پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » بولتون: ایران و حزب الله لبنان تهدیدی مستقیم برای امنیت ما هستند/

بولتون: ایران و حزب الله لبنان تهدیدی مستقیم برای امنیت ما هستند/

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، ایران و حزب الله لبنان را به حمایت از نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، متهم کرد و این دو را تهدیدی مستقیم برای کشورهای نیم‌کره غربی دانست.

 

دبی-العربیه.نت فارسی/ بولتون روز یکشنبه شب در توییتر شخصی خود نوشت:«ایران و حزب الله لبنان از ابزار دیکتاتوری غیرقانونی مادورو که در سرکوب، شکنجه و کشتار مردم بی گناه ونزوئلا دخیل هستند.این دو به طور مستقیم امنیت منطقه ما را تهدید می‌کنند.ما همچنان برای رسوا کردن حامیان و همکاران مادورو و تلاش‌های ایران برای نفوذ در نیم‌کره غربی ادامه خواهیم داد».

جواد ظریف و جان بولتون
ظريف و بولتون

بولتون پیش از این روز یکشنبه، نیز در باره ملاقات محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در کاراکاس که هر دو آنها لبخند زنان عکس انداخته بودند نوشت:«فکر می کنم ظریف در ضیافت رژیم غیر قانونی مادورو احساس راحتی می‌کند و وانگار در خانه خودش است».

جواد ظریف روز جمعه برای شرکت در جلسه وزرای جنبش عدم تعهد (NAM) به کاراکاس سفر کرده بود.

از سوی دیگر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، را متهم کرده است که قصد دارد بریتانیا را در تنش با ایران گرفتار کند.

دو روز پیش نیروی دریایی سپاه پاسداران یک نفتکش بریتانیایی را به نام «استینا ایمپرو» در تنگه هرمز توقیف کرد. چند هفته پیش نیروهای بریتانیایی یک نفتکش ایرانی را در تنگه جبل‌الطارق توقیف کرده بودند. این تحولات تنش میان دو کشور را بالا برده است.

ظریف روز یکشنبه 21 ژوییه، در توییتی به زبان انگلیسی نوشت: «اشتباه نکنید، جان بولتون که در کشاندن دونالد ترامپ (رئیس جمهوری آمریکا به جنگ قرن ناکام ماند و از فروپاشی «تیم ب» هراسان است، دارد زهرش را به بریتانیا می‌ریزد به این امید که این کشور را به یک مخمصه بکشاند.»