پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » جنگ بیولوژیک از زبان علیرضا پناهیان یک ملای نزدیک به خامنه‌ای

جنگ بیولوژیک از زبان علیرضا پناهیان یک ملای نزدیک به خامنه‌ای

به گزارش رسانه‌های ایران، روز یکشنبه15 مارس، وی در اشاره به هدف قرار گرفتن محور ایران و متحدانش در منطقه گفت: «کرونا یک جنگ بیولوژیک، علیه بشریت و محور مقاومت است».

آمریکا نیز از ویروس، آسیب دیده است

این درحالی است که در مصاحبه تلویزیونی معاون وزیر بهداشت ایران روز جمعه 13 مارس با رد این دیدگاه که شیوع ویروس کرونا در راستای «جنگ بیولوژیکی» قرار دارد، گفت: «براساس ارزیابی ما، اینگونه نیست. ایالات متحده نیز از این ویروس آسیب دیده است.»

شایان ذکر است که علی خامنه ای، پنجشنبه گذشته، از احتمال «حمله بیولوژیکی» به ایران صحبت کرد که منجر به شیوع ویروس کرونا شده است.خامنه ای درعین حال با اشاره به شواهدی دال بر حمله بیولوژیکی، اظهار داشت: «اقدامات نیروهای مسلح ایران همچنین می‌تواند تمرین دفاع بیولوژیکی و تحکیم قدرت ملی باشد.»با این حال، خامنه‌ای به جزئیات این شواهد نپرداخت و روشن نکرد که چگونه این جنگ بیولوژیکی علیه ایران، ایتالیا و کره جنوبی صورت گرفته است.قابل توجه است که ایران دیروز، 12729 مورد کرونایی جدید را ثبت کرد. وزارت بهداشت روز شنبه 14 مارس، 97 مرگ و میر جدید از پندامیک کرونا را اعلام کرد که شمار تلفات اعلام شده را به 611 نفر در ایران رساند که با ثبت افزایش تازه‌ای در شمار کرونایی‌ها همراه بود.کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: «در 24 ساعت گذشته، 1365 مورد جدید ثبت شده است.» بدین ترتیب، شمار موارد ابتلاء در ایران را به 12729 نفر رسید. به گفته وی 4300 مورد قطعی کرونایی تا این لحظه درمان شده اند.همچنین لازم به ذکر است که ایران پس از چین، بیشترین شمار مرگ‌ومیر در اثر ویروس کرونا را ثبت کرده است.