یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » وزیر امور خارجه آمریکا: مسأله بازگشت به برجام مطرح نیست. تخت‌روانچی: آمریکا مشارکتی در برجام ندارد !

وزیر امور خارجه آمریکا: مسأله بازگشت به برجام مطرح نیست. تخت‌روانچی: آمریکا مشارکتی در برجام ندارد !

وزیر امور خارجه آمریکا: مسأله بازگشت به برجام مطرح نیست.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل در واکنش به نقشه کشی جدید آمریکا گفت: آمریکا هیچ ادله‌ای بر اینکه همچنان مشارکت‌کننده در برجام است، ندارد.

                                                   تخت‌روانچی: آمریکا مشارکتی در برجام ندارد

به گزارش تابناک، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک امروز (پنجشنبه) در توئیتی در واکنش به اظهارات روز گذشته «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، نوشت: پمپئو ادعا می‌کند که طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، آمریکا یک مشارکت کننده است در حالی که قطعنامه ۲۲۳۱ به «مشارکت کنندگان در برجام» اشاره دارد.پمپئو اشاره به «برجام» را حذف می‌کند، زیرا رئیس او در تاریخ ۸ می ۲۰۱۸ توقف مشارکت آمریکا در برجام را اعلام کرد. به این دلیل، آمریکا هیچ ادله حقوقی برای اینکه مشارکت کننده است، ندارد.

بنا براین گزارش، «مایک پمپئو» پس از  سیاست اقتصادی، سیاسی و نظامی رژیم آمریکا علیه رژیم حاکم بر ایران با استدلال برآمده از “بنیاد  دفاع از دموکراسی” اظهار داشته که بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت،  می‌تواند ایران را به نقض تعهدات بین المللی متهم کند.

درپاسخ به این قبیل فرارروبه جلوی مقامات رژیم ایران مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکااعلام کرد که از نظر آمریکا ” مسأله بازگشت به برجام مطرح نیست. ما تمایلی به این کار نداریم. آن توافق فاجعه‌بار بود. این هدف ما نیست. ما از ابزارهایی که در سازمان ملل داریم استفاده می‌کنیم تا تحریم‌های تسلیحاتی لغو نشود.
”

وزیر امور خارجه آمریکا: مسأله بازگشت به برجام مطرح نیست. ما تمایلی به این کار نداریم. آن توافق فاجعه‌بار بود. این هدف ما نیست. ما از ابزارهایی که در سازمان ملل داریم استفاده می‌کنیم تا تحریم‌های تسلیحاتی لغو نشود.
#فوتوـ نیوزـ تابناک

وزیر امور خارجه آمریکا: مسأله بازگشت به برجام مطرح نیست. ما تمایلی به این کار نداریم. آن توافق فاجعه‌بار بود. این هدف ما نیست. ما از ابزارهایی که در سازمان ملل داریم استفاده می‌کنیم تا تحریم‌های تسلیحاتی لغو نشود.
در همین حال مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: یادآوری می‌کنم که آمریکا در هیچ یک از جلسات و فعالیت‌های چارچوب برجام شرکت نکرده است. پس کاملا مشخص است که آمریکا دیگر یکی از طرفین این توافق محسوب نمی‌شود.آمریکا همانند دیگر اعضای سازمان ملل می‌تواند خواستار تحریم تسلیحاتی شود
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد: یادآوری می‌کنم که آمریکا در هیچ یک از جلسات و فعالیت‌های  چارچوب برجام شرکت نکرده است. پس کاملا مشخص است که آمریکا دیگر یکی از طرفین این توافق محسوب نمی‌شود.آمریکا همانند دیگر اعضای سازمان ملل می‌تواند خواستار تحریم تسلیحاتی شود.
ازجانب دیگر معاون وزیر امورخارجه روسیه با ادعای اینکه تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران موضوعی حل شده است، ادعا کرد: این محدودیت‌ها تمدید نخواهد شد؟!!