شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » سیاسی » ‏آمریکا صنایع فولاد، آهن، مس و آلومینیوم ایران را تحریم کرد.

‏آمریکا صنایع فولاد، آهن، مس و آلومینیوم ایران را تحریم کرد.

 

پرزیدنت ترامپ روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت با صدور یک فرمان اجرایی بخش فولاد و صنایع معدنی ایران را تحریم کرد.

دونالد ترامپ در این فرمان گفته که ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه صنایع آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران وضع می‌کند که بزرگترین منبع درآمد غیرنفتی رژیم این کشور به شمار می‌رود.

اعمال این تحریم‌ها ساعاتی پس از آن صورت می‌گیرد که تیم موریسون، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا و مدیر ارشد امور سلاح‌های کشتار دسته‌جمعی و دفاع بیولوژیکی، در یک کنفرانس گفته بود که کار واشینگتن با تحریم‌های ایران «تمام نشده است» و «خیلی زود» تحریم‌های بیشتری علیه ایران وضع می‌شود.

پرزیدنت ترامپ در فرمان خود با اشاره به خروج ایالات متحده از توافق به گفته او «وحشتناک» هسته‌ای با ایران در ۱۸ اردیبهشت پارسال، اظهار داشت که ایران ذیل توافق یاد شده این فضا را داشت که در شبکه‌های تروریستی درگیر شده یا حامی آنها باشد و نیروی موشکی خود را توسعه دهد.

بیانیه پرزیدنت ترامپ در خصوص اعمال تحریمها در رابطه با بخشهای آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران به شرح زیر است

یك سال پیش، من با پایان دادن به مشاركت آمریكا در توافقنامه هسته ای وحشتناك با ایران، یك طرفه امنیت ملی مان را بطور چشمگیری تقویت كردم. من امروز یك فرمان اجرایی را امضا میكنم تا تحریمهایی در بر بخشهای آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران اعمال كنم كه بزرگترین منبع در آمد صادرات غیر نفتی رژیم است.

تحت توافقنامه هسته ای ایران، رژیم ایران آزاد بود كه درگیر شبكه های تروریستی شود و آنها را پشتیبانی مالی كند، نیروی موشكی خود را توسعه دهد، به درگیریهای منطقه ای دامن بزند، شهروندان آمریكایی را به ناحق بازداشت كند، علیه مردم خودش وحشیگری كند و همه اینها در عین حال یك زیر ساخت هسته ای قوی را حفظ كند – لازم به ذكر نیست همانطور كه ما میدانیم آرشیو خیلی بزرگ تسلیحات هسته ای را حفظ كند.

وقتی كه ما تصمیمات قاطعی بگیریم كه از امنیت ملی آمریكا دفاع كنیم در یك سال میتواند تغییرات زیادی رخ دهد. بدلیل اقدام ما، رژیم ایران در حال تقلا برای تأمین مالی كارزار خشونت بار تروریستی خود است. زیرا اقتصاد این كشور به سمت یك ركود بی سابقه حركت میكند، در آمد دولت خشك و تورم از كنترل خارج میشود.

ما بصورت موفقیت آمیزی قویترین كارزار حداكثر فشار كه تاكنون مشاهده شده را اعمال میكنیم كه اقدام امروز آن را بیشتر تقویت میكند.

ایالات متحده طی ماه گذشته چند گام برداشته است برای اینكه اثرگذاری كارزارمان را افزایش دهیم.

ما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بعنوان یك سازمان تروریستی خارجی لیست گذاری كردیم و از طریق اعمال كامل تحریمهای آمریكا علیه صادرات نفت ایران، فشار بر رژيم ایران را ده برابر كردیم.

اقدام امروز درآمد ایران از صدور فلزات صنعتی را هدف قرار میدهد كه ده در صد اقتصاد صادرات آن است

اقدام ما به كشورهای دیگر هشدار میدهد كه اجازه ورود به فولاد و سایر فلزات ایران به بنادرتان دادن، دیگر تحمل نخواهد شد.

تهران میتواند در انتظار اقدامات بیشتری باشد مگر اینكه رفتارش را بطور بنیادین تغییر بدهد.

از زمان خروج ما از توافقنامه ایران، كه معیوب و غیر قابل تعمیر است، ایالات متحده ۱۲ شرط تعیین كرده است كه پایه یك توافقنامه جامع با ایران را ارائه میدهند.

من در انتظار این هستم كه روزی با رهبران رژیم ایران ملاقات كنم به منظور اینكه به توافقی برسیم و مهمتر از همه گامهایی برداریم كه به ایران آینده ای كه استحقاق آن را دارد، برسیم.