جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » آخوند افراطی محسن اراکی – دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی- بهمراه هیاتی به دعوت دکتر ارباش رئیس شئون دینی ترکیه با هدف شرکت درمراسم افتتاح مسجد جامع “چاملیچا” که بزرگترین مسجد ترکیه است به ترکیه سفر کرد!

آخوند افراطی محسن اراکی – دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی- بهمراه هیاتی به دعوت دکتر ارباش رئیس شئون دینی ترکیه با هدف شرکت درمراسم افتتاح مسجد جامع “چاملیچا” که بزرگترین مسجد ترکیه است به ترکیه سفر کرد!

 			 				 					بزرگترین مسجد ترکیه فردا افتتاح می‌شود

افتتاح مسجد باشکوه چاملیجا شهر استانبول

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، بزرگترین مسجد ترکیه «چاملیجا» در استانبول که ساخت آن از سال ۲۰۱۳ آغاز شده بود، جمعه (۳ می ۲۰۱۹) پس از اقامه نماز جمعه با حضور«رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهوری این کشور افتتاح شد.گفتنی است مسجد باشکوه چاملیجا در زمینی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع بر روی تپه‌ای به همین نام ساخته شده و دارای بزرگ‌ترین گنبد در تاریخ معماری ترکیه است.این مسجد دارای ۶ مناره است که ارتفاع چهار مناره آن به ۱۰۷ متر، دو مناره دیگر به ۹۰ متر می‌رسد. همچنین گنبد آن نیز ۷۲ متر ارتفاع و ۳۴ متر قطر دارد. معماری این مسجد با الهام از سبک معماری عثمانی-سلجوقی ساخته شده و یکی از نمادهای جدید استانبول خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همراه با هیاتی متشکل از حسین شیخ الاسلام معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب، مصطفی اراکی، پورهاشمی مدیرکل روابط عمومی مجمع جهانی تقریب به ترکیه رفته اند.

آیت الله اراکی وارد ترکیه شد

مراسم رسمی افتتاح بزرگترین مسجد ترکیه امروز با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور برگزار شد.مسجد چامیلیجا (سروستان)، شش مناره و گنجایش ۶۳ هزار نفر را دارد.این مسجد در بالای تپه‌ای در بخش آسیایی شهر استانبول واقع است.هزینه ساخت این مسجد یکصد میلیون دلار برآورد شده است.گفته شده ساخت این مسجد یکی از پروژه‌های عظیم مورد حمایت آقای اردوغان است.منتقدان ساخت آن را هدر دادن سرمایه عمومی دانسته‌اند، اما دولت می‌گوید که این مسجد بخشی از میراث ملی ترکیه است.

بزرگترین مسجد ترکیه
بزرگترین مسجد ترکیه
بزرگترین مسجد ترکیه
بزرگترین مسجد ترکیه
بزرگترین مسجد ترکیه