دوشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » تونل حفر شده توسط حزب‌الله میان اسرائیل و لبنان به عمق 80 متر!

تونل حفر شده توسط حزب‌الله میان اسرائیل و لبنان به عمق 80 متر!

منبع: دبی-العربیه.نت فارسی/ ارتش اسرائیل دوشنبه 3 ژوئن، ویدیویی از داخل تونلی پیچیده که از جنوب لبنان به شمال اسرائیل در عمق زمین حفر شده منتشر و اعلام کرد که این تونل را شبه‌نظامیان حزب‌الله حفر کرده‌اند.تونل مملو است از کابل‌های برق، جعبه‌های کنترل جریان برق و دستگاه‌های ارتباط و تماس. سخنگوی ارتش اسرائیل می‌گوید ابتدای تونل تقریبا در یک کیلومتری عمل خاک لبنان قرار دارد و عمقش به حدود 80 متر یعنی ارتفاع ساختمان 22 طبقه‌ای می‌رسد. انتهای این تونل در نزدیکی شهرک زرعیت اسرائیل قرار دارد.

ارتش اسرائیل می‌گوید این تونل را سال گذشته در جریان عملیاتی نظامی کشف کرده که طی آن تعدادی دیگر از تونل‌های هجومی را پیدا کرده است؛ تونل‌هایی که حزب‌الله لبنان حفر کرده و اکنون توسط ارتش اسرائیل حفر شده است.

در واکنش به این عملیات اسرائیل، دبیرکل حزب‌الله لبنان ژانویه گذشته گفت که نیروهای حذبش برای سال‌های متمادی، موفق به ورود به اسرائیل شدند. او اما مسئولیت حفر تونل‌ها را بر عهده نگرفت.

آخرین جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله سال 2006 روی داد. اکنون با وجود تبادل حملات در سوریه و در بلندهای اشغاالی جولان، اما مرزهای لبنان و اسرائیل آرام است.