جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » درمصاحبه با روزنامه شرق – روز سه شنبه ۱۰ بهمن- آقای دکتر محمود صادقی نماینده مجلس شورا از تهران اظهار داشت که خانواده‌های شاکیان “سعید طوسی” – رئیس “کودک آزارِ” مرکز موسوم به “موسسه تعلیمات قرآنی در ولایت خراسان”- به ۱۵ نفر از نماینده های مجلس شورا نامه نوشته‌اند!

درمصاحبه با روزنامه شرق – روز سه شنبه ۱۰ بهمن- آقای دکتر محمود صادقی نماینده مجلس شورا از تهران اظهار داشت که خانواده‌های شاکیان “سعید طوسی” – رئیس “کودک آزارِ” مرکز موسوم به “موسسه تعلیمات قرآنی در ولایت خراسان”- به ۱۵ نفر از نماینده های مجلس شورا نامه نوشته‌اند!

 

 

نماینده تهران در مجلس، خبر داد که خانواده تعدادی از شاکیان سعید طوسی، از قاریان مشهور قرآن در ایران، به جز او به ۱۵ نماینده اصلاح‌طلب و اصولگرای مجلس نامه نوشته بودند و

محمود صادقی،  نماینده تهران درمجلس  روز سه شنبه ۱۰ بهمن در گفتگو با خبرنگار روزنامه “شرق”  اظهار داشت خانواده های کودکان و جوانان مورد تعرض قرارگرفته توسط  معلم و مربی قرآن در استان خراسان- سعید طوسی-  با ارسال نامه به او و به ۱۵ نماینده اصولگرا و اصلاح طلب مجلس  خواستار پیگیری این شکایتهای عقیم مانده خود شده اند.  علاوه بر این دو هفته قبل نیز، پدران دو نفر از شکایت کننده ها ا با اعضای “کمیسیون اصل ۹۰ مجلس  شورا” و معاون پارلمانی “قوه قضائیه”و معاون پارلمانی “سازمان تبلیغات اسلامی؟؟!!” از جهت دادخواهی دیدار و گفتگو کرده بودند. اما این تلاشها راه به جایی نبرد، وقتی از بین ١٥ نماینده هیچ نماینده‌ای این مسئله را جدی نگرفته و برای چنین موضوعی وقت ندارند؛ یعنی وظیفه من سنگین‌تر از پیش است. دو هفته پیش. خانواده‌ها تماس گرفتند که دادگاه کیفری تجدیدنظر رأی صادر کرده. حیران و متعجب بودند. پیگیری کردیم و دیدیم که پرونده در شعبه نبود اما جالب اینکه رأی صادر شده بود… «خیلی» از خانواده‌های شاکیان سعید طوسی  شکایت خود را« از روی شرم و حیا آشکارا پیگیری نکردند، اما فقط دو خانواده پیگیر مسئله بودند».

تبرئه سعید طوسی توسط دادیارهای شعبه همعرض؟!!

سعید طوسی به جرم کودک آزاری و براساس اقرارها و اعترافات خودش و شکایت شکات،  دردادگاه اولیه به چهارسال زندان محکوم شده بود.

آبان ماه  سالجاری نامه‌ای که از جانب  ” رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس” خطاب  به “صادق سارق لاری جانی” به اصطلاح- رئیس مفسد قوه قضائیه فرستاده شده بود انتشار یافت که در آن قید شده بود که به دستور “رئیس دادگستری استان تهران”  پرونده شکایت شُکّات از سعید طوسی،  از شعبه ۵۶ دادگاه تجدید نظر « گرفته» شده و «تاکنون عودت داده نشده است».

بعد از آن هم گفته شد که علیرغم چندین صورت جلسه مکتوب همراه با اقاریر مکتوب و امضاء شده سعیدطوسی دربرابر شاکیان به تجاوزجنسی و کودک آزاری و وجود فایلهای صوتی رسوایی برانگیز،  پرونده این قاری قران درباره اتهام آزار جنسی کودکان و «انجام اعمال منافی عفت» توسط دستگاه قضائی مختومه اعلام شده است! آقای محمود صادقی نیز در مورخه جمعه ششم بهمن نیز خبر دادکه سعید طوسی در دادگاه تجدید نظر از اتهام «اشاعه فساد و فحشا» تبرئه شده است. به همین دلیل نیز آقای دکتر محمود صادقی در توئیتر خود متذکر شد:«از قرائن چنین برمی آید که کودک آزار قرآنی مستظهر به حمایت فرد یا افرادی است که در بیت مقام معظم رهبری نفوذ کرده اند».

به گزارش رادیوفردا  دو نفر از شاکیان سعید طوسی در گفت‌وگو با رادیو فردا اعلام کرده بودند که با دخالت «علی مقدم، مسئول ارتباطات دفتر رهبر جمهوری اسلامی»، «رئیس قوه قضاییه» و «دادستان تهران» برای سعیدطوسی  قرار منع تعقیب صادر شده است.هرچند که خود  سعید طوسی در مصاحبه با وب سایت انصاف نیوز ادعای اعمال نفوذ در این پرونده خودش  را رد کرد.

به گزارش رادیوفردا همچنین براساس تصویر نامه رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به رئیس قوه قضائیه درباره این پرونده، بازپرس در سال ۹۱ برای محمد گندم‌نژاد طوسی، مشهور به سعید طوسی «قرار مجرمیت» صادر کرده اما درتاریخ ۹ اردیبهشت ۹۲ با «نظریه» علی خلفی مشاور رئیس قوه قضائیه، و «نظریه» عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران، برای او قرار منع تعقیب صادر شده است.برخی سایت‌های خبری گزارش کرده بودند که تعداد شاکیان این پرونده بیش از ۱۰ نفر بوده اما برخی شکایت نکرده و گفته‌اند که «در دادگاه به عنوان شاهد حضور خواهند یافت».

به گزارش رادیوفردا سعید طوسی از قاریان مشهور قرآن در ایران است که قرائت‌هایش در نزد رهبر جمهوری اسلامی و در مراسم حکومتی مانند افتتاحیه مجلس شورای اسلامی، نشان‌دهنده اهمیت اوست.پس از این علی مطهری، نایب رئیس مجلس از طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده سعید طوسی انتقاد کرده و آن را غیر طبیعی دانسته بود.حسین الله‌کرم، دبیر شورای هماهنگی گروه حزب‌الله ایران،نیز خواستار «اشد مجازات» برای این قاری مشهور قران و محاکمه حامیان او شده و خبر داده بود که در پی انتشار گزارش‌ها از این پرونده، حضور نوجوانان در کلاس‌های قرآن کم شده است.در مقابل ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعه در قم، در واکنشی تلویحی از آنچه «شایعه‌سازی و شایعه‌پراکنی» نامیده و همچنین از گزارش‌های رسانه‌های خارج از ایران درباره این پرونده انتقاد کرده بود.

پیشتر رادیو فردا در گزارشی به بررسی سابقه بازپرس پرونده سعید طوسی یعنی رضا کیان منش راد پرداخته بود. رضا کیان منش راد در حالی پرونده سعید طوسی را مختومه کرده بود که پیشتر برای متهمان اینترنتی از جمله سعید ملک‌پور، که از سوی سپاه پاسداران در پروژه‌هایی با عنوان «گرداب» و «مضلین» دستگیر شده، در خواست احکام سنگین کرده بود.به جز سعید ملک‌پور، برخی از دیگر متهمان اینترنتی که کیان‌منش راد بازپرس پرونده آنها بود از جمله حسن سی‌سختی به اعدام محکوم شدند که این حکم در نهایت لغو شد. برخی دیگر از فعالان اینترنتی چون حسین رونقی ملکی و ابوالفضل عابدینی هم که او بازپرس آنها بود، حکم‌های زندان طولانی مدت بیش از ۱۰ سال برایشان صادر شد.