یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پیام لاریجانی درپی درگذشت سردار شعبانی بر اثر کرونا

پیام لاریجانی درپی درگذشت سردار شعبانی بر اثر کرونا

رییس مجلس شورای اسلامی درگذشت سردار ناصر شعبانی، از فرماندهان دوران دفاع مقدس و معاون عملیات پیشین قرارگاه ثارالله تهران را تسلیت گفت.

                                                   پیام لاریجانی درپی درگذشت سردار شعبانی بر اثر کرونا                                       به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین در پیام علی لاریجانی آمده است:

بسم الله الرحمن‌ الرحیم‌
انالله و انا الیه راجعون

درگذشت سردار ناصر شعبانی از فرماندهان دلاور دوران دفاع مقدس و معاون عملیات سابق قرارگاه ثارالله تهران موجب تأسف و تأثر گردید.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به دوستان، همرزمان، خانواده معزز و بازماندگان محترم ایشان، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم‌ مغفور، رحمت و علو درجات و برای بازماندگان، صبر و اجر مسألت می کنم.

سردار شعبانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و معاون عملیات پیشین قرارگاه ثارالله تهران بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در پیام رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی آمده است:

«درگذشت استاد ارجمند و دوست گران‌قدر، مرحوم آقای دکتر اسماعیل یزدی، سبب تأسف واندوه بسیار شد.

شادروان دکتر اسماعیل یزدی، علاوه بر تبحر و استادی در رشتۀ دندان‌پزشکی، از علاقه‌مندان پروپاقرص زبان فارسی علمی بود و نزدیک به بیست سال با گروه واژه‌گزینی فرهنگستان زبان وادب فارسی همکاری داشت و عضو شورای واژه‌گزینی فرهنگستان بود.

بی‌گمان شخصیت فرهیخته و قابل احترام او از یادها نخواهد رفت.

فقدان این استاد دانشمند و خدمتگزار را به بازماندگان و دوستان و شاگردان ایشان، به‌ویژه به فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، تسلیت می‌گوییم.»

دکتر اسماعیل یزدی در سال ۱۳۱۰ در قزوین متولد شد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در تهران و دبیرستان را در دارالفنون به اتمام رساند، سپس به دانشگاه تهران راه یافت و در سال ۱۳۳۲ با کسب رتبه اول از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و به واسطه احراز رتبه اول، نشان درجه اول فرهنگ بورس تحصیلی ایالات متحده آمریکا را دریافت کرد.

او که پیشکسوت جراحی دهان، فک و صورت بود، در گروه واژه‌گزینی پزشکی نیز عضویت داشته و عضو شورای واژه‌گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود.