سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
صفحه اول » بین المللی » حملات سنگین در جنوب شرق استان جیزان

حملات سنگین در جنوب شرق استان جیزان

نیروهای چند ملیتی سعودی حملات سنگینی را برای عقب راندن نیروهای یمنی در جنوب شرق استان جیزان عربستان انجام دادند.

یمن1.jpg

به گزارش مشرق، دهها تن از نیروهای چند ملیتی تحت فرمان رژیم سعودی، حملات گسترده‌ای را برای سیطره بر مواضع تحت کنترل نیروهای یمنی در جنوب شرق استان جیزان عربستان انجام دادند.حملات نیروها از دو محور و با پشتیبانی هوایی رژیم سعودی در حومه شرقی کوه «جحفان» برای عقب راندن رزمندگان یمنی صورت گرفت و درگیری‌های سنگین و نفس گیر چندین ساعت به طول انجامید.

اعلام الحربی

 

کوه راهبردی «الدود» در جنوب شرق شهر الخوبه (یکی از مهم‌ترین شهرهای جنوب شرق استان جیزان عربستان) واقع شده است؛ نیروهای حوثس درصدد هستند با تسلط بر این کوه، بر بخش‌هایی از شهر الخوبه اشراف یابند و راه را برای ادامه پیشروی‌ها باز کنند.

پیشتر نیروهای حوثی در ماه‌های گذشته از محور جنوب غرب استان صعده موفق شده بودند خود را به دروازه شرقی شهر «الخوبه» برسانند و در حال حاضر تلاش می‌کنند از حومه شرقی کوه الدود به این شهر نزدیک شوند.

اگر مزدوران حوثی در محور شرقی و جنوبی کوه الدود به پیشروی‌ها ادامه دهند و مناطق را در این محور به کنترل دربیاورند، نیروهای عربستان در جنوب غرب استان صعده و منطقه «حیران» در استان حجه محاصره می‌شوند .

به گزارش مشرق، نیروهای  سعودی از حومه جنوبی کوه الدود و مناطق تحت اشغال در منطقه حیران در استان حجه نیز حملاتی را علیه رزمندگان یمنی در حومه شرقی کوه «النار» انجام دادند.

اعلام الحربی

یگان موشکی جبهه انصارالله  حوثیها، مواضع و تجمع نظامیان سعودی را در پایگاه نظامی «السلب» هدف قرار داد و آنها  تلاش می‌کنند مناطق بیشتری را در جنوب و جنوب شرق استان جیران عربستان به کنترل دربیاورند تا مسیر ارتباطی  سعودی را در شمال استان الحجه مسدود و آنان را در این محور محاصره کنند.

به ادعای مشرق، استان جیزان در جنوب غرب عربستان واقع شده و نیروهای یمنی در ۵ سال گذشته موفق شده اند بخش‌هایی از آن را به کنترل درآورند و عملیات نظامیان سعودی برای سیطره دوباره بر مناطق از دست رفته نتیجه‌ای نداده است.