شنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » رفع تدابیر منع تردد می تواند ‘دوباره اپیدمی را شعله‌ور کند’!

رفع تدابیر منع تردد می تواند ‘دوباره اپیدمی را شعله‌ور کند’!

دکتر مایک رایان مدیر اجرایی دبلیو اچ او هم در  کنفرانس خبری گفت که برای از سرگیری برخی رویدادهای بزرگ مثل مسابقات ورزشی باید “پیمان اجتماعی تازه ای” میان مردم و دولت ها بسته شود. او گفت که مردم باید بپذیرند که “چیزی به نام شرایط خالی از خطر وجود ندارد.”

هشدار سازمان بهداشت

بی بی سی فارسی: دکتر تدروس در کنفرانس گفت درحالی که به نظر می رسد اپیدمی در بیشتر کشورهای غرب اروپا تثبیت شده یا درحال مهار شدن باشد، بسیاری از کشورها تازه در نقطه شروع اپیدمی قرار دارند و برخی کشورها که ابتدا تحت تاثیر قرار گرفتند حالا به تدریج شاهد ظاهر شدن مجدد موارد بیماری هستند.اشتباه نکنید – راه درازی در پیش داریم. این ویروس برای مدت زمانی طولانی با ما خواهد بود.شکی نیست که دستور در خانه ماندن و سایر تدابیر فاصله گیری اجتماعی در بسیاری کشور سرایت بیماری را با موفقیت مهار کرده. اما این ویروس همچنان به شدت خطرناک است.شواهد اولیه حاکیست که بیشتر جمعیت جهان آسیب پذیر است. این یعنی اپیدمی می تواند دوباره شعله ور شود. یکی از بزرگترین خطرات غفلت است.”

پیشتر مشاور ارشد پزشکی دولت بریتانیا اخطار داد که بریتانیا باید حداقل تا پایان سال با تدابیری که زندگی اجتماعی را مختل می کند کنار بیایند. پروفسور کریس ویتی گفت “کاملا غیرواقع بینانه” است که انتظار داشته باشیم زندگی ناگهان به حال عادی برگردد.