چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » سومین حمله پهپادی یمن به فرودگاه نجران/

سومین حمله پهپادی یمن به فرودگاه نجران/

حوثیهای یمن برای سومین بار طی هفته جاری با پهپاد انتحاری، فرودگاه منطقه‌ای نجران عربستان را هدف قرار داد و هدف این عملیات «سامانه پاتریوت» فرودگاه مذکور بوده است.

به گزارش فارس،حوثیهای یمن امروز (پنجشنبه) با پهپاد «قاصف k. ۲» فرودگاه نجران عربستان سعودی را هدف قرار داد.بر اساس گزارش شبکه «المسیره» حوثیهای یمن، هدف این عملیات هجومی، سامانه پدافندی پاتریوت فرودگاه نجران بوده است.
یک منبع نظامی حوثیها اعلام کرد، عملیات مذکور پس از رصد دقیق اطلاعاتی و مشخص شدن مکان سامانه پاتریوت انجام شده است. حوقیهای  یمن دیروز نیز با همین پهپاد، آشیانه جنگنده‌های نظامی فرودگاه نجران را هدف قرار داد و خسارت‌های زیادی به آن وارد کرد.  دو روز پیش (سه شنبه) نیز طی عملیاتی مشابه یک انبار اسلحه در فرودگاه نجران را هدف قرار گرفت.گفته می‌شود پهپاد قاصف K. ۲ در ارتفاع ۱۰ متری بالای هدف منفجر می‌شود و ترکش‌های زیادی را پخش می‌کند. شهر نجران که در جنوب آن پایگاه‌ها و مقر‌های نظامی متعددی قرار دارد، یکی از اهداف ارتش یمن برای پاسخ به حملات نظامی عربستان سعودی است.
این عملیات‌های هجومی به نجران پس از عملیات ارتش یمن علیه تأسیستان نفتی عربستان در منطقه ریاض انجام می‌شود در ۲۴ اردیبهشت امسال (۱۳۹۴) دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های «الدوادمی» و «عفیف» قرار گرفت.

حمله پهپادی انصارالله به فرودگاه نجران عربستان

یک منبع نظامی در یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به المسیره گفت، عملیات هجومی یگان پهپادی محل نگهداری جنگنده‌های ائتلاف عربی در فرودگاه نجران واقع در جنوب غرب عربستان را هدف گرفت.این منبع بر موفقیت‌آمیز بودن این حمله نظامی تأکید کرد و افزود: جنگنده‌های هدف گرفته شده در فرودگاه برای انجام حملات هوایی علیه نظامیان یمن استفاده می‌شدند.

این در حالی است که انصارالله روز سه شنبه نیز انبار تسلیحاتی فرودگاه نجران عربستان را هدف حمله پهپادی قرار داده بود که آتش‌سوزی گسترده‌ای را در این انبار به دنبال داشت.

درخواست آمریکا از روسیه برای اقدام علیه ایران/ بیانیه جدید امارات درباره هدف قرار گرفتن ۴ کشتی در نزدیکی فجیره/طرح سنای آمریکا برای ممنوعیت اقدام نظامی علیه ایران/حمله پهپادی انصارالله به فرودگاه نجران عربستان

انصارالله در عین بر عهده گرفتن این حملات اما اعلام کرده هیچ حمله‌ای با موشک بالستیک به سمت مکه مکرمه ـ آنطور که سعودی‌ها مدعی‌ هستند ـ انجام نداده است.ائتلاف عربی برای جلب حمایت جهانی برای ادامه تجاوزاتش علیه یمنی‌ها مدعی شده انصارالله موشک‌های بالستیکی را به سمت الطائف و جده در منطقه مکه مکرمه شلیک کرده است.

انصارالله اهداف و تأسیسات غیرنظامی را در شهر نجران هدف قرار داد.