جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » علی غزالی به همکاری با روح‌الله زم متهم شد!

علی غزالی به همکاری با روح‌الله زم متهم شد!

به گزارش رادیوفردا شبکه یک تلویزیون رسمی ایران، روز گذشته، ۲۱ بهمن، همزمان با اولین جلسه دادگاه روح‌الله زم، مدیر کانال آمدنیوز، برنامه‌ای را پخش کرد که در آن ادعا شد علی غزالی از جمله کسانی بوده است که «اخبار محرمانه» را برای آقای زم می‌فرستاده است.

علی غزالی که در این برنامه «عضو سابق هیئت مدیره شرکت‌های بزرگ اقتصادی» معرفی شد، مدیرمسئول پیشین وب‌سایت «بازتاب امروز» و داماد سابق حسین نجات، معاون فرهنگی سپاه پاسداران، است.

محمدحسین رستمی (سمت راست) و علی غزالی (سمت چپ)
محمدحسین رستمی (سمت راست) و علی غزالی (سمت چپ

علی غزالی در این برنامه تلویزیونی متهم شد به این‌که «اسناد حیاتی و همچنین اسناد محرمانه سازمان بازرسی کل کشور را برای زم می‌فرستاده است» و علاوه‌بر آن، آقای زم «اطلاعات بانکی کشور را از این فرد دریافت و در اختیار یکی از مرتبطین سرویس‌های جاسوسی آمریکا قرار می‌داد».

آقای غزالی در سال ۱۳۹۲، در پی انتشار گزارشی در وب‌سایت بازتاب امروز در مورد اضافه شدن هشت میلیون رأی به آرای محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۳۸۸، بازداشت شد.

اضافه شدن هشت میلیون رأی به آرای محمود احمدی‌نژاد ادعایی است که در سال‌های اخیر بارها طرح شده و در آخرین مورد، محمدرضا خاتمی، دبیر کل سابق حزب مشارکت ایران، تیرماه سال جاری به خاطر طرح این ادعا محاکمه شد و او نیز متن دفاعیات خود مشتمل بر اسناد این ادعا را به صورت عمومی منتشر کرد.

آقای غزالی در سال ۱۳۹۳ نیز به دلیل افشای اطلاعاتی در مورد تخلفات منتسب به بانک سپه مدت کوتاهی را در بازداشت گذراند و دو سال بعد، در مرداد ۱۳۹۵، نیز در پی افشاگری در مورد پرونده اعطای بورسیه‌های تحصیلی به افراد منتسب به برخی مقامات به یک سال زندان محکوم شد.

مقام‌های وزارت علوم حسن روحانی، شورای بورس وزارت علوم در دولت احمدی‌نژاد را متهم می‌کردند که در فرایند اعطای بورسیه‌ تحصیلی و تبدیل بورس خارج به داخل، مقررات مربوط به اعطای بورسیه‌های تحصیلی را رعایت نکرده‌اند و در سه هزار مورد تخلف داشته‌اند.

کشمکش بین نمایندگان مجلس و وزارت علوم حسن روحانی با مقام‌های پیشین این وزارتخانه بر سر پرونده بورسیه‌های تحصیلی، پای آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، را به این پرونده باز کرد که پی‌گیری آن را «یکی از غلط‌ترین کارها» عنوان کرد و نهایتاً بورسیه‌های دولت احمدی‌نژاد قانونی اعلام شد.

در برنامه پخش‌شده از شبکه یک سیما همچنین ادعا شد که علی غزالی از همدستان محمدحسین رستمی، مدیر سابق وب‌سایت عماریون، است که از سه سال پیش به اتهام «جاسوسی» در زندان است. محمدحسین رستمی در این برنامه کسی معرفی می‌شود که در مورد نیروهای ایران در سوریه به آمدنیوز و اسرائیل اطلاعات می‌داده است.

پیشتر سپاه پاسداران نیز در فیلمی که ۲۶ مهرماه از تلویزیون ایران پخش شد، از محمدحسین رستمی به عنوان فردی نام برده بود که «منبع اطلاعاتی» آمدنیوز بوده و بابت ارسال اطلاعات پول دریافت کرده است.

پس از آن محمدحسین رستمی با انتشار دو فایل صوتی از داخل زندان این اتهامات را تکذیب و ادعا کرد چون اطلاعاتی درباره شبکه حسین طائب، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه داشته، قربانی انتقام‌گیری وی شده است.

آقای رستمی همچنین با برشمردن مواردی از پرونده‌های فساد مالی و امنیتی، حسین طائب را «جاسوس اسرائیل» خوانده بود.

نخستین جلسه محاکمه روح‌الله زم، مدیر کانال آمدنیوز، به ریاست قاضی صلواتی روز دوشنبه، ۲۱ بهمن، برگزار و کیفرخواست ۱۷ بندی علیه او با اتهاماتی چون «افساد فی الارض»، « جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی اسرائیل به واسطه سرویس اطلاعاتی یکی از کشورهای منطقه»، « جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی کشور فرانسه» و «همکاری با دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران» خوانده شد.

سپاه پاسداران ۲۲ مهر امسال اعلام کرد که روح‌الله زم را طی آنچه «عملیات پیچیده، با حربه فریب اطلاعاتی» خواند دستگیر کرده است.