جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » دونالد ترامپ لایحه بودجه دفاعی ۷۰۰میلیارد دلاری آمریکا را امضا کرد

دونالد ترامپ لایحه بودجه دفاعی ۷۰۰میلیارد دلاری آمریکا را امضا کرد

رئیس جمهوری ایالات متحده روز سه شنبه در کاخ سفید در مراسمی در حضور فرماندهان ارشد نظامی لایحه بودجه دفاعی آمریکا را امضا کرد.

پرزیدنت دونالد ترامپ در مراسم امضای این لایحه، آن را تاریخی نامید و از دولت قبل آمریکا انتقاد کرد و گفت هدف از افزایش بودجه نظامی، ترمیم ارتش آمریکا به عنوان بزرگترین ارتش جهان است.

لایحه بودجه دفاعی ایالات متحده که دولت ترامپ پیشنهاد داد، ۷۰۰ میلیارد دلار است و پیش از این موجب اختلاف جمهوریخواهان و دموکرات ها شد. دولت ترامپ از بودجه برخی وزارتخانه ها از جمله خارجه کاسته و بودجه دفاعی را افزایش داده است.

این لایحه نیازمند تصویب نمایندگان مجلس است. پرزیدنت ترامپ در این راه مسیر دشواری خواهد داشت. بنا بر قانونی که در سال ۲۰۱۱ برای محدودیت مخارج دولتی تصویب شده، بودجه ارتش در سال ۲۰۱۸ حداکثر ۵۴۹ میلیارد دلار پیش بینی شده است. نمایندگان برای اختصاص بودجه ۷۰۰ میلیارد دلاری باید قانون را به سال ۲۰۱۱ بازگردانند. بسیاری از جمهوری خواهان موافق بازگرداندن قانون ۲۰۱۱ در بخش نظامی هستند. نمایندگان دموکرات اما خواهان افزایش مخارج دولت در بخش های دیگر نیز هستند.

پرزیدنت ترامپ در این باره گفت: «کنگره باید کار را تمام کند و محدودیت مخارج نظامی را بردارد. من فکر می کنم این اتفاق خواهد افتاد. ما به ارتش نیاز داریم و ارتش ما عالی خواهد بود. در این زمان که با تهدیدات اساسی بین المللی مواجه هستیم، من به دموکرات ها توصیه می کنم تهدیداتشان درباره تعطیلی دولت را کنار گذاشته و طرح بودجه نظامی را برای امضا روی میز من بگذارند. محافظت از کشور نباید مسئله ای حزبی باشد دقیقا مانند لایحه امروز.»

پرزیدنت ترامپ در مراسم امضای قانون بودجه نظامی در کاخ سفید گفت بودجه نظامی آمریکا باید متناسب با تهدیدهای جهانی علیه ما باشد.

وی افزود: از دموکرات ها می خواهم جنگ و جدال را پایان بدهند و به ما برای داشتن بهترین ارتش دنیا کمک کنند.