جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » برخلاف ادعای پلیس و قوه قضاییه ایران، امیر تتلو آزاد شد/

برخلاف ادعای پلیس و قوه قضاییه ایران، امیر تتلو آزاد شد/

دبی_العربیه.نت فارسی/ تتلو (امیرحسین مقصودلو)،خواننده ایرانی که توسط پلیس ترکیه بازداشت شده بود و بر اساس ادعای پلیس و قوه قضاییه ایران قرار بود به کشورش استرداد شود، با انتشار پست‌هایی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که آزاد شده است.

امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو که طی روزهای اخیر در ترکیه بازداشت شده بود، خبر آزادی خود را سه شنبه 4 فوریه 2020، در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

این خواننده ایرانی سه‌شنبه هفته گذشته، 28 ژانویه، بازداشت شده بود. پلیس ترکیه علت بازداشت او را «نقض مقررات ویزا» اعلام کرده بود.

تتلو در حساب کاربری خود با انتشار چند پست ضمن تایید خبر آزادی خود، از پلیس ترکیه بابت عدم بازگرداندن او به ایران تشکر و اعلام کرد که از برخی گله‌هایی دارد که در کنسرت‌هایش آنها را بیان خواهد کرد.

امیر تتلو، خواننده ایرانی مقیم ترکیه در حالی که پس از دریافت ویزای بریتانیا قصد عزیمت به این کشور را داشت در استانبول بازداشت شد.

ساعاتی پس از انتشار خبر بازداشت امیر تتلو در ترکیه، هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل ایران اعلام کرد که این خواننده در پی درخواست مراجع قضایی جمهوری اسلامی از اینترپل، دستگیر شده است.

پلیس ایران نیز در این باره گفت که درخواست بازداشت امیر تتلو «به دلیل ترغیب شهروندان خصوصا جوانان به استفاده از مواد مخدر به ویژه روانگردان‌ها و نیز اشاعه فساد» بوده است.

اما پلیس ترکیه با رد ادعای ایران تاکید کرد که قرار نیست تتلو به ایران استرداد شود و دلیل بازداشت او «نقض مقررات ویزا» بود.

تتلو از چهره‌های مطرح و بسیار پرطرفدار در فضای مجازی است و بازگرداندن او به ایران که توسط مقامات رسمی ایران مطرح شده بود نگرانی ها در این باره را دامن زد.

محمدجواد منتظری، دادستان کل ایران با «مجرم» خواندن تتلو گفته بود: «مقدمات بازگشت این خواننده به زودی به کشور فراهم خواهد شد».

اظهارنظر این مقام قضایی ایران درباره «مجرم بودن» تتلو، حاکی از تصمیم قوه قضاییه این کشور برای مجازات او داشت.

این در حالی است که در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ایران، ابراهیم رئیسی به عنوان یکی از نامزدهای انتخاباتی برای جذب آرای بیشتر در کنار تتلو ظاهر شد.

بسیاری از منتقدان در آن دوره، رئیسی را به دلیل توسل به یک خواننده رپ با ظاهری نامتعارف که روی بدن خود خالکوبی انجام داده بود، سرزنش کردند.