جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دیوید ایمس : دونالد ترامپ باید به‌خاطر سخنرانی خود در مجمع عمومی ملل‌متحد مورد قدردانی قرار بگیرد چرا که از زمان انقلاب ایران در سال ۱۹۷۹ هیچ رئیس‌جمهور آمریکا تا به‌حال چنین توصیفی عمیق از نظام دیکتاتوری مذهبی در ایران را ارائه نکرده است

دیوید ایمس : دونالد ترامپ باید به‌خاطر سخنرانی خود در مجمع عمومی ملل‌متحد مورد قدردانی قرار بگیرد چرا که از زمان انقلاب ایران در سال ۱۹۷۹ هیچ رئیس‌جمهور آمریکا تا به‌حال چنین توصیفی عمیق از نظام دیکتاتوری مذهبی در ایران را ارائه نکرده است

دیوید ایمس عضو پارلمان انگلستان طی مقاله‌ای در واشینگتن تایمز ۷مهر ۹۶ نوشت:‌دونالد ترامپ باید به‌خاطر سخنرانی خود در مجمع عمومی ملل‌متحد مورد قدردانی قرار بگیرد چرا که از زمان انقلاب ایران در سال ۱۹۷۹ هیچ رئیس‌جمهور آمریکا تا به‌حال چنین توصیفی عمیق از نظام دیکتاتوری مذهبی در ایران را ارائه نکرده است. دونالد ترامپ در آن سخنرانی گفت:‌ «دولت ایران روی یک دیکتاتوری فاسد را با ظاهر نمایی دروغین از دموکراسی مخفی کرده است. آنها یک کشور ثروتمند با یک تاریخ و فرهنگ غنی را به یک دولت که از نظر اقتصادی فرسوده شده است تبدیل کرده‌اند. دولتی که صادرات اصلی آن خشونت، خونریزی و هرج و مرج است. بیشترین قربانیان رژیم ایران، در واقع، خود مردم آن هستند.»

قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۹۸۸، اگر ‌چه یکی از بدترین جنایات در تاریخ معاصر ایران است، اما تا حد زیادی نادیده گرفته شده است.

ترامپ در سخنرانی خود گفت: «نظام های سرکوبگر هرگز برای همیشه باقی نمی‌مانند، و روزی خواهد آمد که مردم ایران با یک انتخاب مواجه خواهند شد. آیا آنها به مسیر فقر، خونریزی و ترور ادامه خواهند داد؟ یا مردم ایران به ریشه‌های افتخار ملت خود به‌عنوان یک مرکز تمدن، فرهنگ و ثروت باز می‌گردند که در آنجا مردم بار دیگر بتوانند شاد و موفق باشند؟»