شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » بامداد جمعه صورت گرفت حمله آمریکا به مواضع حشدالشعبی/ فرودگاه در دست احداث کربلا بمباران شد

بامداد جمعه صورت گرفت حمله آمریکا به مواضع حشدالشعبی/ فرودگاه در دست احداث کربلا بمباران شد

1

جنگنده‌های آمریکایی بامداد روز جمعه اقدام به بمباران پایگاه الحشد الشعبی عراق کرد و فرودگاه در دست احداث کربلا را نیز بمباران کرد.

به گزارش مشرق، جنگنده‌های آمریکایی بامداد روز جمعه اقدام به بمباران پایگاه حزب‌الله عراق در شهر «جرف الصخر» در استان بابل کردند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از دو مقام آمریکایی خبر داد که حملات تلافی جویانه آمریکا در عراق در پی حمله به نیروهای آمریکایی و انگلیسی در حال انجام است.

شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد که دست کم سه حمله هوایی به «جرف الصخر» و «السعیدات» انجام شده است.

منابع المیادین خبر دادند که جنگنده‌های آمریکایی در حمله به منطقه السعیدات در بخش جرف الصخر» یک بخش درمانی و یک پایگاه نگهداری از تجهیزات نظامی را بمباران کردند.

منابع خبری نیز خبر دادند که جنگنده‌های آمریکایی به طور گسترده در حال پرواز بر فراز استان بابل هستند.

شبکه خبری الجزیره نیز مدعی شد که پایگاه‌های وابسته به الحشد الشعبی به استان‌های صلاح‌الدین، بابل، بصره و کربلا مورد هدف قرار گرفته‌اند.

این منابع همچنین اعلام کردند که جنگنده‌های آمریکایی فرودگاه در حال ساخت کربلا را بمباران کرده و بر فراز منطقه «خان النص» در این استان در حال پرواز هستند.

منابع عراقی اعلام کردند که در حمله جنگنده‌ها به فرودگاه در حال ساخت کربلا،‌ یکی از کارمندان فرودگاه کشته شد.

تصویری از حمله به فرودگاه در حال ساخت کربلا

منابع خبری الجزیره همچنین خبر دادند که جنگنده‌های آمریکایی پایگاه‌های وابسته به الحشد الشعبی در شهر «بوکمال» سوریه در نزدیکی مرز عراق را نیز بمباران کردند.

شبکه خبری اسکای نیوز نیز مدعی شد که پایگاه‌های وابسته به الحشد الشعبی در استان واسط نیز هدف حمله جنگنده‌ها قرار گرفته است.

این شبکه خبری همچنین به نقل از یک مقام در وزارت دفاع آمریکا خبر داد که در این حملات هوایی که توسط جنگنده و نه پهپاد صورت گرفته، 5 نقطه که اکثر آنها مخازن تسلیحات بوده هدف قرار گرفتند.

رسانه‌های عراقی شب گذشته از شلیک بیش از ده فروند راکت کاتیوشا به پایگاه نظامیان آمریکا در التاجی (شمال بغداد) خبر دادند. آمریکا با طرح این ادعا که این حمله کار حزب‌الله عراق بوده، از کشته شدن سه نظامی و زخمی شدن ۱۲ نفر خبر داد.

منبع: فارس

IMG_20200312_002356.jpg

در حملات هوایی شب گذشته ائتلاف، پایگاه های نیروهای مقاومت در جنوب شرق منطقه البوکمال (جنوب استان دیرالزور سوریه) و مناطق مرزی مشترک با گذرگاه القائم در غرب استان الانبار عراق هدف قرار گرفتند.

به گزارش مشرق، چهارشنبه شب از جنوب منطقه «الراشدیه» در حومه شهر بغداد چندین راکت به سمت پایگاه نظامی التاجی (محل استقرار نیروهای ائتلاف موسوم به ضد داعش) در حومه شمالی پایتخت شلیک شد.

در جریان این حمله بیش از ۱۰ راکت کاتیوشا به پایگاه نظامی التاجی در شمال بغداد اصابت کرد که منجر به هلاکت ۲ تن از نظامیان تروریست آمریکایی و یک نظامی بریتانیایی شد و حداقل ۱۲ تن دیگر نیز زخمی شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، حملات مشکوک چهارشنبه شب به پایگاه نظامی التاجی با یک خودروی (کیا مدل بانکو) که سکوی پرتاب راکت ها را حمل می کرده صورت گرفت و برخلاف ادعاهای آمریکایی ها، گروه های مقاومت مسئولیت حمله به این پایگاه را نپذیرفتند.

پایگاه نظامی التاجی در ۲۷ کیلومتری شمال بغداد و نزدیکی مرزهای جنوب استان صلاح الدین واقع شده و آمریکایی ها حضور خود را در این پایگاه با هدف آموزش نظامیان عراقی توجیه کرده اند؛ منطقه التاجی دروازه شمالی برای ورود به شهر بغداد محسوب می شود و جاده راهبردی مرکز – شمال از حومه آن می گذرد.

به گفته منابع میدانی، پس از حملات راکتی به پایگاه نظامی التاجی، نیروهای هوایی ائتلاف موسوم به ضد داعش به سرکردگی آمریکایی ها حملاتی را علیه مواضع و پایگاه های بسیج مردمی عراق ترتیب دادند.

در حملات هوایی چهارشنبه شب  ائتلاف، پایگاه های نیروهای مقاومت در جنوب شرق منطقه البوکمال (جنوب استان دیرالزور سوریه) و مناطق مرزی مشترک با گذرگاه القائم در غرب استان الانبار عراق هدف قرار گرفتند.

خبرها حاکیست، نیروی هوایی ائتلاف حدود ۱۵ موشک را به سمت پایگاه های بسیج مردمی در مناطق مرزی مشترک عراق و سوریه شلیک کرده و خسارت های مالی نیز به این پایگاه ها وارد آمده است.

حملات راکتی به پایگاه نیروهای ائتلاف در پایگاه التاجی در حومه شمال بغداد در حالی صورت گرفت که مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی طرح کاهش اختیارات جنگی ترامپ بود و همین مسئله بر ابهامات و گمانه زنی ها افزوده است.

به گفته منابع میدانی، حمله به پایگاه التاجی با تلاش‌های واشنگتن برای تثبیت حضور نظامی در عراق (استقرار سامانه های موشکی) و جلوگیری از اجرای طرح پارلمان این کشور (اخراج نیروهای آمریکایی) همزمان شده است.

از سویی دیگر، حمله به نیروهای موسوم به ائتلاف ضد داعش در پایگاه نظامی التاجی با تلاش احزاب سیاسی برای تعیین نخست وزیر (تشکیل کمیته ۷ نفره برای جانشینی عادل عبدالمهدی) صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، کاخ سفید در حالی بسیج مردمی عراق را به انجام حملات راکتی به التاجی متهم می کند که پیشتر فرماندهی این سازمان اعلام کرده بود از حمله به مواضع نیروهای تروریست آمریکایی هراسی ندارد.

سازمان بسیج مردمی با قاطعیت تاکیده کرده انتقام خون فرماندهان جبهه مقاومت را خواهد گرفت و اگر براساس طرح پارلمان، آمریکایی ها از عراق خارج نشوند نه با حملات راکتی بلکه با موشک های نقطه زن آنان را هدف قرار می دهد و با شجاعت و به صورت رسمی مسئولیت را هم می پذیرد.

روند تحولات میدانی ماه های اخیر به خوبی نشان داده آمریکایی ها برنامه ای برای خروج نیروهای خود از عراق ندارند و حاکمیت این کشور را به شیوه های مختلف و بدون پاسخگویی به بغداد زیر سوال می برد که نقض مکرر حریم هوایی عراق و حمله شب گذشته به پایگاه های بسیج مردمی نمونه های جدید هستند.