جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » حمایت قاطع مجلس از پلیس در برخورد با بی‌حجابی!!!!

حمایت قاطع مجلس از پلیس در برخورد با بی‌حجابی!!!!

دادستان کل کشور: ‌اجازه نخواهیم داد‌ خدشه‌ای به فرهنگ حجاب و عفاف وارد شود

دادستان کل کشور گفت: دشمنان این موضوع را دستاویزی برای رسیدن به مطامع خود قرار داده‌اند که باید به این دشمنان بگوییم دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و مردم اجازه نخواهند داد؛ خدشه‌ای به فرهنگ حجاب و عفاف وارد شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدجعفر منتظری ظهر امروز در مراسم معرفی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان که در سالن جلسات دادگستری سمنان برگزار شد اظهار داشت: مایه تأسف است که شاهد تجاوزات و تعدیاتی به برخی حوزه‌های حقوق عمومی ازجمله زمین‌خواری‌ها و تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها هستیم که وظیفه مجلس تسریع در تصویب قانون حقوق عمومی برای فراهم‌سازی زمینه برخورد با متجاوزان است.

وی وظیفه دادستان را در دو حوزه احقاق حق مظلوم و دفاع از حقوق عمومی عنوان کرد.

منتظری رفع مشکلات اقتصادی و حمایت از صنعتگران و کارآفرینان را از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی و فرهنگی که دشمنان انقلاب و نظام علیه ملت ایران به راه انداخته‌اند گفت: نباید با ارتکاب برخی اعمال و رفتار زمینه را برای تهاجم بیشتر این مستکبران فراهم کنیم.

دادستان کل کشور با تأکید بر اهمیت موضوع حجاب و عفاف گفت: دشمنان این موضوع را دستاویزی برای رسیدن به مطامع خود قرار داده‌اند که باید به این دشمنان بگوییم دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و مردم اجازه نخواهند داد؛ خدشه‌ای به فرهنگ حجاب و عفاف وارد شود.منتظری ترویج فرهنگ غربی در کشور از خواسته‌های دشمنان دانست و گفت: تمام تلاش دستگاه قضایی مبارزه با بی‌بندوباری در جامعه است.خدمت به مردم را مهم‌ترین وظیفه همه مدیران و مسئولان عنوان کرد و اظهار داشت: خدمت به مردم باید صادقانه باشد و هیچ سوء‌استفاده‌ای نباید از پست و جایگاه انجام شود.

امیدی به دستگاه‌های فرهنگی نیست!

عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه دیگر امید زیادی به دستگاه‌های فرهنگی در زمینه حمایت از آمران به معروف و ناهیان منکر نداریم، از حمایت قاطع مجلس در زمینه برخورد جدی پلیس با بی‌حجابی داخل خودرو خبر داد.

حمایت قاطع مجلس از پلیس در برخورد با بی‌حجابی/ امیدی به دستگاه‌های فرهنگی نیست!

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا درباره عملکرد نیروی انتظامی در مسئله حجاب و برخورد با بی‌حجابی اظهار کرد: این موضوع (عفاف و حجاب) تا زمانیکه مربوط به مسائل فرهنگی یا ناشی از بی‌اطلاعی و عدم آگاهی نسبت به احکام شرعی باشد، در حیطه مأموریتهای دستگاه‌های فرهنگی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، سازمان اوقاف و سایر دستگاه‌های فرهنگی است که این مأموریتها کم و بیش به اشکال مختلف انجام می‌‌شود.

نماینده دوره دهم مجلس شواری اسلامی ادامه داد: در برخی مواقع، این رویه کاملاً سیاسی و هدفمند می‌شود، دشمن اکنون به دنبال طراحی اهداف مختلف از جمله بی‌اعتماد کردن قشر نوجوان، جوان و بانوان به مسئله حجاب، زیر سؤال بردن حجاب و تشویق به بی‌حجابی داخل خودرو و معابر عمومی است که این موضوع دیگر به مسائل فرهنگی و اعتقادی برنمی‌گردد بلکه به موضوعات سیاسی و امنیتی ربط پیدا می‌کند که در این مواقع جایگاه دستگاه امنیتی و انتظامی خود را بیشتر عیان کرده و حضور قوی، جدی و برخورد قاطع با اینگونه عوامل را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: برخی افراد ساده‌اندیشند یا در جهت سوءاستفاده از فضا به نفع خود یا جریان وابسته به خود هستند که با نقد عملکرد نیروی انتظامی در مسئله حجاب، به نوعی مخالف با رفتارهای ناجا بوده و چه بسا بی‌علاقه نیستند بی‌حجابی در جامعه بروز کند.

این عضو کمیسیون قضایی خاطرنشان کرد: قاطبه مردم مسلمان ایران به ارزشهای اخلاقی جامعه پایبند بوده و آن را رعایت می‌کنند که متخلفان و قانون‌شکنان با اقدام قاطع دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی مواجه می‌شوند.

وی ضمن تقدیر از موضع فرمانده ناجا درباره مسائل مربوط به حجاب و اقدام عملی نیروی انتظامی در این رابطه، از حمایت همه‌جانبه از اقدامات نیروی انتظامی در زمینه حجاب و عفاف خبر داد.

قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اجرا نمی‌شود

پورمختار در پاسخ به این سؤال که آیا حمایت کافی از آمران به معروف و ناهیان از منکر صورت می‌گیرد، گفت:  حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در حد و حدود مناسب صورت نمی‌گیرد؛ قانون نیز به نوعی در این زمینه اجرا نمی‌شود، در مجلس نهم قانونی خوب و ضروری درباره حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تصویب شد اما این قانون در سایه بی‌توجهی و بی‌اعتمادی برخی از دستگاه‌ها و مسئولان اجرا نمی‌شود لذا این حمایت صورت نمی‌گیرد.

نماینده دوره دهم مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه دیگر امید زیادی به دستگاه‌های فرهنگی در زمینه حمایت از آمران به معروف و ناهیان منکر نداریم، گفت: همچنان باید دستگاه‌های انتظامی در این قضیه ورود پیدا کنند و حمایت از آمران معروف به عمل آورند.

وی افزود: قانون تصویب شده درباره حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، جامع و کامل است و وظایف و تکالیف دستگاه‌ها در آن مشخص شده است؛ این قانون مدتی توسط رئیس‌جمهور ابلاغ نشد اما اکنون پس از ابلاغ، توقع اجرای آن را داریم، با اجرای این قانون نیاز به اجرای قانون جدید نداریم.

این عضو کمیسیون قضایی درباره اختصاص سامانه‌هایی برای معرفی متخلفان در زمینه حجاب به دادستانی و پلیس، یادآور شد: این اقدام هم در راستای قانون حمایت از آمران به معروف است؛ ناجا و دادستانی نیز با تکیه بر نیروی مردمی به دنبال این است که به تخلفات رسیدگی کند و طبیعی است که باید به این گزارشها ترتیب اثر داده شود.

پورمختار با بیان اینکه گزارشها توسط افراد معتمد به پلیس داده می‌شود، خاطرنشان کرد: این گزارشها ناظر بر خودروهایی است که مسافر، راننده یا سرنشین بی‌حجاب، با گردش در خیابانها به دنبال دهن‌کجی به ارزشها و تبلیغ این امر نامشروع و غیرقانونی هستند لذا برخورد جدی و شدید با این نوع خودروها هم خواسته مردم است و ما هم در مجلس از آن حمایت قاطع می‌کنیم.

پژمانفر: دستگاه‌های دولتی از پیگیری امر به معروف و نهی‌ از منکر منع شده‌اند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز دستگاه‌های دولتی در یک اقدام نانوشته اما مؤکد از پیگیری و حتی همکاری در ارتباط با این موضوع منع شدند و شواهد متعدد در این زمینه وجود دارد.

پژمانفر: دستگاه‌های دولتی از پیگیری امر به معروف و نهی‌ از منکر منع شده‌اند

ناصر پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا درباره عملکرد نیروی انتظامی در مسئله حجاب و برخورد با بی‌حجابی، ضمن تقدیر از عملکرد ناجا در زمینه حجاب اظهار کرد: امروز دستگاه‌های دیگر وظایف خود درباره مسئله حجاب را انجام نمی‌دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز، آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت و درمان، دستگاه‌های مختلف امور اداری و استخدامی، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌هایی که در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با حجاب تکالیفی برعهده آنها گذاشته شده، باید پاسخگو باشند.

وی با ابراز تأسف از عدم حمایت کافی از آمران به معروف و ناهیان از منکر، گفت: باید در رابطه با این موضوع جلساتی با مسئولیت وزیر کشور صورت می‌گرفت، گزارش دهند که چه تعداد جلسه با حضور وزیران در این رابطه صورت گرفته است؟

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: مصوبه سال 94 مجلس شواری اسلامی در ارتباط با موضوع امر به معروف و نهی منکر، تکالیفی را برعهده دستگاه‌های دولتی گذاشته است، امروز دستگاه‌های دولتی در یک اقدام نانوشته اما مؤکد از پیگیری و حتی همکاری در ارتباط با این موضوع منع شدند و شواهد متعدد در این زمینه وجود دارد.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: ریاست این موضوع [حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر] برعهده رئیس جمهور (ریاست شواری عالی انقلاب فرهنگی) است و نمره دستگاه‌های دولتی در این رابطه کاملاً غیرقابل قبول و ضعیف است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: شکایت از دستگاه‌ها به عنوان ماده 234 صورت گرفته، حدود یک سال پیگیری انجام شده و از دستگاه‌های متولی خواستیم اقدامات خود را در زمینه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر انجام دهند اما به دلیل کوتاهی آنها در اجرای قانون، از دستگاه قضایی خواستیم نسبت به موضوع ورود پیدا کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: باید با دستگاه‌های دولتی برخورد قانونی صورت گیرد زیرا وظایف خود را انجام نمی‌دهند.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی درباره اختصاص سامانه‌هایی برای معرفی متخلفان در زمینه حجاب به دادستانی و پلیس، یادآور شد: هر دستگاهی برای انجام کارهای خود نیاز مساعدتها و معاونتهایی دارد، طبیعتاً دستگاه قضایی برای پیشبرد وظایف خود نمی‌تواند به نیروهای رسمی اکتفا کند، از ظرفیتهای مردمی نیز با توجه به قانون، استفاده می‌کند.

وی افزود: در حوزه‌هایی مانند صنعت، کشاورزی و تجارت از بازرسان افتخاری و مردمی استفاده می‌شود و برخی گزارشهای دستگاه‌های اطلاعاتی نیز از طریق مشارکت مردمی صورت می‌گیرد و این موضوع در دنیا نیز وجود دارد.

پژمان‌فر تصریح کرد: استفاده از ظرفیتهای مردمی آموزش‌دیده که توانمندی‌های لازم را دارند و در چارچوب محدود و تعریف شده مانعی ندارد.

سردار اشتری: با متخلفان کشف حجاب در خودروها برخورد می‌شود

فرمانده ناجا با اشاره به گلایه‌مندی برخی از شهروندان مبنی بر اجرای طرح ناظر و ارسال پیامک‌ برای صاحبان خودروها گفت: نیروی انتظامی حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی است به همین منظور با متخلفان کشف حجاب برخورد می‌شود.

سردار اشتری: با متخلفان کشف حجاب در خودروها برخورد می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سردار حسین اشتری ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرماندهان انتظامی استان فارس در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سئوالات آنان پاسخ داد.

وی با اشاره به گلایه‌مندی برخی از شهروندان مبنی بر اجرای طرح ناظر و ارسال پیامک‌ برای صاحبان خودروها گفت: کشف حجاب جرم است و با متخلفان برخورد می‌شود اما چنانچه افراد اعتراض داشته باشند، فرم اعتراض پر کنند تا به آن رسیدگی شود.

سردار اشتری تصریح کرد: نیروی انتظامی حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی است به همین منظور با متخلفان کشف حجاب برخورد می‌شود.

وی با تاکید براینکه اجرای طرح ناظر یکی از اولویت‌های ناجا است افزود: برهمین اساس چنانچه برای افراد پیامک اشتباهی ارسال شده باشد به اعتراض افراد رسیدگی می‌شود اما اجرای این طرح ابلاغ قانون است.

فرمانده ناجا در ادامه به موضوع اولویت‌های مهم ناجا در سال جاری اشاره کرد و گفت: کشف و برخورد کالای قاچاق یکی از وظایف ناجا است برهمین اساس تا به امروز در زمینه کشفیات کالای قاچاق 30 درصد رشد داشته‌ایم.

سردار اشتری بیان کرد: درباره ورود و خروج سلاح غیر‌مجاز در فضای مجازی و همچنین فضای حقیقی برخورد جدی داریم و با متخلفان برخورد قاطع می‌شود.