شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » کشته شدن 3 «تروریست» در پی حمله با 17 موشک به پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق

کشته شدن 3 «تروریست» در پی حمله با 17 موشک به پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق

منبع: دبی_العربیه.نت فارسی

وزارت دفاع عراق شامگاه جمعه 8 نوامبر، اعلام کرد که 17 موشک به نزدیکی یک پایگاه نظامی در شمال عراق که سربازان آمریکایی در آن مستقر هستند اصابت کرد اما این حمله هیچ‌گونه تلفاتی در پی نداشت.

به گزارش خبرگزاری‌ها تیم‌ رسانه‌ای امنیتی وابسته به وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه‌ای گفت: «نیروهای امنیتی عملیات جستجو برای یافتن عناصر تروریستی که اقدام به پرتاب 17 موشک به سوی پایگاه نظامی القیاره در استان نینوا در شمال عراق کرده‌اند، ادامه می‌دهند».

در این بیانیه آمده است، موشک‌های پرتاب شده به نزدیکی پایگاه نظامی القیاره در استان نینوا در شمال عراق اصابت کرده اما تلفات جانی یا خسارت‌های مادی در پی نداشته‌اند.

کشته شدن 3 «تروریست»

از سوی دیگر سرلشکر ستاد نومان الزوبعی فرمانده ارتش در استان نینوای عراق در بیانیه جداگانه‌ای تاکید کرد که « به تروریست‌ها واکنش نشان داده شده است».

سرلشکر الزوبعی بدون هیچ‌گونه اشاره‌ای به هویت تروریست‌های مهاجم از انهدام یک خودرو، کشته شدن 3 تروریست و کشف 3 موشک که از مکان حادثه تخلیه شده‌اند خبر داد و در این‌باره گفت که یک خودرو دیگر که سکوی پرتاب موشک را حمل می‌کرده نیز کشف و ضبط شده است».

پایگاه «القیاره» پایگاهی هوایی است که محل استقرار نیروهای آمریکایی در چارچوب ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش است و جنگنده‌های آمریکایی از این پایگاه در جنگ علیه گروه داعش استفاده می‌کنند.

هزاران تن از سربازان آمریکایی همچنان در چارچوب تلاش‌های ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در عراق مستقر هستند.

شایان ذکر است عراق در سال 2017 پیروزی بر گروه داعش را در پی بازپس گیری تمامی سرزمین‌های تحت کنترل این گروه اعلام کرد، گروه داعش اما همچنان سلول‌های خفته‌ای را در مناطق مختلف عراق و سوریه دارد و گهگاهی دست به عملیات‌های چریکی در منطقه می‌زند.