جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » آخرین تحولات میدانی شمال غرب سوریه/ لحظه شماری نیروهای قدس برای آغاز عملیات /

آخرین تحولات میدانی شمال غرب سوریه/ لحظه شماری نیروهای قدس برای آغاز عملیات /

جنوب ادلب.jpg

در حالی که نیروهای وابسته به اسد و همپیمانانش برای حمله به مناطق آزادشده  آماده می شوند، نیروهای ارتش آزاد با انجام حملات پراکنده در تلاش هستند زمان را برای خود بخرند و از مهلکه جان سالم به در ببرند.

به ادعای مشرق، اسد به مانند روزهای گذشته به روند اعزام نیروهای تازه نفس و ارسال تجهیزات نظامی سنگین به نزدیکی خطوط تماس با مناطق وابسته به  ارتش آزاد سوریه در شمال غرب این کشور ادامه می دهد.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، نیروهای جدیدی از گروه اول و پنجم ارتش سوریه به همراه تجهیزات سبک و سنگین نظامی به منطقه «قلعه مضیق» در شمال غرب استان حماه اعزام شده اند.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای اعزامی به این محور در حال تقویت مواضع هستند و خود را برای عملیات تهاجمی آماده می کنند، گفت: از سویی دیگر تعداد زیادی از نیروهای تیپ فدائیان قدس فلسطین نیز به همراه نیروهای ارتش سوریه به شرق استان ادلب رسیده اند.

این منبع میدانی که از نزدیک تحولات را در شمال غرب سوریه دنبال می کند، افزود: به نظر می رسد رزمندگان فلسطینی و نیروهای ارتش سوریه برای انجام عملیات  اشغال مناطق سوریه آزاد در شرق و مرکز استان ادلب آماده می شوند.

به گفته این منبع میدانی، در روزهای گذشته پرواز مستمر پهپادهای شناسایی نیروهای متحد دمشق به صورت گسترده بر فراز آسمان مناطق  استان ادلب ادامه داشته و تحرکات نیروهای ارتش آزاد رصد شده است.

این منبع میدانی از شناسایی پایگاه های ارتش آزاد  در جریان عملیات پروازی یگان های پهپادی خبر داد و افزود: همزمان جنگنده های روسی نیز در حال پرواز بر فراز آسمان مناطق  شمال غرب سوریه هستند.

به گزارش مشرق، همزمان با آماده شده نیروهای مزدور بشاراسد  برای آغاز عملیات جنایتکارانه نیروهای ارتش آزاد نیز  نیز به میزان تحرکات در نزدیکی خطوط تماس با نیروهای سوری افزودند و حملاتی را در روزهای گذشته انجام دادند و حملاتی را علیه مواضع نیروهای مزدور اسد در نزدیکی شهرک های «الرویحه بنین و کنصفره» در محور جنوب شرق استان ادلب ترتیب دادند