یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » وندی شرمن: «بولتون» آمریکا را به جنگ با ایران و ونزوئلا سوق می‌دهد/

وندی شرمن: «بولتون» آمریکا را به جنگ با ایران و ونزوئلا سوق می‌دهد/

معاون وزیر خارجه اسبق آمریکا و نماینده این کشور در مذاکرات هسته ای به بیانیه «جان بولتون» در اعزام ناو و بمب افکن به خلیج فارس واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه اسبق آمریکا و نماینده این کشور در مذاکرات هسته‌ای منجر به برجام، در پیام خود در توئیتر می‌نویسد: حقیقت دارد، جان بولتون ما را به جنگ با ایران و ونزوئلا سوق می‌دهد؟ هیچگاه جنگی را ندیده‌ام که وی خواستار آغاز آن نباشد. دونالد ترامپ کجاست؟

«بولتون» آمریکا را به جنگ با ایران و ونزوئلا سوق می‌دهد

این پیام در واکنش به بیانیه جان بولتون منتشر شده است.

جان بولتون روز ۱۵ اردیبهشت اعلام کرد ایالات متحده ناو هواپیمابر و بمب‌افکن به خاورمیانه اعزام می‌کند تا پیامی روشن و عاری از سوءتفاهم به ایران داده باشد.

بولتون مدعی شده: آمریکا ناوگروه تهاجمی آبراهام لینکلن و بمب‌افکن‎ها را به حوزه عملکرد سنت‎کام (فرماندهی مرکزی آمریکا) اعزام می‌کند تا پیامی واضح برای ایران باشد مبنی بر اینکه هرگونه حمله به منافع آمریکا یا متحدانمان با نیرویی بی‎امان پاسخ داده خواهد شد.

البته این نخستین بار نیست که آبراهام لینکلن به منطقه می‌‏آید حال آنکه همزمان با تشدید تنش‏‌های واشنگتن- تهران، این اقدام ابزار فشار برای اعمال جنگ روانی علیه ایران محسوب می‌شود.