جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » حمله هوایی ائتلاف بین‌الملل به شمال غرب سوریه 6 تن از رهبران القاعده را کشت/

حمله هوایی ائتلاف بین‌الملل به شمال غرب سوریه 6 تن از رهبران القاعده را کشت/

منبع: دبی-العربیه.نت فارسی/ به گزارش خبرگزاری فرانسه،  ائتلاف بین‌الملل به رهبری آمریکا اعلام کرد یکشنبه 30 ژوئن یک جلسه رهبران گروه القاعده در شمال غرب سوریه را بمباران کرد که به کشته شدن دستکم 8 تن از جمله 6 تن از رهبران این گروه انجامید.

 فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی اعلام کرد جنگنده‌های ائتلاف «یک مرکز آموزشی نزدیک به استان حلب در مجاورت ادلب را بمباران کردند».

بنا بر این اعلام «در این عملیات، نیروهایی از گروه القاعده در سوریه و برخی مسئولان برنامه ریزی برای حملات خارجی که شهروندان آمریکایی، متحدانشان و غیرنظامیان بی گناه را تهدید می‌کنند، هدف قرار داده شدند».

پیش از این شامگاه یکشنبه دیدبان حقوق بشر سوریه از کشته شدن دستکم هشت تن از نیروهای القاعده از جمله شش تن از رهبران این گروه از کشورهای مختلف عربی خبر داده بود.

بنا بر این گزارش، این افراد از تشکیلات «حراس الدین» مرتبط با القاعده بودند که محل حضورشان در حومه غرب حلب، بمباران شد.

این گزارش می‌گوید که رهبران کشته شدن در این حمله، دو تن از تونس، دو تن از الجزایر، یک مصری و یک سوری بودند.

تشکیلات «حراس الدین» در منطقه ادلب فعال است. نیروهای این گروه در کنار نیروهای گروه «هیئت تحریر الشام» (النصره سابق) که مساحت بزرگی از استان ادلب و مناطقی از حماه، حلب و لاذقیه را کنترل می‌کند، فعالند.

گروه «حراس الدین» فوریه 2018 تاسیس شد. این گروه حدود 1800 نیروی از تابعیت‌های مختلف دارد.

در بیانیه فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا آمده است: «شمال غرب سوریه همچنان پایگاه امنی است که در ان رهبرانی از گروه القاعده فعالند و برای فعالیت‌های تروریستی و حملات در منطقه و غرب، برنامه‌ریزی می‌کنند».

واشینگتن همچنین تاکید کرد که «به هدف قرار دادن داعش و القاعده برای جلوگیری از اقدام دو گروه در استفاده از سوریه به عنوان پناهگاهی امن» ادامه خواهد داد.