چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » «دیکتاتور سپاهی، داعش ما شمایی»!!

«دیکتاتور سپاهی، داعش ما شمایی»!!

 

تظاهرکنندگان ایرانی شامگاه شنبه 11 ژانویه 2020 در خیابان‌های تهران و شهرهای اصفهان و شیراز در اعتراض به سران رژیم و سپاه پاسداران که مسئولیت هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری اوکراینی را بر عهده گرفته است ضمن محکومیت عملکرد رژیم در این فاجعه اقدام به پاره کردن پوسترهای قاسم سلیمانی و سردادن شعار «دیکتاتور سپاهی داعش ما شمایی» کردند.

تظاهرکنندگان ایرانی همچنین شعارهایی نظیر «نظام جنایت می‌کند رهبر حمایت می‌کند» و«مرگ بر خامنه‌ای» را در محکومیت اقدامات رژیم ایران و عملکرد رهبری خامنه‌ای و سپاه پاسداران سردادند.

«خامنه‌ای قاتل است ولایتش باطل است»

شایان ذکر است ساعاتی پس از اعتراف رسمی سپاه پاسداران ایران و پذیرفتن مسئولیت هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری اوکراین، شامگاه شنبه تظاهرات دانشجویان مقابل دانشگاه امیر کبیر آغاز شد.

از سویی خبرگزاری فارس تعداد دانشجویان معترض در مقابل دانشگاه را نزدیک به 700 الی 1000 تن گزارش کرد همچنین این تجمع‌های اعتراضی به شهرهای‌ اصفهان و شیراز گسترش یافت.

با ازسرگیری تجمع‌های اعتراضی در تهران و چندین شهر بزرگ ایران تظاهرکنندگان معترض اقدام به سردادن شعارهایی علیه سران رژیم ایران و پاره کردن بنرهای تبلیغاتی رژیم و پوسترهای قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس کردند که هنوز چند روز از کشته شدن او در حمله نیروهای آمریکایی در بغداد و تبلیغات و تهدیدهای رژیم در این‌باره نگذشته است.

بنا به رسانه‌های ایرانی معترضان در تهران و دیگر نقاط ایران همچنین شعارهایی از جمله «مرگ بر اصل ولایت فقیه»،«مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر» و «سلیمانی قاتل است، رهبرش هم قاتل است» و«خامنه‌ای قاتل است، ولایتش باطل است» سر داده و خواستار استعفای سران رژیم شدند.

خبرگزاری فارس که به عنوان رسانه وابسته به سپاه پاسداران شناخته شده است نیز ضمن اذعان به پاره شدن پوسترهای سلیمانی به دست معترضان، تصاویری ویدیوئی از تجمع مردم در تظاهرات شامگاه شنبه و پاره کردن پوسترهای سلیمانی را منتشر کرده است.

همچنین انتشار برخی ویدیوها نیروهای بسیج را در حالی نشان می‌دهد که تجمع‌های دانشجویان در تهران را محاصره کرده‌اند.