جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » فرهنگ » با درج مصاحبه‌ای از اولی هاینونن؛شماره بیست و چهارم مجله بین الملل مهر منتشر شد/

با درج مصاحبه‌ای از اولی هاینونن؛شماره بیست و چهارم مجله بین الملل مهر منتشر شد/

 

شماره بیست و چهارم مجله بین الملل مهر در بخش‌های ایران در جهان، خاورمیانه و آفریقا، اروپا، آمریکا و آسیا منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این مجله که به صورت دیجیتال منتشر می‌شود تلاش می‌کند به بررسی تحلیلی تازه‌ترین تحولات منطقه و جهان بپردازد و روند تحولات را در قالب گزارش و گفتگو مورد بررسی قرار دهد.

مصاحبه اختصاصی با «اولی هاینونن» معاون سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی در این شماره مجله بین الملل مهر منعکس شده است.

شماره بیست و چهارم مجله بین الملل مهر منتشر شد

تروریستی خواندن سپاه تأثیر چندانی بر اقتصاد ایران ندارد؛ ایران سرنوشت برجام را به ریاست جمهوری ترامپ گره نزده است؛ آمریکا تهدید جدی ایران است نه برعکس؛ ایران از امریکا انتقام جویی خواهد کرد از جمله مطالبی هستند که در این شماره مجله بین الملل مهر منتشر شده اند.

شناسایی حاکمیت اسرائیل بر بلندیهای جولان با معامله قرن پیوند دارد؛ عمان نقطه‌ای مهم در مدار استراتژیک ایران خواهد بود؛ رسمیت به حاکمیت اسرائیل بر جولان کمک انتخاباتی به نتانیاهو بود؛ برنامه هسته‌ای عربستان نگران کننده است در بخش خاورمیانه مجله قابل دسترسی است.

مواضع اروپا در قبال مناقشه اسرائیل-فلسطین ریاکارانه است؛ انگلیس و اتحادیه اروپا درباره «برگزیت» بلاتکلیف هستند؛ جلیقه زردها در فرانسه مخالف نابرابری‌ها هستند؛ نظام سیاسی فرانسه تمایلی به شنیدن صدای مردم خارج از پاریس ندارد از جمله موضوعاتی هستند که در بخش اروپا این شماره از نشریه مورد اهتمام قرار گرفته اند.

کنگره مخالف قرارداد هسته‌ای دولت ترامپ و عربستان است؛ داماد ترامپ عامل انتقال تکنولوژی حساس هسته‌ای به عربستان است؛ سیاست خارجی ترامپ فاقد درک ژئوپلیتیک است و «آزادی» و «دموکراسی» در آمریکا در سطح متوسطی است از جمله موضوعاتی هستند که در بخش آمریکا این شماره مجله بین الملل مهر منعکس شده اند.

در بخش آسیای این شماره از مجله بین الملل مهر می‌خوانیم: چگونه «اون» در «هانوی» ترامپ را فریب داد؟؛ دلیلی برای اعتماد کره شمالی به آمریکا وجود ندارد؛ کره شمالی به تضمین‌های امنیتی آمریکا بی‌اعتماد است؛ جنگ تجاری با چین اقتصاد امریکا را ویران می‌کند.

با توجه به اینکه این مجله سیر تحولات نظام‌های منطقه‌ای و نظام بین الملل را در قالب گفتگو و گزارش گردآوری کرده است می‌تواند فهم خوبی در روند تحولات چه از حیث خبری و چه تحلیلی به دست دهد.