دوشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » سفر محرمانه رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه به عراق / هشدار پامپئو به ترکیه در خصوص روابط دوجانبه /

سفر محرمانه رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه به عراق / هشدار پامپئو به ترکیه در خصوص روابط دوجانبه /

یک منبع عراقی گفت که رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه به عراق سفر کرده است.
 سفر محرمانه رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه به عراق
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری راشا تودی، یک منبع عراقی گفت که رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه به عراق سفر کرده است. «هاکان فیدان، رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه، روز گذشته سفری محرمانه به عراق داشت.» وی در ادامه گفت که فیدان طی این سفر با مقام‌های سیاسی و حکومتی عراق دیدار داشته است. این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، اطلاعات بیشتری در این‌باره ارائه نداد و دولت ترکیه نیز هنوز این خبر را تایید نکرده است.

مایک پامپئو اعلام کرد، حکم اخیر دادگاه ترکیه علیه متین توپوز، کارمند کنسولگری آمریکا موجب تضعیف اعتماد موجود در روابط میان دو کشور می‌شود.

                                                   هشدار پامپئو به ترکیه در خصوص روابط دوجانبه                                       به گزارش تابناک، به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اظهار کرد، واشنگتن هیچ “مدرک معتبری” در پشتیبانی از تصمیم اخیر این دادگاه برای محکوم کردن متین توپوز از بابت اتهام کمک به یک سازمان تروریستی به هشت سال و ۹ ماه حبس ندیده است. این محکومیت باعث تضعیف اعتماد به نهادهای دولتی در ترکیه و همینطور اعتماد مهمی که اساس روابط آمریکا با این کشور است، می شود.