جمعه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » احتمال وقوع انفجار اتمی هولناک انبار تسلیحات در روسیه/ صدور دستور تخلیه فوری و گسترده مردم!

احتمال وقوع انفجار اتمی هولناک انبار تسلیحات در روسیه/ صدور دستور تخلیه فوری و گسترده مردم!

یک انبار تسلیحات نظامی در کراسنویارسک روسیه منفجر شد؛ انفجاری مهیب که در پی آن صدور دستور تخلیه سریع و گسترده ساکنان مناطق مجاور این انبار صادر گشت.

در زاغه‌های این پادگان نظامی، برخی مهمات‌ها و تسلیحات توپخانه‌ای نگهداری می‌شده است، حال آن که برخی بر این باورند شدت انفجار رخ داده و سرعت عمل روس‌ها در تخلیه مناطق پیرامونی، نه به دلیل خطر سرایت آتش به دیگر مهمات ها، که احتمالا به دلیل نگهداری از تسلیحات ویژه در این پادگان است.
به گزارش «تابناک»؛ این انفجار در زاغه تسلیحاتی یک پادگان نظامی این کشور واقع در منطقه آچینسکی در استان کراسنویارسک رخ داده و آن گونه که خبر می‌رسد، تا کنون به جان باختن یک تن و مجروح شدن چند تن دیگر منجر شده است.

فیلم اصلی/کد ویدیو/ دانلود/ ویدئوی منتشر شده از لحظه انفجار

به گزارش اسپوتنیک، در پی این انفجار، سازمان حوادث غیر مترقبه این کشور، دستور تخلیه سریع مناطق پیرامون محل حادثه تا شعاع بیست کیلومتری را صادر کرد و گزارش داد موفق به تخلیه حدود هزار تن شده است؛ روندی که ادامه دارد و قرار است به تخلیه ساکنان چند روستای مجاور و اردوگاهی که در نزدیکی این پادگان دایر است، منجر شود.

بر اساس گزارش های رسیده، در زاغه‌های این پادگان نظامی، برخی مهمات‌ها و تسلیحات توپخانه‌ای نگهداری می‌شده است، حال آن که برخی بر این باورند شدت انفجار رخ داده و سرعت عمل روس‌ها در تخلیه مناطق پیرامونی، نه به دلیل خطر سرایت آتش به دیگر مهمات ها، که احتمالا به دلیل نگهداری از تسلیحات ویژه در این پادگان است.

موقعیت استان کراسنویارسک در نقشه روسیه و محل تقریبی انفجار که با ستاره زرد رنگ مشخص شده است

موقعیت استان کراسنویارسک در نقشه روسیه و محل تقریبی انفجار که با ستاره زرد رنگ مشخص شده است
این گمانه زنی ها در حالی مطرح می شود که مقامات روسی با تأیید وقوع این انفجار در انبار تسلیحاتی واقع در پادگان نظامی، تأکید دارند در اثر انفجار یاد شده هیچ یک از نظامیان کشته نشده‌اند و صدور دستور تخلیه فوری صرفا به دلیل نگرانی از سرایت حریق به دیگر تسلیحات و خطر انفجارهای بعدی است.