جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » آخرین تحولات خاورمیانه: پیام آمریکا به عبدالمهدی در خصوص حمله به مواضع الحشد الشعبی/ استقرار پاتریوت‌های آمریکا در پایگاه های اربیل و عین‌الاسد عراق!

آخرین تحولات خاورمیانه: پیام آمریکا به عبدالمهدی در خصوص حمله به مواضع الحشد الشعبی/ استقرار پاتریوت‌های آمریکا در پایگاه های اربیل و عین‌الاسد عراق!

افزایش صادرات نفت عربستان به بیش از ۱۰ میلیون بشکه‌ در روز، پیام آمریکا به عبدالمهدی در خصوص حمله به مواضع الحشد الشعبی، استقرار پاتریوت‌های آمریکا در پایگاه های اربیل و عین‌الاسد عراق و تاکید اعضای مجلس سنای آمریکا بر ضرورت لغو تحریم های ایران از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای عربی نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک، بر اساس اعلام وزارت بهداشت برخی از کشورهای عربی شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در این کشورها در حال افزایش است.

عراق

وزارت بهداشت عراق شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را تا ۵۴۷ نفر اعلام کرده و گفته از این میان ۱۴۳ نفر بهبود یافتند و ۴۲ نفر جان باختند.

اردن

اردن هم از افزایش شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور به چهار نفر خبر داد و شمار کل مبتلایان را ۲۵۹ نفر اعلام کرده است.

عربستان

وزارت بهداشت عربستان روز دوشنبه از ثبت ۱۵۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ظرف ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت با احتساب این تعداد آمار کل مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۴۵۳ نفر رسیده است که از این میان در مجموع ۱۱۵ نفر بهبود یافتند و هشت نفر جان باختند.

امارات

وزارت بهداشت امارات هم از ثبت ۴۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ظرف ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت با احتساب این تعداد شمار کل مبتلایان به ۵۷۰ نفر رسیده است که از این میان ۳ نفر جان باختند و ۶۱ نفر بهبود یافتند.

افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای عربی/افزایش صادرات نفت عربستان به بیش از ۱۰ میلیون بشکه‌ در روز/ پیام آمریکا به عبدالمهدی در خصوص حمله به مواضع الحشد الشعبی/ استقرار پاتریوت‌های آمریکا در پایگاه های اربیل و عین‌الاسد عراق

امارات قانون منع آمد و شد شبانه را هم تا پنجم آوریل تمدید کرده است.

مصر

«خالد مجاهد» سخنگوی وزارت بهداشت مصر هم میزان بهبودی از بیماری کرونا در کشورش را کم نظیر خواند و مدعی شد که پروتکل درمانی که اساتید دانشگاه‌ها و پزشکان وزارت بهداشت و نیروهای مسلح این کشور وضع کردند با دیگر کشورها متفاوت است.

او گفت که دیگر کشورها از داروها و پروتکل‌های متفاوتی استفاده می‌کنند، زیرا سازمان بهداشت جهانی پروتکل مشخص یا داروی مشخصی را برای درمان این بیماری وضع نکرده و هر کشوی حق دارد هر آنچه را برای درمان این بیماری مناسب می‌بیند استفاده کند.

مجاهد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در مصر را تاکنون ۶۵۶ نفر اعلام کرد و گفت تاکنون ۱۳۲ نفر آنها بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند و در مجموع ۴۱ نفر فوت شدند.

او افزود: هنوز هیچ استانی کاملا قرنطینه نشده اما محدودیت‌هایی برای پیشگیری از شیوع بیش‌تر اعمال شده است.

فلسطین

وزارت کشور فلسطین هم از ثبت  شش مورد جدید ابتلا به کرونا در روستای قطنه در شمال غرب قدس اشغالی خبر داد و گفت با احتساب این تعداد شمار کل مبتلایان به ۱۱۵ نفر رسیده است.

«غسان نمر» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفت  که از میان مبتلایان نُه نفر آنها مربوط به غزه هستند که در قرنطینه به سر می برند.

در غزه هم یک هزار و ۷۲۳ نفر که دچار بیماری تنفسی هستند در ۲۴ مرکز درمانی در قرنطینه به سر می‌برند و ستاد مبارزه با کرونا در وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که دوره قرنطینه آنها از ۱۴ روز به ۲۱ روز تمدید می‌شود تا نسبت به بهبود کامل آنها از بیماری اطمینان حاصل شود.

مغرب

وزارت بهداشت مغرب هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از ثبت ۷۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شمار کل مبتلایان به ۵۳۴ مورد رسیده و شمار جان باختگان هم به ۲۷ نفر رسیده است.

لبنان

لبنان هم روز دوشنبه از ثبت هشت مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد و شمار کل مبتلایان تاکنون را ۴۴۶ نفر خواند و گفت با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان شمار کل قربانیان به ۱۱ نفر رسیده است.

سوریه

در سوریه تاکنون 10 نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند که دو نفر آنها فوت کردند.

قطر

قطر هم با ثبت ۵۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا را تا به امروز ۶۹۳ نفر اعلام کرده است.

الجزائر

الجزائر هم با ثبت ۷۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شمار کل مبتلایان را ۵۸۴ نفر اعلام کرده است.که از این میان ۳۱۳۵ نفر جان باختند.

لیبی

لیبی شمار کل مبتلایان را تاکنون  هشت نفر اعلام کرده است.

سودان

وزارت بهداشت سودان شمار کل مبتلایان به کرونا در این کشور را شش نفر اعلام کرده و گفته از این میان دو نفر فوت کردند.

افزایش صادرات نفت عربستان به بیش از ۱۰ میلیون بشکه‌ در روز

دولت عربستان از آغاز ماه می آینده صادرات نفت خود را به 10 میلیون و 600 هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد.

یک مسئول عربستانی گفت: صادرات نفت عربستان 600 هزار بشکه از اول ماه می افزایش و به مجموع 10 میلیون و 600 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای عربی/افزایش صادرات نفت عربستان به بیش از ۱۰ میلیون بشکه‌ در روز/ پیام آمریکا به عبدالمهدی در خصوص حمله به مواضع الحشد الشعبی/ استقرار پاتریوت‌های آمریکا در پایگاه های اربیل و عین‌الاسد عراق

برپایه این گزارش، علت این افزایش تولید 600 هزار بشکه ای استفاده از گاز طبیعی تولیدی چاه الفاضلی و جایگزینی آن به جای نفت مورد استفاده برای تولید برق در عربستان است.

کاهش درخواست داخلی فرآورده های نفتی به خاطر کاهش تردد ناشی از تدابیر مربوط به مقابله با کرونا از دیگر دلایل افزایش صادرات 600 هزار بشکه ای نفت است.‎

افزایش غیر قابل توجیه نفت از سوی حکومت سعودی در کنار بحران اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و کاهش تقاضا، سبب کاهش شدید قیمتها در بازارهای جهانی شده است .

پیام آمریکا به عبدالمهدی در خصوص حمله به مواضع الحشد الشعبی

«کمال الحسناوی» از فرماندهان الحشد الشعبی و دبیرکل جنبش «الابدال» عراق در گفت‌وگویی از تهدید آمریکا برای هدف قرار دادن گروههای مقاومت سخن گفت.

او به وبسایت بغداد الیوم گفت که «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر مستعفی عراق پیام‌هایی از جانب آمریکا در خصوص حمله به گروههای مقاومت و الحشد الشعبی دریافت کرده است.

الحسناوی همچنین گفت که سیاسیون عراقی از اقدامات آمریکا در پس خروج از برخی پایگاهها نگران هستند و این خروج را به حساب آمادگی آمریکا برای حمله به الحشد الشعبی می‌گذارند.

افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای عربی/افزایش صادرات نفت عربستان به بیش از ۱۰ میلیون بشکه‌ در روز/ پیام آمریکا به عبدالمهدی در خصوص حمله به مواضع الحشد الشعبی/ استقرار پاتریوت‌های آمریکا در پایگاه های اربیل و عین‌الاسد عراق

او تأکید کرد که پیام آمریکا به عبدالمهدی با هدف ایجاد ترس میان نیروهای عراقی صورت گرفته است تا عقب‌نشینی آن‌ها در آرامش صورت گیرد و این تهدیدات با این هدف است که تصور شود آمریکا هنوز قدرتمند و مسلط بر اوضاع است و ترسی از گروههای مقاومت ندارد.

الحسناوی افزود: «ما نیروهای مقاومت در برابر آمریکا هستیم و نیروهای آمریکایی را ضعیف میدانیم و آن‌ها توانایی پاسخ به گروههای مقاومت را ندارند.»

او عقب‌نشینی آمریکا از برخی پایگاهها در عراق را در جهت کاهش فشارها از روی خود و دوری از تلفات جانی در پی حملات دانست.

سخنان این فرمانده الحشد الشعبی در خصوص پیام آمریکا به نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق پس از آن صورت می‌گیرد که عبدالمهدی امروز در خصوص پروازهای بدون مجوز ائتلاف آمریکایی در نزدیکی مناطق نظامی ابراز نگرانی شدید کرد.

استقرار پاتریوت‌های آمریکا در پایگاه های اربیل و عین‌الاسد عراق 

میدل ایست آی در گزارشی نوشت که منابع نظامی عراقی و آمریکایی گفته‌اند که آمریکا در یکی از پایگاه‌های نظامی در عراق سامانه پدافند موشکی پاتریوت مستقر کرده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده که هفته قبل یک سامانه پاتریوت در پایگاه هوایی عین‌الاسد مستقر شده است و در حال آماده‌سازی است.

افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای عربی/افزایش صادرات نفت عربستان به بیش از ۱۰ میلیون بشکه‌ در روز/ پیام آمریکا به عبدالمهدی در خصوص حمله به مواضع الحشد الشعبی/ استقرار پاتریوت‌های آمریکا در پایگاه های اربیل و عین‌الاسد عراق

عین‌الاسد پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در عراق است که دی‌ماه گذشته در پاسخ به حمله تروریستی آمریکا که منجر به شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس شد هدف موشک‌های بالستیک ایرانی قرار گرفت و متحمل خسارات شدیدی شد.

یک منبع نظامی آمریکایی می‌گوید که آمریکا قصد دارد دو سامانه موشکی پاتریوت دیگر را نیز به عراق ارسال کند. این سامانه‌ها در حال حاضر در کویت و منتظر ارسال هستند.

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که یک سامانه پاتریوت دیگر نیز در اربیل، مرکز منطقه کردستان عراق مستقر شده است.

دولت مرکزی عراق پیش از این با استقرار این سامانه‌ها در خاک کشورش موافقت نکرده بود و آمریکایی‌ها احتمالا با نقض حاکمیت بغداد دست به استقرار پاتریوت در عراق زده‌اند.

تاکید اعضای مجلس سنای آمریکا بر ضرورت لغو تحریم های ایران

برخی اعضای مجلس سنای آمریکا از جمله برنی سندرز در نامه‌ای خطاب به دولت آمریکا تاکید کردند که تحریم های اعمال شده بر ایران بر بخش بهداشتی این کشور تاثیر گذار بوده است.

این اعضای مجلس سنای آمریکا همچنین خواهان لغو تحریم ها علیه ایران و حمایت از این کشور در مبارزه با گسترش ویروس کرونا شدند.

لازم به ذکر است که در حالیکه ایران تمام تلاش خود را برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا به کار گرفته است مقامات آمریکایی مدعی هستند که تحریم های اعمال شده علیه ایران بحث واردات مواد غذایی و دارویی را در بر نمی گیرد.