یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » نماینده‌ دائم سعودی در سازمان ملل: ایران از حمله به 4 کشتی قصد ارسال پیامی داشت/

نماینده‌ دائم سعودی در سازمان ملل: ایران از حمله به 4 کشتی قصد ارسال پیامی داشت/

دبی.العربیه نت فارسی

عبدالله بن یحیی المعلمی، نماینده دائم پادشاهی عربی سعودی در سازمان ملل متحد شامگاه جمعه 7 ژوئن ضمن تاکید این‌که تهران «تمایلی به جنگ ندارد» گفت از حمله به 4 کشتی در مقابل سواحل امارات، «قصد ایران ارسال پیام مشخصی بود».

عبدالله بن یحیی المعلمی، نماینده دائم سعودی در سازمان ملل جمعه در گفتگو با شبکه خبری «الحدث» تاکید کرد که ریاض «بر این باور است که ایران در پس حمله به کشتی‌ها در مقابل سواحل امارات است بعید نمی‌دانم که واشینگتن دلایلی درباره طرفی که در حمله به کشتی‌ها دست داشته است، داشته باشد. ایران با این حمله ‌خواست پیامی بفرستد..و تمایلی به جنگ ندارد. گزارش ارائه شده به سازمان ملل درباره این حادثه « فنی بوده و به ابعاد سیاسی نپرداخته است».

المعلمی پنج‌شنبه تاکید کرده بود که «دلایلی کافی وجود دارد برای اثبات این‌که حملات هماهنگ شده‌ای که 4 نفتکش را در صبح روز 12 ماه مه 2019 در مقابل بندر الفجیره هدف قرار داده‌اند در راستای روش رفتاری همیشگی رژیم ایران بوده که از تروریسم، خرابکاری و ایجاد آشوب در اماکن بسیاری حمایت می‌کند».

المعلمی در کنفرانس خبری مشترکی با نمایندگان 3 کشور سعودی، امارات و نروژ در سازمان ملل متحد که شامگاه پنج‌شنبه و پس از ارائه نتایج اولیه تحقیقات درباره حملات هماهنگی شده‌ای که 4 نفتکش را در مقابل بندر الفجیره هدف قرار داده‌اند، منعقد شده، گفت:«مسئولیت (حادثه الفجیره) بر عهده ایران است».

المعلمی، نماینده دائم پادشاهی عربی سعودی در سازمان ملل، خواستار رسیدگی شورای امنیت به این وضعیت شد تا به طرف‌هایی که در این حملات نقش داشته‌اند نشان دهد که جامعه بین‌المللی در قبال این گونه رفتار دست بسته نخواهد ماند.