سایت زیتون به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که شامگاه دوشنبه 19 فوریه، نیروی انتظامی به همراهی گارد ضد شورش سه تن از دارویش گنابادی را که در درگیری‌های خیابان گلستان هفتم پاسداران با شلیک گلوله به شدت مجروح شده بودند٬ به بیمارستان لبافی‌نژاد انتقال دادند.بنا بر این گزارش، پیش از انتقال دراویش مصدوم٬ اورژانس بیمارستان لبافی‌نژاد به حالت قرنطینه در آمده و نیروهای امنیتی تنها به گروه بحران بیمارستان اجازه ورود به بخش اورژانس را داده‌اند.

این منبع افزود که هر سه درویش انتقال یافته به این بیمارستان از ناحیه نیم تنه بالایی مورد اصابت گلوله قرار گرفته بودند.هر سه درویش مجروح در بیمارستان در گذشته و به سردخانه منتقل شده‌اند.

 

تحصن دراویش گنابادی مقابل کلانتری 102 خیابان پاسداران تهران، دوشنبه ۱۹ فوریه با حمله نیروهای پلیس، به خشونت کشیده شد که طی آن شماری کشته و زخمی شدند.این دراویش در اعتراض به بازداشت نعمت‌الله ریاحی یکی از اعضای‌شان روبروی این کلانتری تحصن کرده بودند.در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از این تحصن و درگیری‌های پس از آن منتشر شده است. دراویش متحصن، فریاد «الله اکبر» سر می‌دادند.پیش از این محسن همدانی معاون امنیتی استانداری تهران در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا، تحصن درآویش نابادی را «غیر قانونی» خوانده و از برگزاری جلسه شورای تامین استان تهران در این رابطه خبر داده بود.

دو هفته پیش هم دراویش گنابادی از مناطق مختلف ایران به تهران رفته بودند تا مقابل منازل نورعی تابنده تجمع کنند. آن‌ها از عزم نیروهای امنیتی برای دستگیری نورعلی تابنده سخن می‌گفتند و تاکید می‌کردند هدف تجمع، منع چنین رویدادی است. این تجمع هم به خشونت کشیده بود.

تجمع دراویش گنابادی پیش از به خشونت کشیده شدن

پس از آن حسین رحیمی رئیس پلیس تهران اعلام کرد: «پلیس، دادستانی و دیگر دستگاه‌های مسئول، هیچ گونه برنامه‌ای برای برخورد با دراویش گنابادی در تهران نداشته و ندارند».

.