یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » واکنش سازمان نظام پزشکی به مدعی طب اسلامی /

واکنش سازمان نظام پزشکی به مدعی طب اسلامی /

سازمان نظام پزشکی ضمن انتقاد نسبت به رفتار ناپسند یک مدعی طب اسلامی بر بالین بیماران مبتلا به کرونا، نوشت: مصداق بارز تشویش اذهان عمومی چیست؟

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سازمان نظام پزشکی در کانال اطلاع‌رسانی خود در واکنش به اقدام یک مدعی طب اسلامی که بدون وسایل حفاظت شخصی بر بالین بیماران مبتلا به کرونا حاضر شده است، نوشت:

«این شخص به اعتبار لباس خود وارد بیمارستان شده، بر بالین بیماران مظلوم حاضر شده و خلاف‌های شبه تبریزیان خود را به سبک زیر رقم زده است و کسی هم جلو او را نگرفته‌است.بدون حفاظت شخصی وارد شده و طبیعتاً شانس گرفتاری خود را بالا برده‌است و چه بسا الان ناقل است و در سطح جامعه در حال تردد است.با انگشت غیربهداشتی خود در ظرفی می‌زند که شاید با همین انگشت به صدها نفر دیگر هم زده‌است. سپس همین انگشت را دور لب و بینی بیمار بی‌دفاع کشیده، همین انگشت پر از عفونت را مجدداً به اطراف دهان و بینی بیمار مظلوم دیگر می‌کشد!از این حرکت غیر اصولی خویش فیلم می‌گیرد و در شبکه‌های اجتماعی توزیع می‌کند تا تظاهر کند همه پزشکان و مسئولین اشتباه می‌کنند و ایشان با طب خودساخته اسلامی مسئول مداوای بیماران کرونایی است!
مصداق بارز تشویش اذهان عمومی چیست؟»

محققان انگلیس علاوه بر نشانه‌های که از پیش اعلام شده به دو نشانه جدید ابتلا به بیماری کرونا دست یافتند.

                                                   تازه‌ترین نشانه‌های ابتلا به کرونا

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، انجمن تخصصی گوش، حلق و بینی انگلیس با بررسی بیماران کرونایی چندین علامت جدید را در آنها شناسایی کردند که شامل از دست دادن اشتها و اخلال در حس بویایی است.

در بیانیه‌ای که از سوی این انجمن منتشر شده آمده است: شواهد ابتلا به کرونا در دیگر کشورها نشان می‌دهد که این ویروس از طریق چشم، بینی و حلق وارد بدن انسان می‌شود. ما همچنین علائم جدیدی را شناسایی کرده‌ایم اگر کسی علائم معمول ( تب بالا و سرفه مداوم) را از خود بروز نداده اما اشتها و حس بویایی را از دست دهد باید خود را قرنطینه کند تا مانع شیوع کرونا شود. افرادی که فقط دچار تب بالا و یا سرفه مداوم هستند باید خود را قرطینه کنند.

پروفسور نیرمال کومار، فوق تخصص گوش، حلق و بینی در انگلیس می‌گوید؛ بینی اصلی ترین محل ورود ویروس کرونا به داخل بدن است. وی افزود: در بسیاری از بیماران جوان، علائم مشخصی مانند تب بالا و سرفه از خود بروز نداده اما اشتها و حس بویایی خود را از دست می‌دهند. این مساله نشان می‌دهد که ویروس از طریق بینی وارد بدن آنها شده است. او بر همین اساس از دولت انگلیس خواست تا لباس‌های محافظه یکسره را در اختیار پزشکان و پرستارانی قرار دهد که در مراحل اولیه آزمایش کرونا با بیماران در تماس هستند.