یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بسته ویژه خبری/

بسته ویژه خبری/

 

با جفتک‌زدن و عیاشی، جوانان هیجان پیدا نمی‌کنند

علم‌الهدی خطیب نماز جمعه مشهد گفت: ️اگر بنا شد سرنوشت جوان در یک خانواده به شکلی باشد که ببیند کفیل خانواده شده شور و هیجان پیدا می‌کند نه جوانی که جفتک زدن و خوش گذرانی کردن و لذت نفسانی برایش توسعه پیدا کند. آخر عیاشی کردن‌ها و دست در دست دختر‌ها داشتن و حضور در مجالس لهو و لعب، اعتیاد و مواد مخدر و رفتن به بیرون از کانون عفت است. ️کدام مخترع و مبتکر از جلسه هرزگی، بی بند و باری و توسعه فحشا بیرون آمده است؛ اما صد‌ها جوان معتاد از این جلسه‌ها بیرون آمدند. آن‌هایی که برای رسیدن به اهداف اقتصادی به دنبال ایجاد ابزار شهوت‌رانی جوان هستند قاتل هستند. این افراد عامل هلاک نسل جوان ما هستند. /ایلنا

نامه یک دبستانی ساعت شروع مدرسه را تغییر می‌دهد؟

بنا به اخباری که به دست خبرگزاری خبرآنلاین رسیده، چندی پیش یک دانش‌آموز مقطع ابتدایی، به رئیس جمهور نامه‌ای می‌نویسد و از ساعت شروع کلاس‌های مدرسه گله می‌کند. ️ظاهرا او به حسن روحانی نوشته است که برای رسیدن به برنامه صبحگاه و کلاس اول صبح، باید ساعت ۵ یا ۶ صبح بیدار شود، چون در غیر این صورت در ترافیک می‌ماند. این دانش‌آموز با زبان خودش در این ‌باره گله کرده و نامه‌اش آن‌قدر تأثیرگذار بوده که رئیس‌جمهور به مسئولان آموزش و پرورش دستور رسیدگی داده است. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش موضوع نامه و مسأله مطرح را تأیید می‌کند و به خبرآنلاین می‌گوید: ️این مسأله پیش از این نیز در شورای عالی وزارت‌خانه مطرح شده است. بر اساس شرایط خاصی که کودکان در سنین پایین دارند، خواب کافی و زمان مناسب برای شروع کلاس‌ها در کیفیت تحصیلشان اثرگذار است.

ترامپ بازیگر «شهر گربه‌ها» می‌شود

جواد هاشمی کارگردان و تهیه‌کننده سینما از حضور ترامپ رئیس جمهور آمریکا در داستان فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها» خبر داد. سیدجوادهاشمی با اشاره به فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها» گفت: ️پیش تولید این پروژه سینمایی آغاز شده و قرار است شهریورماه جلوی دوربین برود و تا امروز حضور بازیگرانی، چون فرهاد آییش، امین زندگانی، ملیکا عبدالرزاقی، امیر غفارمنش در این پروژه قطعی شده است.

کنایه ذوالنوری به بهانه تحریم ظریف، به موافقان مذاکره

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تحریم محمدجواد ظریف از سوی آمریکا اظهار داشت: ️دشمنان هر چه ما را قوی ببینند مقابل ما کوتاه می‌آیند و هر چه از موضع ضعف با آن‌ها برخورد کنیم دشمن ما جری‌تر و طمعش در ما بیشتر می‌شود. آمریکایی از سویی درخواست مذاکره می‌کنند و از سوی دیگر سکاندار دیپلماسی کشور ما را تحریم می‌کنند. این کار نشان می‌دهد آن‌ها دروغ می‌گویند و استانداردشان دوگانه است.

ادعا‌های جدید نماینده پایداری درباره لیست دوتابعیتی‌ها

«حسینعلی حاجی دلیگانی» عضو کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دو تابعیتی با اعلام این خبر که لیست ۷۱ نفره منتشر شده توسط کریمی قدوسی با لیستی که او اطلاع داشته است، متفاوت است گفت: ️ظاهرا همه اسامی منتشر نشده است. چون ۹۳ اسم در تحقیق و تفحص مشخص شد. ۷-۸ اسم دیگر هم دستگاه‌های دولتی دادند. این که این لیست حدود ۷۰ اسم دارد، یعنی همه اسامی را آقای کریمی قدوسی منتشر نکرده اند. /ایرنا

احتمال مخالفت مجلس با حذف ۴ صفر

پور ابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ️با توجه به اینکه مسائل مهم و کلان اقتصادی از جمله فرمان اجرایی مقام معظم رهبری در طرح اصلاح ساختار بودجه کشور بعد از چهار ماه هنوز مدل عملیاتی مشخصی برای آن تعریف و اجرایی نشده است لذا حذف ۴ صفر از نظر ما (مجلس) اولویت نیست. ️حذف ۴ صفر در جامعه‌ای که با تورم مواجه است آثار مثبتی دارد، ولی اینکه در قالب لایحه ۲ فوریتی باشد به طور قطع اینگونه نخواهد بود. ️یکی از مشکلات ما این است که در دولت‌های اخیر وقتی با تغییرات نرخ ارز و شوک ارزی مواجه شدیم دولت باید در این باره که چرا ارزش پول ملی کاهش یافته است تنبیه شود، چون دولت نهم و دهم و دولت فعلی از ارزش کاهش پول ملی بعنوان افزایش درآمد‌های بانکی استفاده کرد. ️ضعف نظارتی بانک مرکزی و حجم نقدینگی به اقتصاد کشور صدمه زده است بنابراین انتظار از دولت این است که اولویت‌ها باید مبنا باشد و بر اساس آن تصمیم‌گیری شود و ساختار‌هایی که لازم است اصلاح شود که در صورت انجام این کار‌ها حذف ۴ صفر دیگر مطرح نخواهد بود. / تسنیم

زنان رقاصه و نوازنده در کربلا یادآور فساد بنی‌امیه و وارث یزید و یزیدیانند

شیخ حسین انصاریان در پی حضور زنان در ورزشگاه کربلا گفت: هرگز در باورمان نمی‌گنجید در برابر چشمان شیعیان غیرتمند عراق که همه ساله میزبان میلیون‌ها زائر حضرت سیدالشهداء (ع) هستند در ورزشگاهی در حریم مقدس و پاک کربلا و حرم پاک و مطهر آل الله (ع) که محل نزول ملائکه و قدمگاه اولیا و انبیا و ائمه معصومین (ع) و سرزمین کرب و بلا و غم و مصیبت جانکاه آل طه (ع) است، زنان رقاصه و نوازنده که یادآور فساد بنی‌امیه و وارث یزید و یزیدیانند حضور یابند و قلب مقدس امام زمان (عج) و اهل بیت (ع) و شیعیان پاک و مخلص را به درد آورند و با این حرکت شیطانی دل شیطان صفتان و دشمنان اهل بیت (ع) به ویژه وهابیت خبیث را شاد کنند و داغی جانگداز بر پیکر اسلام بگذارند. امید است با موضع‌گیری صریح مراجع و علمای اعلام و اعتراض فراگیر و جدّی شیعیان مخلص و غیور، و اعلام انزجار از اینگونه رفتار‌های بی‌شرمانه و موزیانه و این ظلم فاحش دردآور، این حرکت فجیع در نطفه خفه و از تکرار آن در این سرزمین مقدس جلوگیری شود و با استغفار به درگاه ربوبی و عذرخواهی از ساحت مقدس ارباب غریب و مظلوم، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و فرزند رشید امیرالمومنین حضرت قمر بنی‌هاشم و خاندان پاک رسول با کرامت اسلام (ص) موجبات شادی آن حضرات فراهم و قلب جریحه دارشان التیام یابد.

شورایی وحدت اصولگرایان بدتر از جمنا و با چهره‌های ورشکسته خواهد بود

مهاجری روزنامه نگار اصولگرا نوشت: جمنا (جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی) میان اصولگرایان محلی از اعراب ندارد، مغازه‌ای بود که برای مدتی کرکره آن بالا کشیده شد و غیر از چند نفر در اعضای هیأت مؤسس، بقیه شخصیت‌های آن ورشکسته مطلق سیاسی هستند. اینکه شما شورایی [وحدت اصولگرایان]درست کنید که کسی نداند چیست و اعضای آن چه کسانی هستند؛ یا وجود خارجی ندارد و اگر وجود هم داشته باشد تشکیلاتی بدتر از جمنا و با حضور چهره‌های ورشکسته خواهد بود. اینکه یک تشکلی که وجود خارجی ندارد یا در فضای سیاسی ایران محلی از اعراب نخواهد داشت؛ لاریجانی را دعوت کند یا نه؛ چه ارزشی خواهد داشت و اساسا شورای وحدت کیلویی چند؟ /ایرنا

توهین مجری تلویزیون به ظریف

یک مجری صداوسیما با انتشار توییتی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه را دوست کفار و غرب‌گراترین وزیر خارجه انقلاب خواند. امیرحسین ثابتی، فعال رسانه‌ای و مجری برنامه تلویزیونی «جهان آرا» و همچنین برنامه اینترنتی «رو در رو»، در توییتی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه را دوست کفار و غرب‌گراترین وزیر خارجه انقلاب خواند. متن کامل توییت او به این شرح است: «ساعاتی قبل خزانه داری امریکا جواد ظریف غربگراترین وزیر خارجه تاریخ بعد انقلاب را تحریم کرد. این تحریم البته نمادین است واثر واقعی ندارد، اما آن را باید به مثابه یک سنت الهی فهمید وقتی خلاف دستور خدا همه اعتبارت را دوستی با کفار قرار دهی، همان‌ها بیشترین تحقیر را علیهت بکار می‌گیرند.» این در حالیست که چندی پیش رهبر انقلاب در پاسخ به نامه ظریف گفته بودند: «من مطلقا راضی نیستم که به شما کمترین اهانتی بشود.»

ادعایی درباره دیدار احمدی‌نژاد و قالیباف

وحید یامین‌پور از چهره‌های رسانه‌ای اصولگرا در توئیتر خود از دیدار محمود احمدی‌نژاد و محمدباقر قالیباف خبر داد.یامین پور در توئیت خود نوشت: دوستان از دیدار اخیر آقایان قالیباف و احمدی نژاد اطلاعات کامل‌تری دارند؟ ظاهرا خیلی رو به جلو و سازنده بوده! هنوز اطرافیان احمدی‌نژاد و قالیباف به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

وطن امروز تعطیل شد

روزنامه وطن امروز به دلیل آنچه مشکلات مالی عنوان شده است از فردا (شنبه 12 مرداد) منتشر نخواهد شد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صفحه اینستاگرام روزنامه وطن امروز با انتشار پستی از تعطیلی انتشار این روزنامه به دلیل مشکلات مالی خبر داد و نوشت: «تا سلامی دوباره، خداحافظ، به اطلاع می رسانیم که روزنامه وطن امروز به دلیل مشکلات مالی از فردا منتشر نخواهد شد. از همه دوستان و مخاطبان عزیز که در تمام این سال ها با همراهی خود حامی ما بودند، متشکریم.»

ماجرای تلفن مخصوص چاوز برای سفرای ایران در کوبا

عبدالرضا مصری وزیر دولت احمدی نژاد گفت: نسبت به ایران خیلی علاقه‌مند بود. بسیاری از دستورهایی که ایشان می‌داد خلاف چهارچوب‌های موجود بود، یعنی ایشان مثلاً پروژه‌هایی را که به ایران می‌داد، خارج از مناقصه و چهارچوب‌های دولتی بود و به خاطر موضع مشترکی که داشتیم، می‌داد. خیلی از کشور‌ها حاضر بودند حتی زیر قیمت‌های ما برخی از کار‌ها را انجام دهند. انصافاً هم برخی از شرکت‌های ایرانی آنجا باعث آبروی جمهوری اسلامی بودند. طوری شد که آن‌ها با ۹ کشور برای خانه‌سازی قرارداد داشتند، تنها کشوری که تمدید کردند همین یک شرکت بود که دوباره ۱۰ هزار خانه دادند که بسازد. یک موبایل به من داده بود که فقط در اختیار خود ایشان و وزرای ایشان بود و این سیستم کاملاً داخلی بود. هیچ زنگی نمی‌خورد و به هیچ جا هم نمی‌توانست زنگ بزند. فقط دو تا از سفیر داشتند. یک سفیر ایران و یک سفیر کوبا داشتند. بقیه وزرا بودند و خود آقای چاوز. یعنی زنگ می‌زد خودش مستقیم گوشی را می‌گرفت و زنگ می‌زد.