شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » بیانیه اتاق عملیات متحدان در سوریه!

بیانیه اتاق عملیات متحدان در سوریه!

درحالی که ارتش اسرائیل اعلام داشته که لاشه پهباد ساقط شده رژیم ایران در دست اسرائیل است و سندی ثابت میکند که از سوی نظام ایران تجاوز آشکاری به قلمرو اسرائیل صورت گرفته، اتاق عملیات مشترک متحدان در سوریه بیانیه‌ای در این خصوص صادر کرد. اتاق عملیات مشترک در سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، پهپادی که اسرائیل اعلام کرده است وارد فضای اسرائیل شده، کذب است و این پهپاد‌ها نقشی مهم در جمع‌آوری اطلاعات از داعش داشتند.
به گزارش خبرگزاری فارس-۲۱- بهمن ۱۳۹۶ -ساعاتی پس از حوادث صبح شنبه و حمله جنگنده اسرائیلی به نقاطی در سوریه و پاسخ پدافند هوایی سوری به آن، اسرائیل صبح شنبه از ساقط کردن یک پهپاد ایرانی سخن گفت، با این همه اتاق عملیات مشترک حامی بشارالاسد بعثی  اعلام کرد که هواپیما‌های اسرائیلی مقر هواپیما‌های بدون سرنوشین در فرودگاه تی.۴ (در شرق حمص) را هدف گرفتند، حال آن که از این پهپاد‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات گروه‌های تروریستی و داعش استفاده می‌شد و نقشی مهم در پاکسازی منطقه شرقی سوریه از داعش داشتند درنتیجه – به ادعای این بیانیه مشترک-  «ادعا‌های دشمن درباره اینکه پهپاد وارد حریم هوایی فلسطین اشغالی شده کذب محض است».

به ادعای عجیب این اتاق، «رژیم اسرائیل و نیروهای آمریکایی نقشی مهم در حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه ایفا می‌کنند؟!! … اشغالگران آمریکایی هنوز برای تأمین نیاز‌های داعش فعالیت می‌کنند و آن‌ها عناصر داعش را از شرق رود فرات به پایگاه خود در تنف و پایگاه‌های مشکوک خود در عراق منتقل می‌کنند.

اتاق عملیات متحدان در سوریه  با این تهدید که «اقدام تروریستی که رژیم صهیونیستی مرتکب شد، از این پس مقابلش سکوت نخواهد شد»، گفت: «هر تجاوز جدید رژیم صهیونیستی پاسخ دندان‌شکن و جدی دریافت خواهد کرد».

در این بیانیه از تلاش‌های ارتش سوریه برای مقابله با اسرائیل تقدیر شده و آمده که اتاق عملیات حمایت خود از تصمیم شجاعانه پاسخ به این تجاوز را حمایت می‌کند.

صبح امروز اسرائیل بعد از طرح این ادعا که یک پهپاد ایرانی از فرودگاه تی.۴ پرواز کرده و وارد حریم هوایی فلسطین اشغالی شده است، اقدام به حمله به فرودگاه نظامی تی.۴ در شرق استان حمص کرد.

پدافند هوایی ارتش سوریه نیز در مقابل این اقدام، جنگنده اف.۱۶ اسرائیل را که در الجلیل در شمال اسرائیل سقوط کرد، هدف قرار داد و خلبان آن پس از جراحت و اجکت کردن، به بیمارستان منتقل شد.

پس از این حادثه، اسرائیل اعلام کرد که قصد ندارد وضعیت تشدید شود و خواستار ورود آمریکا و روسیه به موضوع برای مهار مسئله شد. دقایقی بعد، شبکه المنار اعلام کرد، سخنگوی ارتش اسرائیل می‌گوید «عملیات برای ما تمام شده است». همچنین کانال ۱۰ تلویزیوناسرائیل به نقل از یک مسئول بلندپایه اعلام کرد که اسرائیل قصد تشدید وضعیت را ندارد.

برخی منابع غیررسمی به نقل از برخی اعضای کابینه امنیتی اسرائیل گفتند، امروز در جلسه مطرح شده است که به نفع اسرائیل است که وضعیت آرام شود.