پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » اسرائیل مواضع سپاه قدس ایران را در سوریه بمباران کرد!

اسرائیل مواضع سپاه قدس ایران را در سوریه بمباران کرد!

نخست وزیر اسرائیل در اظهاراتی در پی حمله امروز چهارشنبه به سوریه بار دیگر زبان به تهدید گشود.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس‌العربی، بنیامین نتانیاهو،  در واکنش به حملات اسرائیل به مراکزی در سوریه گفت: “ما گفته بودیم که اسرائیل هرکسی که به آن حمله کند را هدف قرار خواهد داد. ما به صورت قاطعانه و با پافشاری به حفظ امنیت اسرائیل ادامه خواهیم داد. ”

نیروی هوایی اسرائیل صبح امروز (چهارشنبه) حملات گسترده‌ای را به مراکزی در سوریه انجام داد.

منبع: دبی_العربیه.نت فارسی   بنا به خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» سامانه‌های پدافند هوایی رژیم سوریه بامداد چهار‌شنبه 20 نوامبر 2019 به موشک‌های شلیک شده از جنگنده‌های اسرائیلی در نزدیکی دمشق پایتخت سوریه واکنش نشان دادند.

از سویی خبرنگار «العربیه» گزارش داد، اسرائیل سلسله حملاتی هوایی را در سوریه علیه اهدافی وابسته به رژیم ایران و از جمله آن مواضع سپاه قدس ایران و رژیم سوریه انجام داد.

بنا به این گزارش جنگنده‌های اسرائیلی مقرهای فرماندهی و سایت‌های موشکی و انبارهای اسلحه سپاه قدس ایران و رژیم سوریه را بمباران کردند.

این در حالی است که ارتش اسرائیل اعلام کرده موشک‌های پرتاب شده از سوریه به سوی اسرائیل را رهگیری و منهدم کرده و پس از آن جنگنده‌های اسرائیلی اقدام به بمباران اهدافی در خاک سوریه کردند.

دیدبان حقوق بشر سوریه وقوع حملات هوایی متعدد جنگنده‌های اسرائیلی و بمباران‌هایی در نزدیکی دمشق را تایید کرد.

یکی از خبرنگاران در دمشق شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب و متعدد در پایتخت سوریه را گزارش کرده است.

بنا به گزارش سانا، «یک منبع نظامی گفته که راس ساعت 1:20 دقیقه بامداد چهارشنبه جنگنده‌های اسرائیلی اهدافی را در حومه دمشق بمباران کردند».

این منبع افزود، بلافاصله سامانه‌های پدافند هوایی سوریه به حمله هوایی اسرائیل واکنش نشان داده و موفق به رهگیری تعداد از موشک‌های شلیک شده و انهدامشان شده است. این منبع سوری گفت که تحقیقات درباره میزان تلفات و خسارت‌ها وارده در پی این بمباران همچنان ادامه دارد.بامداد سه‌شنبه نیز ارتش اسرائیل اعلام کرد سامانه گنبد آهنین 4 موشک پرتاب شده از خاک سوریه را رهگیری و منهدم کرده است. ارتش اسرائیل تاکید کرد که حمله موشکی سوریه به هیچ‌گونه اهدافی در اسرائیل اصابت نکرده است.