جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » کتائب حزب الله عراق؛ الکاظمی با تشکیل کمیته بررسی ابعاد ترور قاسم سلیمانی موافقت کرد!

کتائب حزب الله عراق؛ الکاظمی با تشکیل کمیته بررسی ابعاد ترور قاسم سلیمانی موافقت کرد!

کتائب حزب الله عراق از موافقت مامور تشکیل کابینه جدید عراق با تشکیل کمیته ای برای بررسی ابعاد ترور قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، کتائب حزب الله عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترور فرماندهان پیروزی بر تروریسم از سوی آمریکا امری نیست که در برابر آن سکوت کرد. تقاضا برای روشن شدن ابعاد این جنایت و یا تحت پیگرد قرار دادن قانونی کسانی که در این جنایت دخالت داشتند و قصاص آنها را نمی‌توان نادیده گرفت.

الکاظمی با تشکیل کمیته بررسی ابعاد ترور شهید سلیمانی موافقت کرد

کتائب حزب الله عراق با اعلام اینکه مسئولیت این جنایت متوجه آمریکا است، افزود: مصطفی الکاظمی رئیس دستگاه اطلاعات و مأمور تشکیل کابینه عراق به واسطه یک طرف خواستار ملاقات با گروه کتائب حزب الله شد تا موضع خود را درباره این جنایت شرح دهد، لذا دیداری انجام شد و در آن توافق شد که یک کمیته مشترک به منظور بررسی ابعاد این جنایت تشکیل شود.: ما درخواست دادیم که خبر تشکیل کمیته پیگیری موضوع ترور فرماندهان پیروزی بر تروریسم از طریق رسانه‌ها اعلام شود و نتایج کار این کمیته به صورت کامل و واضح در اختیار ملت عراق گذاشته شود.

گفتنی است  قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ در حمله پهپادی نظامیان آمریکایی در عراق به نزدیکی فرودگاه بغداد ترورشدند..