جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » حملات هوایی به پایگاه‌های آمریکا در عراق!

حملات هوایی به پایگاه‌های آمریکا در عراق!

مشخصات موشک‌های ایران در حملات هوایی به پایگاه‌های آمریکا در عراق

 

به دنبال حمله موشکی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران به پایگاه عین‌الاسد در عراق و همچنین پایگاهی دیگر در اربیل، شبکه خبر، از کانال‌های تلویزیون دولتی ایران گزارش کرد که در این عملیات از موشک‌های قیام و ذوالفقار استفاده شده است.

پیش‌تر در خرداد ۱۳۹۶ هم در حمله به مواضع گروه “دولت اسلامی” موسوم به داعش از این دو موشک استفاده شده بود.

سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای از شلیک “ده‌ها فروند موشک زمین به زمین” یاد کرد و نامی از این موشک‌ها نبرد.

برد موشک‌های ایران

بر اساس اطلاعات وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا، پنتاگون موشک‌های ساخت ایران از ۳۰۰ تا ۲ هزار کیلومتر برد دارند.

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران پس از حمله به پایگاه‌های آمریکایی در عراق نوشت: “با توجه به فاصله محل شلیک موشک‌های سپاه از استان کرمانشاه تا پایگاه عین الاسد که ۳۲۲ کیلومتر است احتمالاً سپاه در این حمله از موشک‌های خانواده فاتح استفاده کرده است. موشک فاتح ۳۱۳ که یکی از موشک‌های خانواده فاتح است دارای برد ۵۰۰ کیلومتر است و از سوخت جامد مرکب و از سر جنگی با قابلیت هدایت تا انتهای مسیر استفاده می‌کند”.

 

ویژگیهای ذوالفقار

ایران موشک ذوالفقار با ۷۰۰ الی ۷۵۰ کیلومتر برد را از جمله موشک های “میان برد” و “رادارگریز” خود طبقه‌بندی می‌کند.

به گفته سپاه پاسداران، این موشک با ۸.۸۶ متر طول، ۶۱ سانتیمتر قطر و ۳۴۵۰ کیلوگرم وزن، از سوخت جامد استفاده می‌کند و ۳ و نیم برابر صوت سرعت دارد.

این موشک از سکوی پرتاب متحرک استفاده می‌کند که مکان‌یابی و انهدام پرتابگرهای ذوالفقار را از سوی نیروهای دشمن دشوار می کند.

سپاه، ذوالفقار را “نقطه زن”، یعنی دارای دقت بسیار بالا، و دارای ویژگی “ضد جمینگ” می داند، که یعنی می‌تواند امواج الکترونیکی مورد استفاده دشمن را برای منحرف کردن این موشک خنثی کند.

رونمایی از موشک ذوالفقار، اولین بار در ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ و در جریان یک رژه نیروهای مسلح ایران در بندرعباس صورت گرفت.

 

ویژگی های “قیام”

ایران موشک قیام با ۷۵۰ کیلومتر برد را هم از جمله موشک‌های “میان برد” و “رادارگریز” خود طبقه بندی می‌کند.

به گفته سپاه پاسداران، این موشک با ۱۱.۴۵ متر طول، ۸۸ سانتیمتر قطر و ۶۲۸۰ کیلوگرم وزن، از سوخت مایع استفاده می کند و بیش از ۲ برابر صوت سرعت دارد.

این موشک از سکوی پرتاب متحرک استفاده می‌کند که مکان یابی و انهدام پرتابگرهای قیام را از سوی نیروهای دشمن دشوار می کند.

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، در مصاحبه ای با خبرگزاری تسنیم گفته که طراحی موشک قیام، به منظور زدن “اهداف آمریکایی” در اطراف ایران صورت گرفته است. به گفته مقام های سپاه، این موشک پس از شلیک از جو خارج شده و با رسیدن به بالای سر هدف، به سمت آن شیرجه می رود.

یکی از ویژگی های موشک قیام، نداشتن “بالک” یا “بالچه” است که (با کاهش سطوح صاف) امکان کشف این موشک از سوی رادار را کاهش داده و توانایی شلیک آن را از پرتابگرهای متنوع و حتی از زیردریا فراهم می کند.

از موشک قیام، اولین بار در ۲۹ مرداد ۱۳۸۹ رونمایی شد.

حمله موشکی ایران؛ آنچه تا کنون می‌دانیمسپاه پاسداران دو پایگاه نظامی در عراق را که محل استقرار نیروهای آمریکایی است، موشک‌باران کرده است.

ایران می‌گوید این اقدام به تلافی کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده ارشد سپاه در عراق صورت گرفته است.

ساعاتی پس از این حمله یک فروند هواپیمای مسافربری اوکراین در نزدیکی تهران سقوط کرد و طبق گزارش‌ها، کلیه سرنشینان آن کشته شدند. هنوز مشخص نیست ارتباطی میان این حوادث وجود دارد یا نه.

حمله موشکی سپاه

پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، مقام‌های جمهوری اسلامی گفتند “انتقام سختی” در راه است. در مقابل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره اقدام تلافی‌جویانه علیه آمریکا هشدار داد.

سپاه پاسداران بامداد چهارشنبه ۱۸ دی در عملیاتی که به نام “شهید سلیمانی” خوانده شد به دو پایگاه‌ عراقی که مقر نیروهای آمریکایی هستند، حمله کرد.

سپاه در بیانیه خود این عملیات را “موفقیت آمیز” خواند و به کشورهای همسایه که متحد آمریکا هستند، این چنین هشدار داد: “به دولت‌های متحد آمریکا که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی این کشور قرار داده‌اند اخطار داده می‌شود هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت.”

چه پایگاه‌هایی هدف قرار گرفتند؟

موشک‌های ایران به پایگاه عین الاسد در استان انبار عراق و یک پایگاه دیگر در اربیل در کردستان عراق اصابت کرده است.

پایگاه عین الاسد در زمان حکومت صدام در دهه هشتاد میلادی در منطقه‌ای بیابانی در ۱۶۰ کیلومتری غرب بغداد ساخته شد اما پس از اشغال عراق توسط آمریکا در سال ۲۰۰۳ به یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های آمریکا در منطقه تبدیل شد. این پایگاه به حدی بزرگ است که دو خط اتوبوس در آن کار می‌کند، و سینما و استخر هم دارد.

گفته شده نزدیک به ۱۵۰۰ نیروی آمریکایی در این پایگاه حضور دارند.

نیروهای آمریکایی این پایگاه را در سال ۲۰۰۹ در اختیار عراقی‌ها قرار دادند. با قدرت گرفتن داعش، این پایگاه مورد حمله قرار گرفت و داعش آن را در سال ۲۰۱۴ به محاصره خود در آورد. با بازگشتن مجدد نیروهای آمریکایی، امنیت پایگاه برقرار شد و در سال ۲۰۱۸ دونالد ترامپ ازآن بازدید کرد.

پایگاه اربیل در اقلیم کردستان عراق به گفته مقام‌های آمریکایی میزبان بیش از ۳۶۰۰ نیروی نظامی و غیرنظامی از سیزده کشور بوده است.

از این پایگاه برای آموزش نیروهای محلی استفاده شده است.

چه تعداد موشک شلیک شد؟

ارتش عراق در بیانیه‌ای گفته است ساعات ۱:۴۵ دقیقه بامداد تا ۲:۱۵ به وقت محلی ۲۲ موشک به خاک این کشور اصابت کرده است.

طبق این بیانیه، هفده موشک به سمت پایگاه عین الاسد شلیک شده است. دو موشک در منطقه هیتان در غرب شهر هیت سقوط کردند و منفجر نشدند.

پنج موشک دیگر به سمت مقر نیروهای ائتلاف بین‌المللی در اربیل شلیک شدند.

بیانیه عراق خاطرنشان نمی‌کند این موشک‌ها از کجا شلیک شده‌اند.

تلویزیون دولتی عراق گفته است دو موشک ایران در روستای صیدان در اربیل فرود آمده‌اند و یک موشک دیگر در منطقه بردرش در استان دهوک فرود آمده است.

سیدان در ۱۶ کیلومتری شمال غربی اربیل است و بردرش در ۴۷ کیلومتری شمال غربی این شهر.

واکنش آمریکا چه بوده است؟

دقایقی پس از حمله موشکی ایران، سخنگوی کاخ سفید گفت دونالد ترامپ در جریان این حملات قرار گرفته است.

نشست شورای امنیت ملی آمریکا پس از این موشک‌باران با حضور مقام‌های ارشد دولت تشکیل شد. ابتدا گفته شد آقای ترامپ سخنرانی می‌کند اما در نهایت او به توییت بسنده کرد.

آقای ترامپ در توییت خود گفت “همه چیز خوب است! موشک‌ها از ایران به سوی دو پایگاه در عراق شلیک شد. ارزیابی درباره تلفات و خسارات در حال انجام است. تا الان که اوضاع خوب است! ما با فاصله قدرتمندترین و مجهزترین ارتش را در سرتاسر دنیا داریم.! فردا صبح بیانیه‌ای صادر می‌کنم.”

نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا گفت وضعیت را از نزدیک دنبال می‌کند و خواهان پایان دادن به آنچه اقدامات تحریک‌آمیز بی‌دلیل از سوی دولت آمریکا خواند شد. خانم پلوسی همچنین از ایران خواست خشونت را متوقف کند.

حملات ایران تلفاتی به همراه داشته؟

حمله ایران به دو پایگاه، همزمان با مراسم تدفین قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در کرمان انجام شد.

سپاه پاسداران گفت این عملیات با نام عملیات سردار سلیمانی و با رمز یا زهرا انجام شده است.

هنوز مشخص نیست این حملات ایران تلفاتی همراه داشته یا نه.

ارتش عراق گفته است که حملات موشکی در خاک این کشور، تلفاتی درمیان نیروهای عراقی به همراه نداشته است.

خبرگزاری تسنیم که به سپاه نزدیک است به نقل از یک منبع آگاه، مدعی کشته شدن ۸۰ نفر در حمله به پایگاه عین الاسد شده که هیچ منبعی آن را تائید نکرده است.

ایران از چه موشک‌هایی استفاده کرده؟

رسانه‌های دولتی در ایران می‌گویند در موشک باران دو پایگاه در عراق از موشک‌های قیام و موشک فاتح ۳۱۳ استفاده شده است.

در حمله سال ۱۳۹۶ ایران به مواضع داعش هم از این دو موشک استفاده شده بود.

موشک ذوالفقار با ۷۰۰ الی ۷۵۰ کیلومتر برد و موشک قیام با ۷۵۰ کیلومتر برد از جمله موشک‌های “میان برد” و “رادارگریز” ایران هستند.

 

گزارش لحظه به لحظه «تابناک»؛

سپاه پاسداران آغاز این عملیات را تایید کرد و به مقامات آمریکایی نسبت به واکنش مشابه در قبال پاسخ ایران، هشدار جدی داد. این عملیات با نام عملیات شهید سلیمانی، با رمز مقدس یا زهرا (س) آغاز شده و پایگاه عین الاسد، بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا و محل استقرار چهار هزار آمریکایی در عراق هدف قرار گرفته است. این برای نخستین بار بعد از جنگ جهانی دوم است که یک دولت رسما به یک پایگاه آمریکا حمله کرده و پاسخ حملات آمریکا را «رسمی» داده است.

حمله موشکی گسترده سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت

حملات سنگین موشک‌های بالستیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه عین‌الاسد در عراق ـ که محل استقرار نیرو‌های آمریکایی است ـ آغاز شد. سپاه پاسداران با صدور اطلاعیه ای ضمن تایید این عکس العمل ایران به حمله تروریستی آمریکا، نسبت به واکنش آمریکا هشدار داد.

به گزارش «تابناک»؛ سپاه پاسداران با صدور اطلاعیه‌ای، آغاز عملیات متقابل ایران را تایید کرد و به مقامات آمریکایی نسبت به واکنش مشابه در قبال پاسخ ایران، هشدار جدی داد. این عملیات با نام عملیات شهید سلیمانی، با رمز مقدس یا زهرا(س) آغاز شده و بنابر اعلام سپاه پاسداران پایگاه عین الاسد، بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا و محل استقرار چهار هزار آمریکایی در عراق هدف قرار گرفته است.

این برای نخستین بار بعد از جنگ جهانی دوم است که یک دولت رسما به یک پایگاه آمریکا حمله کرده و پاسخ حملات آمریکا را «رسما» داده است.

پایگاه عین الاسد در عراق، یک فرودگاه نظامی با باند فرود به طول ۴۰۰۰ متر بود که پس از اشغال عراق، به یک پادگان-شهر نظامی امریکایی تبدیل شد که واشنگتن روی آن حساب ویژه باز می‌کند و به نوعی آن را مرکز فعالیت‌های خود در عراق و تاحدودی منطقه قرار داده یا آنطور که العالم تیتر زده بود، آن را “پایتخت امریکا در عراق” کرده است. این پایگاه هوایی که پس از پایگاه هوایی البلد (نزدیک فرودگاه بغداد)، دومین پایگاه هوایی عراق است، ۵۰ کیلومتر مربع مساحت و ۳۰ کیلومتر محیط دارد و در آن امکاناتی نظیر واحد مسکونی، مسجد، مدرسه ابتدایی و راهنمایی هم بوده است.

پس از اشغال آن از سوی امریکایی ها، این پایگاه همچون یک شهر درآمده است. سال ۲۰۰۶، خبرنگار بی بی سی که به درون این پایگاه رفته بود، آن را چنین توصیف کرد: «قسمتی از پایگاه که برای امریکایی‌ها بود، وضعیت بهتری داشت و آسفالت‌ها سالم‌تر بود. آن‌ها تلاش کرده بودند آن جا را مثل یک منطقه حومه نشین امریکا دربیاورند… برای این که سربازان دیوانه نشوند، آنجا رستوران، سینما، کافی شاپ هم هست… هیچ چیز حتی آب سربازان امریکایی مستقر در عین الاسد هم از عراق نیست و تمام آن از امریکا می‌آید.»

در اطلاعیه سپاه پاسداران خطاب به ملت ایران درباره این حمله چنین آمده است؛

«امت اسلامی دغدار، ملت بزرگ و شهیدپرور ایران اسلامی

زمان تحقق وعده صادق فرارسید و به اذن خداوند متعال بامداد امروز در پاسخ به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی و انتقام ترور ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه فرمانده قهرمان و فداکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار پرافتخار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه طی عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی، با رمز مقدس یا زهرا(س) با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به عین‌الاسد را در هم کوبیدند که جزئیات آن متعاقباً به استحضار ملت شریف ایران و آزادگان جهان اسلام خواهد رسید.

سپاه پاسداران انقلاب اسلام به تبریک این پیروزی بزرگ به امت اسلامی و مردم فداکار و عظیم الشان ایران اسلامی اعلام می دارد.

1- به شیطان بزرگ، رژیم سفاک و مستکبر آمریکا هشدار می دهیم هر شرارت مجدد و یا تحرک و تجاوز دیگر با پاسخ‌های دردناک‌تر و کوبنده‌تری مواجه خواهد شد.

2- به دولت‌های متحد آمریکا که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی این کشور قرار داده‌اند اخطار داده می‌شود هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت.

3- به هیچ وجه رژیم صهیونیستی را در این جنایات جدای از رژیم جنایتکار آمریکا نمی‌دانیم.

4- به مردم آمریکا توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از خسارات‌ بیشتر، سربازان آمریکایی را از منطقه فراخوانده و اجازه ندهند با نفرت افزایی روزافزون رژیم ضدمردمی حاکم بر ایالات متحده جان نظامیان آن کشور بیش از این به خطر افتد.

و ما نصر الا من عندالله العزیز الحکیم»

محل برخورد موشک‌های ایران به پایگاه عین الاسد
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۹:۳۱

تصاویر هوایی از محل برخورد موشک‌های ایران به پایگاه عین الاسد را می‌بینید. این تصاویر نشان می‌دهد موشک‌ها به شکل دقیقی با هدف برخورد کرده و تخریب قابل توجهی بر جای گذاشته است.

سخنگوی نیروهای مسلح: ادعای هماهنگی با آمریکا مضحک است
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۸:۴۹

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم

ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر هماهنگی ایران با آمریکا قبل از حمله موشکی به دو پایگاه عین‌الاسد و اربیل در خونخواهی قاسم سلیمانی را رد کرد و گفت: «این موضوع [تبانی ایران و آمریکا] یک دروغ محض است. اصولا چنین موضوعی با روح سیلی زدن به دشمن تضاد دارد. ما آمریکا را دشمن جنایتکار و خونی خود می‌دانیم و به هیچ عنوان چنین حرفی صحت ندارد و حرف بسیار مضحکی است که خود آمریکایی‌ها در حوزه جنگ روانی برای پیگیری اهدافشان طرح می‌کنند.» شکارچی شایعه اصابت موشک به هواپیمای مسافربری اوکراین را هم قویاً تکذیب کرد.

بیانیه مشترک پوتین و اردوغان
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۸:۴۶

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم

بیانیه مشترک پوتین و اردوغان: «ما عمیقاً از تشدید تنش میان آمریکا و ایران نگران هستیم»

دبیرکل سازمان ملل: تلاشمان را برای وقوع جنگ به کار گیریم
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۸:۱۴

دبیرکل سازمان ملل گفت: «وظیفه‌ ماست که تمام تلاش‌مان را برای جلوگیری از وقوع جنگ در خلیج فارس به کار گیریم»

اردوغان: اجازه نخواهیم داد منطقه غرق در خون شود
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۸:۰۳

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: «ترکیه امکان گفتگو با تمام کشورها را داریم و با استفاده از تمامی ابزارهای دیپلماتیک اجازه نخواهیم داد منطقه غرق در خون شود»

پاکستان آماده ایفای نقش در صلح هستیم
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۷:۳۲

نخست‌وزیر پاکستان در پی حمله متقابل موشکی ایران از آمریکا اعلام کرد کشورش آماده ایفای نقش در صلح بوده و بخشی از جنگ نخواهد بود

معاون عملیات سپاه: قصد راه‌اندازی جنگ تمام‌عیار نداریم
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۷:۱۷

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم

سردار عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: «قبل از اجرای عملیات، با اشراف اطلاعاتی بسیار بالا، فعالیت‌ها و حرکات نیروهای تروریست آمریکا در منطقه و پایگاه هوایی عین الاسد را دقیقاً بررسی کردیم. بیش از دو روز است که عین الاسد محل دپوی سلاح و تجهیزات آمریکایی‌ها شده بود و از لحاظ اهمیت مهمترین پایگاه منطقه‌ای آمریکایی‌ها در اداره و هدایت عملیات‌های تروریستی به‌حساب می‌آمد. با وجود آنکه که اطلاعات ما حاکی از آمادگی صددرصدی نیروهای آمریکایی در منطقه و پایگاه عین الاسد بود و همه شواهد اعم از سیستمهای راداری و سایر تجهیزات آمریکایی گواه این ادعا است، آنها به هیچ عنوان نتوانستند موشک‌های بالستیک سپاه را حتی چند متر منحرف کنند و موشک‌های ما دقیقاً به اهداف اصابت کردند. ما قصد راه‌اندازی جنگ تمام‌عیار نداریم. با این حال آماده صددرصدی دفاع از آرمانهای انقلاب هستیم و چنانچه دشمن دست از پا خطا کند تا حد بازدارندگی که شأن ملت ایران است حرف آخر را می‌زنیم. دشمن باید بداند بازدارندگی حق مسلم ما است و ما شروع کننده نبوده‌ایم. ما مدافعیم و بنابراین برای جبران هرگونه ضربه‌ای تا حد بازدارندگی که در شأن ملت انقلابی ایران است ایستاده‌ایم و در صورت ادامه شرارت آمریکا پاسخ ما تا رسیدن به موازنه در شأن ملت ایران ادامه خواهد داشت.»

لوفت‌هانزا همچنان در حریم ایران و عراق پرواز می‌کند
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۶:۵۴

هواپیمایی لوفت‌هانزا آلمان اعلام کرد: «همچنان در اطراف حریم هوایی ایران و عراق پرواز می‌کنیم»

تیم امنیت ملی آمریکا به کاخ سفید بازگشت
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۶:۴۵

شبکه سی ان ان گزارش کرد، تیم امنیت ملی آمریکا وارد کاخ سفید شد.

هشدار فرانسه به شهروندانش در حیفا
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۶:۳۷

وزارت خارجه فرانسه ضمن هشدار درباره وضعیت جاری تنش‌ها بین آمریکا و ایران و اثرات آن بر منطقه غرب آسیا، از شهروندان فرانسوی خواست در شهر «حیفا» تدابیر امنیتی را رعایت کنند.

شرکت نفتکش سعودی عبور از تنگه هرمز را متوقف کرد
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۶:۳۶

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد، شرکت نفتکش سعودی بحری عبور نفتکش هایش از تنگه هرمز را به حالت تعلیق درآورده است. دیگر شرکت‌های نفتکش بزرگ بین المللی نیز نظیر پتروبراس برزیل نیز از تعلیق عبور نفتکش‌های خود از تنگه هرمز خبر داده‌اند.

تصمیم برای اخراج نیروهای خارجی با هدف منع تجاوز بر حاکمیت ملی عراق
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۶:۳۰

سخنگوی عصائب اهل الحق در پارلمان عراق تاکید کرد پارلمان عراق تصمیم خود را بر اخراج نیروهای نظامی خارجی از کشور به هدف منع هر تجاوزی بر حاکمیت ملی عراق گرفته است.

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم

ظریف: قبل از حمله به دولت عراق اطلاع دادیم
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۶:۲۸

محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه ایران تاکید کرد ایران قبل از حمله متقابل به پایگاه عین الاسد به عنوان مرکز هدایت حمله تروریستی به سردار قاسم سلیمانی، این حمله متقابل را به دولت و نیروهای مسلح عراق اطلاع داده بوده است؛ مسئله‌ای که پیش از این سوی مقامات عراقی بیان شده بود.

عمان: با ترور سردار سلیمانی زمینه‌ای برای میانجی‌گری بین ایران و آمریکا نیست
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۶:۱۶

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم

یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان در مصاحبه با روزنامه کویتی«الرای»، گفت: «به دنبال ترور سردار قاسم سلیمانی، عمان نمی تواند میان آمریکا و ایران میانجی گری کند و معتقدم که در شرایط کنونی این امکان وجود ندارد. ما روابط مهمی با دو طرف داریم و به حرف آنها گوش می کنیم. امیدوارم مجالی برای جامعه بین الملل فراهم شود تا نظرش را درباره چنین اقداماتی ابراز کند.»

هشدار کانادا درباره سفر به ایران و عراق!
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۶:۰۳

وزارت خارجه کانادا درباره سفر اتباع خود به ایران و عراق هشدار داد.

اعلام ایران به دولت عراق لحظاتی قبل از حمله
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۵:۵۸

منابع دولتی عراق اعلام کردند ایران لحظاتی قبل از حمله به پایگاه عین الاسد، به نخست وزیر عراق اطلاع رسانی کرده است. به گفته این منابع هنوز تلفن طرف ایرانی قطع نشده بوده که طرف آمریکایی تماس می‌گیرد و از دریافت موشک‌های ایران خبر می‌دهد.

لهستان سفیر خود را از عراق خارج کرد
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۵:۵۵

به دنبال افزایش تنش ها در خاورمیانه، وزارت خارجه لهستان روز چهارشنبه اعلام کرد که سفیر این کشور از عراق را خارج کرده است. در بیانیه وزارت خارجه لهستان آمده است که خروج سفیر از عراق به درخواست دولت بریتانیا بوده است و از این پس ماموریت دیپلماتیک لهستان در سفارت بریتانیا ادامه می یابد.

خروج نظامیان لتونی، اسلوونی و کرواسی از عراق
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۵:۴۰

کشورهای لتونی، اسلوونی و کرواسی اعلام کردند نیروهای نظامی خود را از عراق خارج می‌کنند. نظامیان کشور بخشی از ائتلاف آمریکا در عراق هستند.

تخلیه نیروهای آمریکایی از پایگاه در استان الحسکه
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۵:۳۲

خبرگزاری سانا گزارش داد، آمریکا در حال تخلیه نیروهای خود از پایگاه در استان الحسکه سوریه است.

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم

حمایت دمشق از عملیات تلافی‌جویانه ایران به آمریکا
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۵:۱۸

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه از پاسخ موشکی ایران به جنایت آمریکا در ترور فرمانده نیروی قدس سپاه اعلام حمایت کرد.

رد خبر خروج نیروهای آمریکا از کویت
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۵:۰۸

در حالی که به نقل از وزیر دفاع کویت گزارش شده بود: «پیامی از امریکا مبنی بر خروج نیروهایش از کویت طی سه روز دریافت کردیم»، خبرگزاری دولتی کویت این خبر را تکذیب کرد. پایگاه هوایی علی السالم، کمپ عریفجان، پایگاه هوایی پادشاهی کویت و کمپ بوهرینگ، چهار پایگاه کویت است که از سوی آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم

لحظه شلیک موشک‌های ایران به عین الاسد
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۵:۰۰

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله متقابل با 22 موشک پایگاه‌های التاجی و عین الاسد آمریکا را در عراق هدف قرار داد. لحظه شلیک موشک‌های ایران به سمت عین الاسد را می‌بینید.

تکذیب ادعای حمله به خودرو سفارت ایران در عراق
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۴:۴۳

اسکای نیوز ادعا کرده بود به خودرو سفارت ایران در عراق حمله شده است. منابع ایرانی این خبر را تکذیب کردند.

هدف قرار دادن پایگاه کنترل – فرماندهی ترور سردار سلیمانی
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۴:۴۱

منابع خبری داخلی گزارش می‌دهند، سپاه پاسداران شب گذشته پایگاه کنترل – فرماندهی ارتش آمریکا در جریان عملیات ترور سردار قاسم سلیمانی را هدف قرار داده است.

سربازان آمریکایی در لحظه برخورد موشک‌های ایران
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۴:۱۹

تصاویری منتسب به وضعیت سربازان آمریکایی در لحظه برخورد موشک‌های ایران به پایگاه عین الاسد را می‌بینید. در این تصاویر سربازان آمریکایی پناه کرده و از خدا می‌خواهند به این موشک‌ها پایان دهند.

ائتلاف الفتح: آمریکا باید خاک عراق را ترک کند
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۴:۱۵

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم

فراکسیون الفتح در پارلمان عراق حضور نیروهای آمریکایی و پایگاه‌هایشان در عراق را نقض حاکمیت این کشور خواند و تاکید کرد آمریکا باید خاک عراق را ترک کند

واکنش معاون اول رئیس جمهور ایران به حمله کوبنده سپاه
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۴:۰۸

اسحاق جهانگیری در واکنش به حمله کوبنده سپاه علیه مواضع امریکا در عراق در توییتی با انتشار پرچم ایران، نوشت: «سيلی اول؛ باصلابت و كوبنده، و البته هشدار دهنده و بازدارنده»

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم

 

 

مذاکره ظریف و چاووش اغلو
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۳:۵۷

خبرگزاری آناتولی از گفت‌وگوی تلفنی محمد جواد ظریف و مولود چاووش اوغلو وزیران امورخارجه ایران و ترکیه در پی پاسخ موشکی ایران به آمریکا خبر داد.

مدیر مطالعات دفاعی اندیشکده آمریکایی: ایران ابرقدرت موشکی است
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۳:۵۰

«هری کیزیانس» مدیر مطالعات دفاعی اندیشکده آمریکایی «مرکز منافع ملی» در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» ضمن هشدار درباره توان بالای تهران برای مقابله با تهدیدات واشنگتن، بر ناتوانی آمریکا برای مقابله با برنامه موشک بالستیک ایران تاکید کرده است. این کارشناس مسائل دفاعی در آمریکا تصریح کرد: «ایرانی‌ها سال‌هاست که در حال ساختن فناوری‌های موشک بالستیک بوده‌اند. من استدلال می‌کنم که ایرانی‌ها در زمینه موشک بالستیک ابرقدرت هستند».

بیانیه ارتش در حمایت از پاسخ قاطعانه سپاه
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۳:۳۸

ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی انجام عملیات موشکی شهید سلیمانی بیانیه ای صادر کرد. متن بیانیه به این شرح است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ – سجده 22

ملت رشید و غیور ایران اسلامی؛ سیلی فرزندان مومن شما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای انتقام خون شهدای مقاومت، در سحرگاه امروز بر چهره جنایتکار و تروریست آمریکا بخشی از اقتدار و توانمندی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

پاسخ کوبنده به اقدام تروریستی و جنایتکارانه دولت آمریکا حق مسلم و انتظار مشروع امت اسلام و آزادگان جهان و تحقق وعده نظام اسلامی بود که گوشه‌ای از آلام مردم مسلمان و آزاده منطقه را التیام بخشید.

متجاوزان و جنایتکاران تروریست بدانند که امنیت و صیانت از نظام اسلامی و ملت غیور ایران، خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و با تمام قدرت و ظرفیت، با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی و آمادگی کامل و روحیه ای مضاعف در پاسداری از آرمان‌ها و اهداف نظام ایستاده ایم.

دشمن با درک اقتدار جمهوری اسلامی ایران خوب می‌داند که در صورت تکرار هرگونه شرارت و جنایت، سیلی نواخته شده به چهره‌اش به مشت های پولادین کوبنده تبدیل خواهد شد.

بدون تردید ملت بصیر و دلیر ایران، ضمن تأکید بر مواضع مقتدرانه و حق طلبانه، راهبرد اخراج بیگانگان از منطقه را تا آخرین گام و تا رفع شر تروریست‌های آمریکایی پیگیری و منطقه و جهان اسلام را از لوث وجود فسادبرانگیز متجاوزان پاک خواهند کرد.»

پروازهای عبوری از آسمان ایران کم نشد
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۳:۲۸

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور درباره اطلاعیه هوانوردی آمریکا (نوتام) تاکید کرد: «پروازهای عبوری از آسمان ایران کاهش نیافته همه چیز مرتب است و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.پروازهای عبوری روال عادی داشته و هیچ کشوری درخواست کاهش پرواز از آسمان ایران را نداده است. اطلاعیه هوانوردی آمریکا تاثیری بر پروازهای عبوری ایران ندارد»

وزیر دفاع: اقدامات بعدی ایران متناسب با رفتار آمریکایی‌هاست
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۳:۲۱

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم

امیر حاتمی وزیر دفاع در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره حمله موشکی سپاه به پایگاه عین الاسد گفت: «این یک انتقام سخت بود و با توجه به اراده محکم و قاطعی که در نیروهای مسلح برای انتقام وجود داشت، شب گذشته با شلیک ده‌ها موشک ساخت جمهوری اسلامی این مساله رخ داد. در این حملات یک پایگاه مهم آمریکایی که خودشان گفتند هزینه‌های زیادی در آن انجام داده‌اند، برای اولین‌بار بعد از تاریخ جنگ جهانی دوم‌ مورد هدف قرار گرفت و درس بزرگی‌ برای ایالات متحده بود. اقدامات بعدی ما متناسب با رفتار آمریکا خواهد بود.»

محمدصادق کوشکی: پاسخ قاطع ندهیم، هواپیمای ظریف را هم می‌زنند
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۳:۰۸

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم

محمدصادق کوشکی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا و استاد دانشگاه گفت: «نکته روشن این است که ایران حتماً باید به این رفتار نابخردانه آمریکا جواب بدهد و اینکه بنشینیم و نگاه کنیم و فقط سوگواری کنیم قطعاً نمی‌تواند درست باشد و خشم مردم در این حالت فروکش نخواهد کرد. الان مطالبه‌ای ملی و مردمی که اتفاقاً با منافع ملی سازگار است به وجود آمده که خواستار این است که باید به اقدام تروریستی آمریکا که منجر به شهادت یکی از چهره‌های شاخص و کارسازمان شد پاسخ قاطعی بدهیم. چون اگر پاسخ تهاجم تروریستی آمریکایی‌ها داده نشود،‌ هواپیمای ظریف را هم می‌زنند و هر کار دیگری انجام می‌دهند.»

فرانسه: کشته یا زخمی نداشتیم
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۲:۴۹

فرانسه اعلام کرد در پاسخ موشکی ایران علیه پایگاه عین‌الاسد، نظامیان این کشور کشته یا زخمی نشده‌اند

حسام‌الدین آشنا خطاب به ترامپ: شروع به بسته‌بندی کنید
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۲:۲۸

حسام‌الدین آشنا خطاب به ترامپ در توییتی تاکید کرد: «شما سردار سلیمانی را در عراق بیرون کردید. ما شما را از غرب آسیا بیرون خواهیم برد. شروع به بسته‌بندی کنید.»

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم

جزئیات انتقام سخت ایران از آمریکا
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۲:۱۹

اینفوگرافی درباره جزئیات انتقام سخت ایران از آمریکا را می‌بینید

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم

سفارت اوکراین: سقوط هواپیما تروریستی نبود/ علت سقوط نقص موتور بود
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۲:۰۵

سفارت اوکراین در تهران اخبار مبتنی بر اصابت موشک یا تروریستی بودن حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ ایرلاین اوکراینی در تهران را تکذیب و اعلام کرد که این اتفاق تنها به علت نقص موتور هواپیما رخ داده است.

رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا: ترامپ اعلام کند برای رفع تحریم‌های ایران آمادگی دارد
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۱:۲۱

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم

ریچارد هاس رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا گفت: «وزیر خارجه ایران گفت کشورش نه به دنبال تشدید تنش است و نه جنگ. بیانیه ترامپ نیز فرصتی برای تکرار این موضع (ظریف) است… او باید بگوید ایالات متحده به دنبال تغییر رژیم نیست و همزمان با اینکه خویشتنداری واقعی در برنامه هسته‌ای، موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران ایجاد شود، برای برداشتن تحریم‌ها آمادگی دارد.»

CNBC: پاسخ ایران؛ «سریع و خشن»
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۱:۱۳

سی ان بی سی آمریکا، با الهام از نام فیلم سریع و خشن نوشت: «پاسخ ایران به آمریکا “بسیار سریع و خشن” بود و این یک خطر جدی است که ممکن است موضوع از دست {آمریکایی‌ها }خارج شود. توقع نداشتیم که ایران اینقدر زود و خشن پاسخ دهد. اما کاری است که شده است.»

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم

 

پوشش جهانی سخنرانی رهبر انقلاب پس از حمله متقابل
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۱:۰۴

در پی تحولات اخیر و پاسخ متقابل ایران به آریکا، شبکه‌های خبری بین‌المللی در حال پخش زنده سخنرانی مقام معظم رهبری هستند.

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم

نیویورک تایمز: مرحله کابوس حکمرانی ترامپ اینجاست.
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۰:۵۳

نیویورک تایمز گزارش داد: «مرحله کابوس حکمرانی ترامپ اینجاست. رئیس جمهور ناپایدار و استیضاح شده، آمریکا را به سمت جنگ با ایران سوق می دهد.»

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم

ظریف: دنبال افزایش تنش یا جنگ نیستیم اما…
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۰:۵۱

محمدجواد ظریف در توییتی تاکید کرد: «ایران اقدام متناسب را در دفاع از خود بر اساس ماده 51 سازمان ملل انجام داد و تمام کرد… ما به دنبال افزایش تنش یا جنگ نیستیم اما از خود در برابر هر گونه خصومت دفاع می‌کنیم.»

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم

انتقاد «شرمن» از واکنش ترامپ به حمله موشکی ایران
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۰:۴۷

وندی شرمن معاون پیشین وزیرامورخارجه آمریکا در واکنش به توییت ترامپ، در توییتی نوشت: «همه چیز خوب است؟! واقعا. اگر هر کس دیگری این حرف را زده بود، دونالد ترامپ او را تحقیر می‌کرد. البته این خبر خوبی است که هیچ تلفاتی وجود نداشته است و امیدوارم که برای عراقی‌ها هم اینطور بوده باشد اما دونالد ترامپ، اکنون یک برهه بسیار جدی است نه زمان حریف طلبیدن.»

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم

تحلیل برد و قدرت موشک‌های ایران
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۰:۳۰

تحلیلگر نظامی شبکه خبری سی ان ان ترک صبح امروز در برنامه ویژه خبری در حال ارایه گزارش از توان موشکی ایران است.

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم

وزارت دفاع آمریکا: «اوضاع» و «پاسخمان» را بررسی می‌کنیم
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۰:۱۶

بیانیه وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اظهار داشت: «موشک‌های بالستیک از ایران شلیک شده و به دو پایگاه آمریکا در الاسد و اربیل اصابت کرد. در حال کار روی ارزیابی اولیه خسارت هستیم. در روزهای اخیر تدابیر مناسب برای محافظت از پرسنل و شریکان انجام شده بود و این پایگاه‌ها در آماده‌باش کامل بودند. همچنان که «اوضاع» و «پاسخمان» را بررسی می‌کنیم، همه تدابیر لازم را برای محافظت و دفاع از پرسنل آمریکا و متحدان در منطقه انجام می‌دهیم.»

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم

تعداد نیروهای رزمی آمریکا در خاورمیانه
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۰:۱۲

سی ان ان این اینفوگرافی را از تعداد نیروهای رزمی آمریکا در منطقه خاورمیانه منتشر کرده که در پایگاه‌های ایالات متحده در کشورهای منطقه مستقر هستند.

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم

واکنش صفحه توییتر سپهبد سلیمانی
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۱۰:۰۰

واکنش صفحه توییتر سپهبد سلیمانی به مرحله نخست عملیات انتقام سخت: «من حریف تو هستم»

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم

حمله متقابل ایران، سه ترند اول توییتر
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۹:۵۶

سه ترند اول توییتر در حال حاضر درباره حملات موشکی ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق است. با توجه به آنکه ایران هشدار داده در صورت استفاده از پایگاه های آمریکا برای پاسخ متقابل، آن پایگاه ها هدف قرار می گیرد و امارات متحده عربی میزبان یکی از پایگاه‌ها است، دوبی نیز جزو سه ترند قرار گرفته است.

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم

سناتور بن کاردین: به نفع ما نیست که شاهد یک جنگ با ایران باشیم
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۹:۴۳

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم

سناتور دموکرات، بن کاردین، عضو کمیته روابط خارجی سنا در گفت و گو با سی ان ان تاکید کرد: «اکنون با شرایطی جدی مواجه هستیم اما بر این باورم سخنان رئیس جمهور ترامپ منعکس کننده این حقیقت است که امروز شاهد تلفاتی ناشی از این حمله نبوده ایم. این موضوع سبب می شود او گزینه های بیشتری برای کاهش تنش ها بین ایران و آمریکا در اختیار داشته باشد. در سطح بین المللی از نظر امنیتی به نفع ما نیست که شاهد یک جنگ با ایران باشیم و همچنین به این روند زد و خورد متوالی ادامه دهیم. بنابراین ، ما باید بدنبال یک راه دیپلماتیک برای آرام کردن اوضاع بین دو کشور باشیم. البته باید بگویم که پیش بینی و تفسیر سخنان رئیس جمهور آمریکا کاری دشوار است. دشوار است بتوانیم راهبرد او را تشخیص دهیم اما ما سناتورهای آمریکایی فردا شاهد برگزاری جلسه استماع در واشنگتن خواهیم بود و امیدواریم بتوانیم نه تنها در ارتباط با اتفاقاتی که امشب روی داده بلکه در ارتباط با راهبرد آمریکا در قبال ایران مطلع شویم.»

مایکل مور: قصاص تازه آغاز شده است
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۹:۲۳

مایکل مور، مستندساز مشهور آمریکایی در توییتی نوشت: «قصاص توسط ایران آغاز شده است. من دعا می‌کنم که فرزندان و دختران ما در نیروهای مسلح خوب باشند. من اعتماد دارم و انتظار دارم که ایران وعده خود را حفظ کند و هیچ غیرنظامی آمریکایی را نکشد. اهداف آنها سربازان، رهبری منتخب و نظامی ما و زیرساخت‌های سایبری ما خواهد بود.»

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران: آمریکا هر چه سریع‌تر نیروهای ارتش تروریستی خود را از منطقه خارج نماید
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۹:۲۰

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم

سرلشکر محمدباقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای نسبت به عواقب احتمالی پاسخ آمریکا به انتقام سخت سپاه پاسداران به سردمداران این کشور هشدار داد. در بیانیه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آمده است: «در پی عملیات مقتدرانه شب گذشته دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به سردمداران کج فهم رژیم تروریستی ایالات متحده آمریکا هشدار داد عملیات غرورآفرین شب گذشته تنها بیانگر گوشه‌ای از توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و در پاسخ به اقدام تروریستی رژیم امریکا در به شهادت رساندن شهید بزرگوار سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی می باشد و از این پس هرگونه شرارت جدید امریکا با پاسخی قوی تر، کوبنده تر و با وسعت بیشتر مواجه خواهد شد. اینک وقت آن رسیده است تا سردمداران شرور ایالات متحده با درک توانمندی جمهوری اسلامی ایران در گستره‌ی وسیعی از جغرافیای جهان، روشی اصولی را اتخاذ کرده و هر چه سریعتر نیروهای ارتش تروریستی خود را از منطقه خارج نمایند.»

اسرائیل در وضعیت هشدار امنیتی
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۹:۱۸

پس از حمله متقابل ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا، رژیم صهیونیستی وضعیت هشدار امنیتی اعلام کرد. حزب الله لبنان هشدار داده در صورتی که آمریکا به حمله متقابل ایران واکنشی نشان دهد، اسرائیل را هدف قرار خواهد داد.

واکنش کانادا، دانمارک و استرالیا
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۹:۰۲

کانادا، دانمارک و استرالیا در واکنش‌هایی مجزا اظهار داشتند که نظامیان‌شان در جریان حمله موشکی متقابل به پایگاه عین الاسد آسیب ندیده‌اند.

برآورد اطلاعات سپاه از تلفات آمریکا در پایگاه عین الاسد
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۸:۵۲

یک مقام آگاه در اطلاعات سپاه از حجم تلفات گسترده آمریکایی ها در حمله موشکی ایران خبر داد و گفت: «مطابق گزارشات دقیق منابع ما در منطقه تا این لحظه دست کم ۸۰ نظامی آمریکایی کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند که زخمی‌ها بلافاصله با بالگرد از این پایگاه بیرون برده شده‌اند. پایگاه عین الاسد یک مجموعه راهبردی برای آمریکا بوده که پشتیبانی از هواپیماهای بدون سرنشین دراین پایگاه انجام می شده است. ۲۰ نقطه حساس این پایگاه مورد اصابت قرار گرفت و تعداد قابل توجهی پهپاد و بالگرد منهدم شد. به رغم آماده باش کامل آمریکایی ها پدافند آنها نتوانست هیچ عکس العملی نشان دهد.»

104 هدف آمریکا، در تیررس ایران
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۸:۵۰

یک منبع آگاه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هشدار داد: «دست‌کم 104 هدف از مواضع آمریکایی ها و متحدانش، در منطقه شناسایی شده اند که اگر آمریکایی ها مجددا مرتکب هرگونه خطایی شوند، این مواضع هدف حمله قرار خواهند گرفت.»

افزایش تدابیر امنیتی در پایگاه‌های نظامی و مکان‌های حساس آمریکا
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۸:۴۸

واشنگتن‌پست گزارش داد، ارتش آمریکا در حال افزایش تدابیر امنیتی در پایگاه‌های نظامی و مکان‌های حساس در منطقه خاورمیانه است.

الجزیره: ایران مرحله جدیدی در منطقه آغاز کرده است
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۸:۲۳

مدیر شبکه الجزیره در ایران می‌گوید، به گفته مشاور سپاه پاسداران ایران، این کشور مرحله جدیدی در منطقه آغاز کرده و آن، زدن مستقیم پایگاه‌های آمریکاست

‏سخنگوی شورای نگهبان: در حقوق بین الملل ‎دفاع مشروع پاسخی است به هر گونه تجاوز
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۸:۱۳

عباسعلی کدخدایی استاد حقوق دانشگاه تهران و سخنگوی شورای نگهبان به حمله موشکی بامداد امروز در توییتی نوشت: «‏در حقوق بین الملل ‎دفاع مشروع پاسخی است به هر گونه تجاوز. عملیات صبح امروز در مقابل تجاوز دولت ترامپ در ترور مقامات عالی کشور بود، اقدامی تصریح شده در منشور ملل متحد و شناخته شده در حقوق بین الملل عرفی.»

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / هر سرزمینی مبدأ اقدامات علیه ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم / استدلال حقوقی ایران برای پاسخ متقابل / ترامپ: همه چیز خوب است! / وزیر دفاع آمریکا: به دنبال کاهش تنش با ایران هستیم

تشکر سخنگوی دولت از سپاه: به دنبال جنگ نبوده‌ایم اما هر تجاوز دیگری پاسخ سخت‌تر و کوبنده‌تر خواهد گرفت
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۸:۰۱

علی ربیعی سخنگوی دولت در واکنش به حمله متقابل به پایگاه آمریکا در توییتی نوشت: «از عملیات موفق #سپاه_پاسداران برای تحقق وعده صادق تشکر و حمایت می‌کنیم. به همان جایی که حمله از آن صورت گرفته بود پاسخ مشروع داده شد. ما به دنبال #جنگ نبوده‌ایم اما هرتجاوز دیگری پاسخ سخت‌تر و کوبنده‌ترخواهد گرفت.»

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / هر سرزمینی مبدأ اقدامات علیه ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم / استدلال حقوقی ایران برای پاسخ متقابل / ترامپ: همه چیز خوب است! / وزیر دفاع آمریکا: به دنبال کاهش تنش با ایران هستیم

وزیر دفاع آمریکا: به دنبال کاهش تنش با ایران هستیم
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۷:۵۵

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا گفت: «آمریکا به دنبال کاهش تنش با ایران است اما این کشور آماده است هر جنگی که با ایران شروع شود، به پایان برساند. به دنبال شروع یک جنگ با ایران نیستیم اما آماده‌ایم که آن را به پایان برسانیم. ما دوست داریم که ببینیم که تنش‌ها کاهش پیدا می‌کند»

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / هر سرزمینی مبدأ اقدامات علیه ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم / استدلال حقوقی ایران برای پاسخ متقابل / ترامپ: همه چیز خوب است!

نابودی تعدادی از جت‌های ناتو
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۷:۴۷

گزارش‌ها از آسیب دیدگی و حتی نابودی تعدادی از جت‌های جنگی ناتو مستقر در پایگاه عین الاسد حکایت دارد. منابع آمریکایی در قبال این گزارش‌ها سکوت پیشه کرده‌اند!

وزیر دارایی امارات: امیدواریم دیگر تنشی در راه نباشد
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۷:۴۲

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / هر سرزمینی مبدأ اقدامات علیه ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم / استدلال حقوقی ایران برای پاسخ متقابل / ترامپ: همه چیز خوب است!

وزیر دارایی امارات در واکنش به رویدادهای اخیر اظهار داشت: «امیدواریم دیگر تنشی در راه نباشد. به آرامش و ثبات در بازار نفت نیاز داریم» در پی تحولات اخیر، قیمت نفت افزایش یافت.

مذاکره ترامپ با امیر قطر
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۷:۲۷

در پی عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه پایگاه های آمریکایی در عراق، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با امیر قطر تلفنی گفت‌وگو کرد. دو طرف در این گفت‌وگو در رابطه با آخرین تحولات ایران و عراق بحث و تبادل نظر کردند. پایگاه هوایی العدید در جنوب‌غربی شهر دوحه، قطر، مرکز نیروهای هوایی سنتکام است.

محسن رضایی: اول انتقام و بعد به خاک سپردن قاسم سلیمانی
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۷:۲۳

محسن رضایی در توییتی نوشت: «بسم رب الشهدا
اول انتقام را با دهها موشک اغاز کردیم و بعد برادرم را به خاک سپردیم»

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / هر سرزمینی مبدأ اقدامات علیه ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: دنبال جنگ نیستیم / استدلال حقوقی ایران برای پاسخ متقابل / ترامپ: همه چیز خوب است!

ادعای آمریکایی‌ها: قبل از برخورد موشک‌ها خبردار شده بودیم
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۷:۱۱

سی ان ان به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی ادعا کرد، قبل از برخورد موشک‌ها، نیروهای آمریکایی از وقوع حمله خبردار شده بودند و به سنگر رفته بودند

هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد با «قیام»
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۷:۰۱

پایگاه عین الاسد با موشک قیام هدف قرار گرفته است. مشخصات این موشک را در این اینفوگرافی می‌بینید.

حمله موشکی گسترده سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: به دنبال جنگ نیستیم / استدلال حقوقی ایران برای پاسخ متقابل / ترامپ: همه چیز خوب است!

رسانه عربستان سعودی: شماری آمریکایی زخمی شدند
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۷:۰۰

العربیه از زخمی شدن شماری آمریکایی در پایگاه عین الاسد خبر داد.

سخنگوی سپاه پاسداران: لحظه‌ای را برای تنبیه متجاوزان و دشمنان از دست نخواهیم داد
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۶:۵۸

حمله موشکی گسترده سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: به دنبال جنگ نیستیم / استدلال حقوقی ایران برای پاسخ متقابل / ترامپ: همه چیز خوب است!

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید پورجعفری، شهید قاسم سلیمانی و مردم داغدار ایران اسلامی و جبهه مقاومت همه بدانید که پاسداران انقلاب اسلامی و رزمندگان اسلام مصمم هستند که راه حاح قاسم را با قوت ادامه دهند و لحظه‌ای برای تنبیه متجاوزان و دشمنان را از دست نخواهند داد.

سردار رمضان شریف در حاشیه مراسم خاکسپاری شهید قاسم سلیمانی در جمع خیل گسترده مردم حاضر در گلزار شهدای کرمان و با تسلیت به خانواده عزیزانی که در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی در کرمان داغدار شدند، با اشاره به حمله موشکی صبح امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین السد گفت: بامداد امروز و ساعت 1 و 20 دقیقه رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

وی با بیان اینکه پایگاه های مورد حمله از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارای ظرفیت 4000 نیروی آمریکایی بوده که به روز ترین و پیشرفته تجهیزات نظامی مجهز بوده است افزود: ساعت 1 و 20 دقیقق بامداد امروز با موشک های متعدد این پایگاه ها مورد حمله موشک زمین به زمین نیروی هوا فضای سپاه قرار گرفت.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به واکنش آمریکایی ها به این حملات گفت: ابتدا اعلام کردند که ترامپ می خواهد سخنرانی داشته باشد و بعد گفتند که بیانیه ای را منتشر می کند. آمریکایی ها در بحث و سردرگمی قرار گرفته اند.

لغو سفر نخست وزیر ژاپن به خاورمیانه
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۶:۴۹

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن سفر خود را به خاورمیانه لغو کرد

انهدام هواپیمای آمریکایی در پایگاه عین الاسد
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۶:۴۷

خبرگزاری الغد اعلام کرد که درپی حملات تلافی جویانه ایران در پاسخ به ترور سردار سلیمانی یک هواپیمای آمریکایی در پایگاه عین الاسد در آتش سوخته است.

نماینده کنگره آمریکا: بیایید طلب صلح کنیم!
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۶:۴۳

ایلهان عمر نماینده دموکرات کنگره آمریکا در واکنش به احتمال پاسخ آمریکا به ایران، در توییتی نوشت: «جنگ دکمه بازگشتی ندارد. من این نکته را در ۸ سالگی آموختم. در جنگ، جان انسانها فدا میشود. جان بسیاری از انسان‌های بی‌گناه فدا میشود و آینده نسل های بعد تحت شعاع قرار میگیرد. بیایید طلب صلح کنیم.»

حمله موشکی گسترده سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: به دنبال جنگ نیستیم / استدلال حقوقی ایران برای پاسخ متقابل / ترامپ: همه چیز خوب است!

مقامات عراقی: هیچ شهروند عراقی کشته و زخمی نشدند
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۶:۴۲

مقامات عراقی تاکید کردند: «هیچ شهروند عراقی در حمله موشکی ایران علیه پایگاه آمریکایی #عین_الاسد کشته و زخمی نشدند پیش از این، سی ان ان به نقل از یک منبع امنیتی عراقی گزارش کرده بود که بین تلفات این حمله، تعدادی عراقی حضور دارند.»

ترامپ قصد پاسخ به ایران ندارد | همه چیز تمام شد
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۶:۳۳

تحلیل گران رسانه‌های آمریکایی، در نخستین ارزیابی چنین برآورد کردند که لحن ترامپ نشان می‌دهد او قصد اقدام نظامی تازه علیه ایران ندارد و همه چیز را تمام شده تلقی کردند.

سامانه ضدموشکی تنها جلوی موشک ایرانی را گرفت
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۶:۳۱

منابع آمریکایی تاکید کردند سامانه ضدموشکی C-RAM مستقر در پایگاه عین الاسد تنها موفق به هدف قرار دادن یکی از موشک‌های ایران شده و مابقی موشک ها به این پایگاه برخورد کرده‌اند. به ادعای مقامات آمریکایی موشک‌های آمریکایی به مناطقی از این پایگاه برخورد کرده‌اند که آمریکایی‌ها در آن حضور نداشته‌اند. این مقامات گفته‌اند منتظر روشنایی روز هستند تا ارزیابی کاملی از حمله انجام دهند.

حمله موشکی گسترده سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: به دنبال جنگ نیستیم / استدلال حقوقی ایران برای پاسخ متقابل / ترامپ: همه چیز خوب است!

تغییر مسیر خطوط هوایی سنگاپور
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۶:۲۷

سی ان ان گزارش داد، خطوط هوایی سنگاپور مسیر خود را از روی مناطق پرتنش خاورمیانه تغییر داده‌اند. بی بی سی نیز گزارش کرده، مصری‌ها چند ساعت قبل از حمله، پروازهایشان از هشتم تا دهم ژانویه به سمت بغداد معلق کردند

توییت ترامپ: تاکنون که همه چیز خوب است!
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۶:۲۴

دونالد ترامپ در توییتی در واکنش به حمله متقابل ایران نوشت: «همه چیز خوب است! موشک‌ها از ایران به سوی دو پایگاه نظامی در #عراق شلیک شده بود. ارزیابی تلفات و خسارات در دست انجام است. تاکنون که همه چیز خوب است! ما، با فاصله زیاد با دیگران، نیرومندترین و مجهزترین ارتش جهان را داریم! فردا صبح بیانیه‌ای را صادر خواهم کرد»

حمله موشکی گسترده سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: به دنبال جنگ نیستیم / استدلال حقوقی ایران برای پاسخ متقابل

مشاور روحانی: هر اقدام نامطلوب نظامی از سوی آمریکا در سطح منطقه با یک جنگ تمام عیار منطقه روبرو می‌شود
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۶:۱۵

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توییتر با اشاره به انتقام سخت و پاسخ جمهوری اسلامی ایران به اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی و تعدادی از هم‌رزمان او و موشک باران یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق (پایگاه عین الاسد) نوشت: «هر اقدام نامطلوب نظامی از سوی آمریکا در سطح منطقه با یک جنگ تمام عیار منطقه روبرو می‌شود. سعودی‌ها اما می‌توانند مسیری متفاوت را طی کنند؛ آنها می‌توانند صلح کامل داشته باشند.»

حمله موشکی گسترده سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: به دنبال جنگ نیستیم / استدلال حقوقی ایران برای پاسخ متقابل

هیچ موشکی در هوا رهگیری نشد
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۶:۱۴

المیادین به نقل از منابع مطلع اعلام کرد اخباری مبنی بر رهگیری موشک‌های ایرانی در آسمان عراق صحت ندارد و تمام موشک‌های شلیک‌شده به اهداف آمریکایی اصابت کرده‌اند

وزیرامورخارجه ایران اعلام کرد: مستند حقوقی ایران برای پاسخ نظامی متقابل با آمریکا
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۵:۵۹

محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه ایران در توییت مستند حقوقی ایران برای پاسخ نظامی متقابل با آمریکا را اعلام کرد: «ایران منطبق با بند ۵۱ منشور ملل متحد، اقدامات متناسبی در دفاع از خود انجام داد و پایگاهی که از آن حمله بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد ما انجام شده بود را هدف قرار داد ما به دنبال تشدید تنش یا جنگ نیستیم، اما از خودمان در برابر هر تهاجمی دفاع می‌کنیم»

حمله موشکی گسترده سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: به دنبال جنگ نیستیم

این بزرگترین آزمون ترامپ است که با شعار پایان دادن به جنگ روی کار آمد
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۵:۵۶

فاکس نیوز گزارش داد: «این بزرگترین آزمون ترامپ است و آزمون بسیار دشواری هم هست. می‌دانید که ترامپ با شعار پایان دادن به جنگ روی کار آمد، به همین دلیل باید دید که اکنون اوضاع را تا کجا و چطور پیش می‌برد. ما در سال انتخابات قرار داریم و این رخداد می‌تواند تبعات گسترده‌ای داشته باشد.»

احتمال وقوع «موج سوم شلیک‌ها» در صورت خطای مجدد آمریکایی‌ها
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۵:۵۱

این احتمال وجود دارد در صورت خطای مجدد آمریکایی‌ها، موج سوم شلیک‌ها با دامنه گسترده‌تر به وقوع بپیوندد.

واکنش جان کری به حمله موشکی ایران
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۵:۵۰

جان کری وزیرامورخارجه پیشین آمریکا در واکنش به تحولات اخیر اظهار داشت: فکر می‌کنم این یک تراژدی برای جهان است که این دولت (آمریکا) به جای دیپلماسی با سرعت به سمت تقابل حرکت کرده است.

ادعای مقام امنیتی کردستان عراق: برخورد موشک‌ها به اربیل تلفات نداشت
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۵:۴۵

سی ان ان به نقل از یک مقام امنیتی کُردستان عراق ادعا کرد، دو موشک بالستیک به دو محل اربیل برخورد کرده که تلفات جانی نداشته است. یکی از این دو موشک به فرودگاه بین المللی اربیل برخورد کرده و دیگری به محلی در 33 کیلومتری شهر اربیل برخورد کرده است.

حمله موشکی گسترده سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: به دنبال جنگ نیستیم

تایید رسمی برخورد 10 موشک به عین الاسد از سوی سنت کام
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۵:۴۳

سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا – سنت‌کام ستاد فرمانده کل نیروهای ارتش آمریکا در منطقه خاورمیانه شلیک 15 موشک ایران و برخورد 10 موشک را تایید کرده است.

سناتور آمریکایی: مدت‌ها پیش گفته بودم نظامیان ما باید به کشور بازگردند
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۵:۴۰

سناتور رند پال در واکنش به حمله موشکی ایران به پایگاه تروریست‌های آمریکایی در عراق: من امشب برای امنیت نیروهایمان در عراق دعا می کنم. من مدت ها پیش گفته بودم ترجیح ام این بوده که آنها (نیروهای آمریکایی) خیلی وقت پیش باید به کشور برگردند، اما این اقدام ایران اصلا توجیه پذیر نیست. ما باید قبل از این که این کار منجر به جنگ بی پایان دیگری در خاورمیانه شود تشدید تنش را متوقف کنیم.

حمله موشکی گسترده سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: به دنبال جنگ نیستیم

اولین واکنش رسمی عراق به پاسخ تلافی‌جویانه ایران به ترور سردار سلیمانی
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۵:۳۷

«برهم صالح»، رئیس جمهور عراق به حملات تلافی‌جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به ترور سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه واکنش نشان داد. او بامداد چهارشنبه در حساب توییتری خود، برای عراق و شهر اربیل در منطقه کردستان عراق دعای سلامتی کرده است.

حمله موشکی گسترده سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت / نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: به دنبال جنگ نیستیم

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه: حمله موشکی سپاه اقدام اولیه است
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۵:۳۱

سردار کوثری جانشین قرارگاه ثارالله تاکید کرد: آمریکایی ها را رها نمی‌کنیم. ترامپ به فکر نیروهایش باشد و آنها را هزاران کیلومتر دورتر از خاک کشورش، زیر آتش نیروهای ما قرار ندهد.

علت سکوت کاخ سفید چیست؟
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۵:۳۰

تحلیل گر شبکه ای بی سی آمریکا علت سکوت کاخ سفید را، ارزیابی نسبت به میزان خسارات و تلفات حملات ایران، برای تعیین نوع واکنش و موضع گیری متناسب با واکنش، خواند

کاخ سفید بیانیه مکتوب نمی‌دهد
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۵:۲۷

استفان گریشام سخنگوی کاخ سفید تاکید کرده کاخ سفید فعلاً بیانیه مکتوبی نیز نخواهد داد

محدود شدن پروازهای غیرنظامی ایران بر فراز ایران و عراق، خلیج فارس
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۵:۲۴

اداره هوانوردی فدرال، پروازهای غیرنظامی هواپیماهای آمریکایی را در آسمان ایران، عراق و آب‌های خلیج فارس و دریای عمان محدود کرد

ویدیوی رهبر انقلاب پس از حمله موشکی
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۵:۱۸

ویدیویی از رهبر انقلاب که پس از حمله موشکی منتشر شد را می‌بینید. این ویدیو بازخوانی هشدار رهبر انقلاب درباره آن است که به آمریکایی هشدار داه بودند: «اگر بزنید می‌خورید»

نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: به دنبال جنگ نیستیم
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۵:۱۴

ایران با ارسال نامه‌هایی برای دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان اعلام کرد: به دنبال جنگ نیستیم و درباره هرگونه ماجراجویی نظامی علیه خود هشدار می‌دهیم

آماده باش شهرک‌های موشکی در سراسر کشور
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۵:۱۴

یک مقام مطلع گفت: کلیه شهرک‌های زیرزمینی موشکی در سراسر ایران برای هدف قرار دادن اهدافی که از پیش تعیین گردیده در حالت آماده باش صددرصد هستند. هرگونه اقدام نابخردانه در پاسخ به عملیات مقابله جویانه بامداد امروز ایران با عملیات بسیار سخت بر علیه کلیه اهداف تعیین شده مواجه خواهد شد. انجام عملیات بر علیه ایران از مبداء کشورهایی که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی آمریکا قرار داده‌اند با پاسخ شدید مواجه خواهد شد.

خروج مقامات امنیتی ملی آمریکا از کاخ سفید
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۵:۱۲

مایک پنس معاون اول رئیس جمهور، مایک پومپئو وزیر امورخارجه و مارک اسپر وزیر دفاع از کاخ سفید خارج شده‌اند. این خروج احتمالاً به معنای پایان اولین نشست امنیت ملی کاخ سفید پس از حمله ایران است.

ترامپ فعلاً سخنرانی نمی‌کند!
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۵:۱۱

در حالی که گفته می‌شد دونالد ترامپ ساعتی دیگر سخنرانی می‌کند، اکنون اعلام شد رئیس جمهور آمریکا فعلاً سخنرانی نمی‌کند. به نظر می‌رسد ترامپ قصد دارد پس از تصمیم گیری درباره نوع موضع گیری نسبت به ایران سخنرانی کند.

پایگاه‌های آمریکایی که هدف قرار گرفته‌اند
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۵:۰۷

موقعیت پایگاه‌های آمریکایی عین الاسد که تاجی که هدف قرار گرفته‌اند و فاصله‌شان با مرز ایران را می‌بینید.

حمله موشکی گسترده سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت

هشدار حزب الله لبنان به آمریکا
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۵:۰۶

حزب‌الله لبنان اعلام کرده در صورتی که آمریکا حمله‌ای به خاک ایران انجام دهد، اسرائیل را هدف قرار خواهد داد

پرواز جنگنده‌های آمریکایی در آسمان دیرالزور
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۵:۰۱

خبرگزاری سانای سوریه از پرواز جنگنده‌های آمریکایی در آسمان دیرالزور در نزدیکی مرز عراق و سوریه (شمال شرق سوریه) خبر داده است

تصاویر تازه لحظه اصابت موشک‌ها به عین الاسد
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۴:۴۴

تصاویر تازه منتسب به لحظه اصابت موشک‌ها به عین الاسد را می‌بینید. این تصاویر نشان می‌دهد پدافند آمریکا برای هدف قرار دادن موشک‌ها فعال شده اما در نهایت موشک‌ها برخورد می‌کند.

شنیده شدن صدای انفجارهای متعدد از عین الاسد
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۴:۳۵

منابع محلی گزارش کرده‌اند، صدای انفجارهای متعدد از پایگاه عین الاسد شنیده می‌شود

تایید برخورد پنج راکت به پایگاه تاجی
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۴:۳۲

پنتاگون تایید کرد پایگاه نظامی تاجی در شمال بغداد هم هدف شلیک پنج راکت قرار گرفته است

افزایش سطح امنیتی در اطراف کاخ سفید
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۴:۳۱

سطح امنیتی در اطراف کاخ سفید به شدت افزایش یافته و سرویس مخفی که وظیفه تامین امنیت رئیس جمهور آمریکا را دارد با تفنگ‌های تهاجمی در ایست و بازرسی‌هایی اطراف کاخ سفید دیده شده‌اند

نخستین تصاویر از لحظات برخورد موشک‌ها
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۴:۲۱

نخستین تصاویر از برخورد موشک‌‌ به پایگاه عین الاسد که از سوی ناظران محلی ثبت شده را در تابناک می‌بینید. مشخص نیست این لحظات برخورد موشک‌های ایران است یا لحظات برخورد راکت‌هایی که از خاک عراق به این پایگاه برخورد کرده است.

تایید برخورد سیزده راکت به عین الاسد
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۴:۱۹

یک مقام امنیتی عراقی تایید کرده که دست کم سیزده راکن به عین الاسد برخورد کرده است. به گفته این مقام عراقی، این راکت‌ها جدا از موشک‌های ایران بوده و از ده کیلومتری شلیک شده است.

به تعویق افتادن تحدید اختیارات ترامپ برای حمله به ایران
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۴:۱۱

نانسی پلوسی به دموکرات‌ها گفته است که رای گیری درباره محدودسازی اختیارات رئیس جمهور برای حمله نظامی به ایران، به هفته بعد موکول می‌شود

توییت نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۴:۰۹
سعید جلیلی نماینده رهبر در شورای عالی امنیت ملی، تصویر پرچم ایران را در پاسخ به تهدید ترامپ همراه با پرچم آمریکا توییت کرد
تماس وزیر دفاع آمریکا با نخست وزیر عراق
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۴:۰۸

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق تماس گرفت.

جلسه شورای امنیت ملی آمریکا
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۴:۰۶

دونالد ترامپ و نظامیانش، جلسه شورای امنیت ملی آمریکا را تشکیل داده‌اند

تماس معاون اول ترامپ با رئیس مجلس نمایندگان
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۴:۰۵

معاون‌اول رئیس‌جمهور آمریکا با رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده و رهبر اقلیت سنا تماس گرفته است.

ادعای هدف قرار گرفتن دیگر پایگاه های آمریکایی
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۴:۰۴

بنابر ادعای سی ان ان: بجر پایگاه عین الاسد، یک پایگاه آمریکایی دیگر نیز مورد حمله موشکی قرار گرفته است.

موج دوم حملات موشکی ایران
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۳:۵۹

موج دوم حملات موشکی ایران به مقر پایگاه‌ آمریکایی از حدود یک ساعت و نیم بعد از حملات اول و در ساعت 3:30 بامداد انجام شده است

پرواز جنگنده های امریکایی از امارات و ترکیه
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۳:۵۸

برخی گزارش‌های تأیید نشده مدعی شده‌اند جنگنده‌های آمریکا از امارات متحده عربی و ترکیه پرواز کرده‌اند

ترامپ باخبر شد!
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۳:۵۷

سخنگوی کاخ سفید گفت: ترامپ در جریان گزارش‌ها قرار گرفته و اوضاع را به دقت تحت نظر دارد.

پرواز بالگردهای آمریکایی بر فراز عراق
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۳:۵۵

بالگردهای آمریکایی بر فراز عراق به پرواز درآمده است

شنیدن شدن صدای انفجار در اربیل
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۳:۵۴

الجزیره به نقل از یک منبع امنیتی عراق اعلام کرده صدای انفجار در اربیل شنیده شده است.

تایید حمله از سوی منابع آمریکایی
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ – ۰۳:۵۲

فاکس نیوز در خبری گزارش کرد که پنتاگون، اقدام مقابله جویانه ایران در برابر عملیات جنایتکارانه ارتش تروریست آمریکا را تایید کرده است.

این خبر تکمیل می شود