یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بسته ویژه خبری: کشف جسد نماینده اسبق مجلس در ساختمان نیمه‌کاره !بازداشت کارمند بازنشسته سفارت ایران با تجهیزات جاسوسی!

بسته ویژه خبری: کشف جسد نماینده اسبق مجلس در ساختمان نیمه‌کاره !بازداشت کارمند بازنشسته سفارت ایران با تجهیزات جاسوسی!

بازداشت کارمند بازنشسته سفارت ایران با تجهیزات جاسوسی

سخنگوی قوه قضاییه از دستگیری عامل انسداد بزرگراه امام علی (ع) در شب گذشته خبر داد. غلامحسین اسماعیلی افزود: این متهم بازنشسته سفارت ایران در کشور دانمارک بوده است. وی گفت: از بازرسی در منزل وی تجهیزات مربوط به جاسوسی و دیگر تجهیزات الکترونیکی کشف شده است.

کشف جسد نماینده اسبق مجلس در ساختمان نیمه‌کاره

جسد نماینده اسبق مجلس در یک ساختمان نیمه‌کاره در یاسوج کشف شد. حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی زاده نماینده اسبق مجلس چهار و محال و بختیاری که از ۳ روز مفقود شده بود پیکرش در یک ساختمان نیمه کاره در یاسوج کشف شد. بنا به این گزارش پیکر حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی زاده معروف به (سیدعلی صفدر) که حدود سه روز پیش مفقود شده بود، در چاله آسانسور طبقه زیرین در یک ساختمان نیمه‌کاره در خیابان ابوذر ۱۰ یاسوج پیدا شد. گفتنی است این روحانی که حدودا ۶۰ سال سن داشت در سال‌های اخیر در اداره کل ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد به کار تبلیغات مشغول بود. سقوط از ارتفاع دلیل فوت این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در سال‌های ۶۳ تا ۶۷ اعلام شده، اما جرئیات آن مشخص نشده است.

پیشنهاد دولت برای برگزاری اعتراضات قانونی چه بود؟
دولت، هفده ماه پیش اماکنی را برای اعتراض در تهران و شهرستان‌ها تعیین کرده بود، ولی دیوان عدالت اداری این مصوبه را ابطال کرد. هیات دولت بیستم خردادماه ۱۳۹۷ (یعنی یک سال و ۵ ماه پیش)، به پیشنهاد وزارت کشور، محل‌های مناسب برای تجمع‌های گروه‌های مختلف مردمی را در تهران و شهرستان‌ها تعیین و تصویب کرده بود. در ۲۶ شهریور ماه، دیوان عدالت اداری این مصوبه را ابطال کرد و عملا مانع ایجاد محلی برای تجمعات قانونی شد. این اتفاق پس از آن صورت گرفته که سه شهروند در دادنامه‌هایی جداگانه نسبت به این مصوبه شکایت کردند و خواهان ابطال آن شدند. دولت البته تعهد کرده که در این زمینه باز هم مصوبه دیگری داشته باشد، اما به نظر می‌رسد که قوه قضاییه و نیز دیوان عدالت اداری باید در این زمینه با دولت همکاری‌های لازم را داشته باشند تا زمینه لازم برای فرهنگ‌سازی در زمینه حق اعتراض قانونی به وجود بیاید. /ایرنا

روحانی از تریبون نمازجمعه سخنرانی کند

فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پشت پرده این بداخلاقی‌ها در عرصه سیاسی کشور دست‌های پنهان برخی تندروهاست. این تندروی‌ها به راحتی از بین نمی‌رود. مافیایی پشت پرده این بداخلاقی‌ها هستند. برخی‌ها می‌گویند جامعه را دو قطبی نکنید، اما با عمل خود، حرف خودشان را نقض می‌کنند. در همین ماجرای افزایش قیمت بنزین، برخی به سرعت وارد فاز حمله به دولت شدند درحالیکه تصمیمی درست و اساسا تصمیم نظام بود. چرا یک بار هم در نمازجمعه تهران رئیس جمهور دعوت نمی‌شود که برای مردم سخنرانی کند و درباره مسائل مهم به مردم توضیح دهد؟ چرا فقط افرادی از یک جناح دعوت شده و به جناح مقابل و دولت حمله می‌شود؟

مساله مردم بعد از بنزین اینترنت است

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه امروز بسیاری از مشاغل وابسته به اینترنت است که با قطع شدن آن دچار مشکل می‌شوند، افزود: از سوی دیگر بسیاری از موسسات و شرکت‌ها از این طریق امرار معاش می‌کنند که باادامه قطع بودن اینترنت ضرر می‌کنند. امروز مسئله مردم بعد از بنزین اینترنت است که اگر این مسئله حل و فصل شود، به جامعه آرامش تزریق می‌شود. با توجه به اینکه در این روز‌ها تقریبا آرامش در سطح کشور برقرار شده است، وقت آن رسیده است که اینترنت وصل شود. حداقل می‌بایست دلایل ادامه قطع اینترنت برای نمایندگان شفاف شده و توضیح لازم در این باره به مجلس اشاره شود. /خانه ملت

اعتمادی:به خاطر شباهت صدایم به داریوش ممنوع‌الکار بودم!

مصاحبه اخیر خشایار اعتمادی با برنامه‌ای اینترنتی تکه‌های جالبی دارد. حرف‌های او درباره موسیقی دهه ۷۰ و آنچه بر موج نوی خوانندگان پاپ گذشته است. اعتمادی می‌گوید آن سال‌ها برای تقلید و شباهت صدایش به داریوش اقبالی به کارهایش مجوز نمی‌دادند و آن سال‌ها شجریان عزیز بوده و اگر صدایش شبیه استاد شجریان می‌شد انگار کسی مانع کارش نمی‌شد!

افزایش عجیب قیمت پراید در بازار

امروز هر دستگاه پراید ۱۱۱به قیمت ۵۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بازار فایل شد، اما قیمت پراید در رنگ‌هایی جز سفید ۵۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده است. این افزایش قابل اوجه تنها در کمتر از یک هفته، تحت تاثیر رشد قیمت بنزین در بازار رخ داده است. سایر مدل‌های پراید نیز با افزایش قیمت همراه بود. در بازار هر دستگاه پراید ۱۳۱به قیمت ۴۹ میلیون و ۸۰۰ در رنگ سفید و ۵۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای سایر رنگ‌ها فایل شد. پراید ۱۳۲ نیز به قیمت ۵۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. این خودرو در رنگ‌هایی جز سفید به قیمت ۵۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عرضه شده است. وانت پراید نیز با رشد قابل توجه فیمت روبرو بود و هر دستگاه وانت پراید ۴۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

شکایت برخی نمایندگان از رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس

سیده حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، به اعتمادآنلاین خبر داد: فراکسیون امید نامه‌ای با امضای دکتر عارف به هیات‌رئیسه داده است که با سران سه قوه در صحن علنی مجلس جلسه‌ای تشکیل دهیم تا درباره گران شدن قیمت بنزین به نمایندگان ملت توضیحاتی بدهند. نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در پایان نامه علاوه بر درخواست ادامه جلسات مجلس طی هفته آینده و بررسی مشکلات و موضوعات مربوط به گرانی بنزین و تعطیل نشدن مجلس، از مسئولان مربوطه وزارت ارتباطات خواسته شده است تا درباره وضعیت ارتباطات و قطعی اینترنت این روز‌ها توضیحاتی به مجلس بدهند. این عضو فراکسیون امید مجلس همچنین، با بیان اینکه برخی نمایندگان از رئیس کمیسیون امنیت ملی شکایت کرده‌اند، گفت: برخی نمایندگان از آقای ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به دلیل طرح برخی مباحث و اظهارنظرات از جمله به زیر کشیدن رئیس‌جمهوری و… که باعث بر هم زدن امنیت ملی شده است در حالی که او به دلیل مسئولیتش و ریاست کمیسیون امنیت ملی باید حافظ منافع ملی باشد، شکایت کرده‌اند.
امکان استیضاح وزیر کشور وجود دارد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که با بازگشت آرامش به کشور ادامه قطع اینترنت ضرورتی ندارد. علی مطهری در گفتگو با ایسنا با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده برای دسترسی به اینترنت در پی برخی ناآرامی‌های مربوط به افزایش قیمت بنزین گفت: به نظر من ادامه قطع اینترنت با توجه به بازگشت آرامش به کشور ضرورتی ندارد. وی افزود: مسئولیت این امر با وزیر کشور به عنوان رئیس شورای امنیت کشور است، اگر وزیر کشور بخواهد بر ادامه قطع اینترنت اصرار بورزد، مجلس عکس العمل نشان خواهد داد. مطهری با ضعیف خواندن عملکرد وزیر کشور در اجرای تصمیم مدیریت مصرف سوخت گفت: ممکن است او را استیضاح کنیم.
۱۰۰ میلیون ابزار متصل به اینترنت در ایران است

دبیر شورای عالی فضای مجازی:در حال حاضر در دنیا ۱۵ میلیارد ابزار برای ارتباطات وجود دارد که تا ۵ سال آینده به ۵۰میلیارد ابزار می‌رسد و در ایران ۱۰۰میلیون ابزار ارتباطی وجود دارد که باید ۵۰۰میلیون ابزار باشد.نظام کهنه پولی و بانکی که مربوط به دوره صنعتی است نمی‌تواند در دوره فناوری‌های نو و هوش مصنوعی موثر باشد، باید ارز‌های دیجیتال برای این دوره طراحی شود. /فارس

برای «دیرین دیرین» احضار می‌شویم و باید اثبات کنیم دشمن نیستیم

راوی انیمیشن «دیرین دیرین» درباره روند ساخت این انیمیشن‌ها از ایده تا اجرا و البته سختی‌هایی که در این راه وجود دارد، می‌گوید:بعضی وقت‌ها تهدید و بعضی وقت‌ها خوانده می‌شویم و باید اثبات کنیم که دشمن نیستیم. همان چیزی که در اخبار گفته می‌شود ما با این زبان می‌گوییم.

هجوم خودروداران برای گازسوز کردن خودروها

هم‌زمان با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین تقاضا برای گاز سوز کردن خودروها افزایش یافته به‌طوری که روزانه ۳۰ هزار تقاضا برای این مساله ثبت می‌شود، افراد متقاضی نیز می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه NGVI.IR مراجعه کنند و آنطور که مسوولان اعلام کرده ‌اند حداکثر ظرف مدت دو ماه آینده به همه درخواست‌ها رسیدگی می‌شود.متقاضیان برای گازسوز کردن خودروها می‌توانند به سامانه جامع اطلاعات خودروهای دوگانه‌سوز مراجعه کنند و از طریق گزینه تبدیل خودروها، برای ثبت‌نام تبدیل خودروی خود اقدام کنند./ایسنا

واکنش چمران به ماجرای بنزین

چمران ادامه داد: این افراد حتی شاید زمان اقدامات خود را هم به دقت تنظیم کرده بودند و باید از دوستان پرسید که از کجا گیر آورده بودند. وقتی به مردم نگفته بودند و دو روز قبل هم تاکید کرده بودند که دروغ است و چنین چیزی نخواهد شد، مردم شب عید خوابیده‌اند و صبح شنیده‌اند که بنزین گران شده است. وی با تاکید بر اینکه این حوادث که پیش می‌آید انسان می‌فهمد امنیت یعنی چه، گفت: امنیت ما امنیتی مثال‌زدنی در یک فضای کاملا ناآرام خاورمیانه است و این به برکت خون شهدا و رهبری عزیزمان به وجود آمده و باید آن را قدر بدانیم و دنبال کنیم. عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در گام دوم امنیت اولین مسئله است، چون همه می‌خواهند آن را از ما بگیرند گفت: این امنیت حتی در خود آمریکا هم نیست و می‌خواهند امنیت در بین ما نباشد. وی با بیان اینکه نمی‌دانم وزارت اطلاعات ما کجاست؟ و چرا جلوی این گروه‌ها را نگرفته است؟ گفت: این همه داد و فریاد و رجزخوانی این موقع‌ها به درد می‌خورد و الان باید به میدان بیایند و ۲ ماه قبل باید این گروه‌ها شناسایی می‌شد. در تلگرام و جا‌های دیگر سازماندهی و آموزش داده شده‌اند، ولی ما هم بلدیم به آن‌ها نفوذ کنیم و چطور این کار‌ها نشده، جای تعجب دارد. عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه مبنا و اصل پیشرفت یک کشور علم و دانش است، بیان داشت: مبنای کار ما علم و دانش است و اهمیت تخصص در اینجا نمایان می‌شود و وظیفه متخصصین به نشستن و برخاستن خلاصه نمی‌شود.

ایمانی: شاید قالیباف از مشهد کاندیدای مجلس شود

یک فعال سیاسی اصولگرا احتمال کاندیداتوری قالیباف از مشهد را بعید ندانست. ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا درباره احتمالات پیرامون کاندیداتوری و سرلیستی قالیباف به خبرآنلاین گفت: «نه خود ایشان و نه مجموعه اصولگرایان و شورای ائتلاف هنوز به جمع بندی نرسیده است.» او با اشاره به انتشار اخباری درخصوص احتمال کاندیداتوری قالیباف از حوزه انتخابیه مشهد هم افزود: «کاندیداتوری از محل حوزه انتخابیه هم هنوز نامعلوم است. هرچند قاعدتا تهران برای ایشان بهتر است تا مشهد، اما شاید، چون آقای قالیباف مشهدی است تصمیم بگیرد از این شهر کاندید شود. اما در هر صورت هیچ تصمیم قطعی و مشخصی وجود ندارد.» این تحلیلگر سیاسی اصولگرا درباره زمزمه‌های کاندیداتوری جلیلی نیز می‌گوید: «کاندیداتوری آقای جلیلی در انتخابات مجلس قطعی نیست. از سویی ممکن است ایشان در لیست اصولگرایان نباشد و در لیست جداگانه‌ای باشد یا حتی انفرادی کاندید شود.» او تاکید کرد: «به هرحال احتمال اینکه جبهه پایداری لیست جداگانه بدهد، وجود دارد. واقعیت این است که حداقل یک یا دو لیست دیگر غیر از لیست شورای ائتلاف وجود دارد چراکه اختلاف نظرات زیاد است.»

سبحانی‌نیا: قیمت بنزین بهانه تسویه حساب با دولت نشود

یک فعال سیاسی اصولگرا و عضو هییت رییسه مجلس نهم ضمن تاکید براینکه مجلس اجازه افزایش قیمت بنزین را به دولت داده است، می‌گوید: همه شخصیت‌ها و جناح‌های کشور وظیفه دارند در اجرای هرچه بهتر این طرح همدل و همراه باشند و تخریب دولت در این راستا پسندیده نیست. حجت الاسلام حسین سبحانی نیا با اشاره به اعتراضات صورت گرفته بعد از افزایش قیمت بنزین و اظهار بی اطلاعی برخی مسئولان از این تصمیم، به خبرآنلاین گفت: واقعیت غیرقابل انکار این است که قیمت بنزین در کشور ما پایین بوده و ضرورت تغییر و افزایش آن از مدت‌ها قبل مطرح بوده است. در واقع همیشه تاکید شده که باید یک تجدید نظری در قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی صورت بگیرد. وی با بیان اینکه حتی مجلس به دولت اجازه داده بود که بتواند هرسال افزایش قیمت داشته باشد، ادامه داد: در حال حاضر اگر انتقادی مطرح است به زمان اجرای این طرح است که می‌توانست حساب شده‌تر باشد و درعین حال با شیب ملایم‌تری انجام بگیرد. این نماینده ادوار مجلس با تاکید براینکه در ضرورت افزایش قیمت حامل‌های انرژی شکی وجود نداشت، خاطرنشان کرد: قیمت بنزین در ایران حتی نسبت به کشور‌های همسایه پایین‌تر است و در شرایط تحریم بین المللی و همه جانبه تبعا ایران باید متکی به داخل و توانمندی‌های داخلی باشد بنابراین باید کمبود‌های موجود از درآمد حاصل از مالیات و حامل‌های انرژی جبران شود. اما اینکه در این بین برخی به دنبال تخریب دولت هستند پسندیده نیست.