جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » نامه ظریف به خامنه‌ای درباره گاندو/

نامه ظریف به خامنه‌ای درباره گاندو/

سخنگوی وزارت خارجه  جمله ای را به عنوان پاسخ علی خامنه‌ای به محمدجوادظریف بیان کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تائید کرد که محمد جواد ظریف نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی درباره سریال گاندو نوشته است.عباس موسوی روز دوشنبه در پاسخ به پرسشی در این باره گفت که «چنین نامه‌ای نوشته شده است».

به گزارش رادیوفردا به گفته آقای موسوی تلاش شده در سریال گاندو از وزیر و وزارت امور خارجه «یک چهره منفعل و بی‌عمل و واداده نشان داده شود.»محمد مهاجری، سردبیر وب‌سایت خبرآنلاین، روز یکشنبه در کانال تلگرامی خود نوشته بود که وزیر خارجه ایران در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی « از موج توهین‌ها و تهمت‌ها» علیه خود در سریال گاندو « گلایه» کرده است.
به گفته آقای مهاجری، آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به این نامه نوشته است: «من مطلقا راضی نیستم که به شما کمترین اهانتی بشود».

 

پیش از این سخنگوی وزارت خارجه و برخی از دیگر مقامات دولت حسن روحانی به سریال گاندو اعتراض کرده بودند.

چهره یکی از بازیگران این سریال شبیه محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، است اما در این سریال سمت او معاون وزیر ذکر می‌شود.

بخشی از آن روایت صدا و سیمای ایران و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران از ماجرای بازداشت جیسیون رضائیان، خبرنگار واشینگتن‌پست، و برخی از مقامات نهاد ریاست جمهوری است.

در این سریال همچنین بخش‌هایی درباره رابطه خواهرزاده یکی از مسئولان جمهوری اسلامی با فردی شبیه به جیسیون رضائیان با نام «مایکل هاشمیان» که «جاسوس» نامیده می‌شود، پخش می‌شود.

در این سریال این فرد یک زن است. در حالی که پیش از این رسانه‌های اصول‌گرا اسماعیل سماوی، خواهرزاده حسن روحانی را به ارتباط با جیسیون رضائیان متهم کرده بودند.