سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » علی خامنه ای: مسئولان و ملت ایران فریب زرنگ‌بازی «ترامپ» را نمی‌خورند/

علی خامنه ای: مسئولان و ملت ایران فریب زرنگ‌بازی «ترامپ» را نمی‌خورند/

عصر روز سه‌شنبه در اجتماع عظیم و پرشور قشرهای مختلف ملت در مرقد آقای خمینی (رض)، علی خامنه ای با ادعای این که ب مقاومت هزینه دارد!!! اما هزینه تسلیم در مقابل دشمن بیشتر از هزینه مقاومت است،!!! گفت:

وقتی در مقابل دشمن تسلیم می‌شوید، باید هزینه بدهید. رژیم پهلوی در مقابل آمریکا تسلیم بود و خیلی اوقات هم ناراضی و ناراحت بودند، اما تسلیم بودند و می‌ترسیدند؛ هم نفت می‌داد، هم پول می‌داد، هم باج می‌داد و هم تو سری می‌خورد؛ امروز دولت سعودی نیز همین‌طور است؛ هم پول و دلار می‌دهد…

تسلیم شدن در مقابل دشمن موجب پیشروی او می شود، اما اگر در مقابل زیاده خواهی و باج خواهی دشمن، مقاومت شود، پیشروی او متوقف خواهد شد، بنابراین از این زاویه نیز «صرفه با مقاومت» است.تجربه جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته نیز مؤید همین مطلب است، زیرا هر جا که ایستادگی کردیم، موفقیت و پیشرفت نصیب ما شده است و هرجا که بر اساس میل طرف مقابل حرکت کردیم، ضربه خوردیم.مقاومت و ایستادگی هزینه دارد، اما هزینه تسلیم شدن به مراتب بیشتر از هزینه مقاومت است. دولت سعودی یک نمونه دیگر است که هم دلار می دهد و هم براساس خواسته امریکا موضع گیری می کند، اما توهین هم دریافت می کند و به او لقب «گاو شیرده» می دهند. امام بزرگوار برخلاف تفکر غلطی که می گوید «فایده ای ندارد» و یا «نمی توانیم»، مقاومت در برابر گردن کُلفت های دنیا را امری ممکن می دانست و بر اساس همین مبنا، در دوران نهضت اسلامی و همچنین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در برابر فشارها، ایستادگی کرد.برخی افراد که تحت عنوان روشنفکری، مقاومت و ایستادگی را بی فایده میدانند، خطایی بزرگ میکنند. اینگونه نگرش ناشی از خطای محاسباتی است و خطای محاسباتی در هر موضوعی نیز ناشی از نشناختن عوامل گوناگون مرتبط با آن موضوع است.برای آنکه در موضوع لزوم مقاومت در برابر زورگویان عالم دچار خطای محاسباتی نشویم، باید به واقعیات و حقایق مربوط به جبهه استکبار آمریکا به خوبی مطلع باشیم و از واقعیات، ظرفیتها و توانایی های خودمان نیز شناخت صحیحی داشته باشیم.

در عرصه سیاسی اقتدار امریکا افول کرده که انتخاب فردی با مختصات آقای دونالد ترامپ، واضح ترین و بهترین نشانه برای افول سیاست امریکا ست.سپرده شدن سرنوشت بیش از سیصد میلیون نفر جمعیت امریکا به دست فردی که در مورد تعادل فکری و روانی و اخلاقی او ابهامات و تردیدهای جدی وجود دارد، دلیل آشکاری بر افول سیاسی و اخلاقی امریکاست.