یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » نماینده سعودی در سازمان ملل اعلام کرد؛آمادگی مشروط ریاض برای توقف جنگ یمن

نماینده سعودی در سازمان ملل اعلام کرد؛آمادگی مشروط ریاض برای توقف جنگ یمن

نماینده عربستان در سازمان ملل آمادگی سعودیها را برای توقف جنگ یمن به شرط عقب نشینی حوثی ها از مناطقی که در اختیار دارند و تسلیم سلاح اعلام کرده اند.

آمادگی مشروط ریاض برای توقف جنگ یمن/ اذعان به کشتار غیرنظامیان

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله المعلمی نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در گفتگو با ایندیپندنت عربی گفت که سعودی‌ها آمادگی خود را برای توقف جنگ یمن به شرط عقب نشینی حوثی ها از مناطقی که در اختیار دارند و تسلیم سلاح اعلام کرده اند.

وی در ادامه گفت: امکان توقف جنگ تا زمانی که حوثی ها، آمادگی اجرای قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت را نداشته باشند، ممکن نیست. اگر حوثی ها عقب نشینی کنند، در امان خواهند بود و به آنها تیراندازی نخواهد شد! اما آتش بس بدون دست یابی به تفاهم درباره عقب نشینی و تحویل سلاح به نظر من غیرواقعی است و مطرح نیست.

المعلمی مدعی شد: ائتلاف عربی تحت رهبری ریاض موفق به کاهش تلفات میان غیرنظامیان شده است.

وی ضمن اذعان به تلفات جنگ یمن ضد غیرنظامیان گفت: برخی اشتباهات رخ می‌دهد و آن به دلایل فنی و انسانی یا دلایل دیگر است. این اشتباهات مورد بازنگری قرار می‌گیرند و مسببان آن محاسبه خواهند شد و غرامات به زیان دیدگان داده خواهد شد! قربانی شدن برخی در جنگ به دلیل ماهیت جنگ است و در جنگ ویتنام، افغانستان، عراق و یمن و هر مکان دیگر رخ داده است.

نماینده سعودی‌ها در سازمان ملل مدعی شد که در مقایسه با جنگ سوریه شمار قربانیان در یمن به مراتب کمتر بوده است.

وی شهادت ۶۰ هزار نفر در یمن به دست ائتلاف متجاوز سعودی را رقم قابل توجهی ندانست و ادعا کرد: تعداد قربانیان در جنگ یمن ۶۰ هزار نفر بوده اند که قابل مقایسه با کشته شدن ۶۰۰ هزار نفر در سوریه نیست.