سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » آمریکا چین را به تلاش برای سرقت فرمول واکسن کرونا متهم کرد/

آمریکا چین را به تلاش برای سرقت فرمول واکسن کرونا متهم کرد/

به نظر می‌رسد که پس از جنگ‌های لفظی میان پکن و واشنگتن و تشدید اتهام‌ها بین دو کشور ، ایالات متحده آمریکا اکنون در حال آماده سازی اتهامی مستند و جدید علیه چین است.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز دفتر تحقیقات فدرال (FBI) و وزارت امنیت داخلی در باره ماهرترین هکرها و جاسوسان چین که برای هک کردن سایت‌های تحقیقاتی آمریکا که حاوی معلوماتی مهم در مورد واکسن‌های درمان ویروس کرونا است، رسما هشدار دادند.

دبی-العربیه.نت فارسی/  دفتر تحقیقات فدرال آمریکا اعلام کرده، پیش نویس چندین اتهام موثق علیه چین در روزهای آینده ارائه خواهد داد.

طبق گفته نیویورک تایمز، پیش‌نویس دفتر تحقیقات فدرال چین را به تلاش برای سرقت و به دست آوردن «داده‌های بهداشت عمومی آمریکا بویژه آنهایی که مربوط به واکسن ، درمان و آزمایش متهم شده است.

تحقیقات فدرال همچنین گفته است چین با از استفاده از هکرها و به روش‌های غیرقانونی تلاش کرده تا داده‌ها و فرمول‌های مهم در زمینه واکسن و بهداشت را از داخل آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های این کشور سرقت کند.

پیش از تحقیقات جدید فدرال، یک مقام ارشد امنیتی آمریکا نیز هشدار داده بود که هکرهای جاسوسی و شبکه‌های سايبری برخی کشورها در صدد به دست آوردن اطلاعات محرمانه واكسن كرونا در دانشگاه‌های ایالات متحده هستند.

پرچم‌های چین و آمریکا پرچم‌های چین و آمریکا

به گفته این مقام امنیتی سازمان‌های جاسوسی خارجی با ارسال هکرهای خود، درصدد شناسایی تحقیقات آمریكا در زمینه واكسن كرونا بوده‌اند.

بیل اوانینا، مدیر مركز امنیتی و ضد اطلاعات ملی آمریكا هفته گذشته گفت که او به دولت و سازمان‌های تحقیقات پزشكی در مورد این خطر هشدار داده است.

در حالی که رقابت بین‌المللی پژوهشگران، شركت‌ها و دولت‌ها برای یافتن واكسن كرونا همچنان ادامه دارد، هشدارها از سوی سازمان‌های اطلاعانی نسبت به احتمال حملات سایبری با هدف سرقت چنین معلوماتی هشدار دادند.

ضد حمله به شبکه‌های سایبری

مقامات فعلی و پیشین دفتر تحقیقات فدرال آمریکا می‌گویند تصمیم به کیفرخواست علیه تیم‌های «سرقت اطلاعات » تحت نظارت چین، بخشی از یک استراتژی بازدارنده گسترده تر است که در از سوی دولت آمریکا اعمال خواهد شد این استراتژی بازدارنده شامل رهبری سایبری ایالات متحده و آژانس امنیت ملی این کشور خواهد بود.

دفتر فدرال آمریکا افزود، كه طبق دستورات قانونی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تقریباً دو سال پیش، آنها را صادر کرد، به مقامات یا وزارتخانه‌های آمریكا اجازده داده شد تا ضمن کنترل دقیق فعالیت شبکه‌های سایبری و جاسوسی چین و سایر كشورها، خود نیز به ضدحملات متناسب دست زده و عملکرد این شبکه‌های سایبری را مختل کنند.