شنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » نگرانی بریتانیا از تکرار سناریوی ایتالیا در این کشور ظرف دو هفته/

نگرانی بریتانیا از تکرار سناریوی ایتالیا در این کشور ظرف دو هفته/

دبی_العربیه.نت فارسی   روزنامه ساندی تلگراف به نقل از بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا نوشت، شتاب افزایش موارد ابتلاء به کرونا و مرگ و میرها، مسئولیتی فراتر از ظرفیت تحمل مركز بهداشت ملی را بر آن تحمیل می کند.

این روزنامه افزود: «جانسون به پزشكان دستور داده است كه بیمارانی را كه بیشترین شانس زنده ماندن را دارند، در اولویت قرار دهند.»

وی همچنین مصرانه از مردم خواست كه در خانه‌های خود بمانند تا به بیان او بدین ترتیب، جان هزاران نفر نجات یابد.

دولت بریتانیا روز یکشنبه 22 مارس، از 1.5 میلیون نفر ساکنان بریتانیا که آسیب پذیرترین اقشار در برابر کرونا قلمداد می‌شوند ، خواست تا 3 ماه در خانه‌های خود بمانند.

دولت در بیانیه‌ای گفت: «حدود 1.5 میلیون نفر در بریتانیا از سوی خدمات بهداشت عمومی، شناسایی شده اند که در صورت ابتلا به کرونا ویروس، در معرض بیماری‌های جدی قرار دارند، آنها باید برای حفظ جان خود، در خانه بمانند.»

یک خط تلفنی برای کمک به افراد نیازمند به آن اختصاص داده خواهد شد، همچنین تهیه دارو و اقلام مورد نیاز و تحویل آن به خانه‌های افراد قرنطینه شده نیز امکان پذیر خواهد بود.

براساس برآورد خبرگزاری فرانسه، برمبنای داده‌های رسمی تا ساعت 17:10 به وقت گرینویچ روز شنبه 21 مارس، اپیدمی کرونا منجر به مرگ 12،725 نفر در سراسر جهان از زمان ظهور آن در ماه دسامبر شده است.