ایران درخواست کرد که به حمایت هرچه گسترده تر از دراویش گنابادی و دیگر هموطنان پرداخته و از همگان دعوت کرد در برابر دسیسه ها و توطئه های رژیم هوشیار باشند. اقای خواستار با بیگناه برشمردن آقای ثلاث گفت: «ما از آقای ثلاث حمایت می کنیم؛ در شبکه های مجازی ، رادیو و تلویزیون ، تجمعات ، اعتراضات و مجامع جهانی و … باید عکس ثلاث را بالا ببریم و برای حمایت از دراویش گنابادی و محمد ثلاث فریاد بزنیم که ما درویش گنابادی هستیم، ما محمد ثلاث هستیم.»