چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » ترامپ از نحوه پرسش یک خبرنگار عصبانی و کنفرانس مطبوعاتی را ترک کرد!

ترامپ از نحوه پرسش یک خبرنگار عصبانی و کنفرانس مطبوعاتی را ترک کرد!

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه 11 می از نحوه پرسش «Weijia Jiang» خبرنگار زن «سی. بی. سی» که ظاهرا آسیایی شرقی تبار است، خشمگین و کنفرانس مطبوعاتی را ترک کرد.

دنالد ترامپ به این خبرنگار پاسخ داد: «در همه کشورها مرگ و میر هست اما چرا آمریکایی‌ها بیشتر می‎‌میرند را باید از دولت چین بپرسی».

آنگاه ترامپ رو به خبرنگار دیگری کرد و برای پرسیدن سوالی خود را آماده کرد که دوباره «ویجیا جیانگ» برگشت و با کمی عصبانیت به ترامپ گفت: «چرا این حرف (از چین بپرس) را مخصوصا به من می‌گویی؟». ترامپ پاسخ داد:«من این را به شخص خاصی نمی‌گویم به هر كسی می گویم».

ترامپ پرسش این خبرنگار را زشت دانست در این حین خبرنگار دیگری از او سئوالی پرسید و ترامپ به خبرنگار دیگری به جای او پاسخ داد. این خبرنگار نیز از اینکه ترامپ به دیگری اولویت داد به نوبه خود تعجب كرد و بلاخره وقتی فضای کنفرانس مطبوعانی کمی غیر طبیعی شد ترامپ از خبرنگاران تشکر کرده و ناگهان کنفرانس مطبوعانی را ترک كرد.

خبر عصبانیت ترامپ از این سؤال و پیامدهای آن به سرعت در شبکه‌های اجتماعی گسترش یافت، از جمله حساب کاربری توییتر روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» نوشت:«ترامپ کنفرانس مطبوعاتی در باره کرونا را به دلیل اینکه از نحوه سئوال یک خبرنگار آسیایی خوشش نیامد، ترک کرد».