جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی » همدردی وزارت خارجه آمریکا با خانواده‌های قربانیان سیل در ایران: مثل همیشه آماده کمک هستیم

همدردی وزارت خارجه آمریکا با خانواده‌های قربانیان سیل در ایران: مثل همیشه آماده کمک هستیم

توئیتر فارسی وزارت خارجه آمریکا که به درج دیدگاه‌های دولت آمریکا می‌پردازد، دوشنبه شب به وقت شرق آمریکا در پیامی با خانواده‌های قربانیان سیل در ایران ابراز همدردی کرد.

در این پیام همچنین نوشته شده است که ایالات متحده مثل همیشه برای کمک به مردم ایران آماده است؛ همانطور که در سایر نقاط جهان در اینگونه شرایط پیشتاز بوده است.

سیل روز دوشنبه در بخش‌های وسیعی از ایران تا کنون جان دست کم ۱۹ نفر را از جمله ۱۷ نفر در شیراز، یک نفر در استان کرمانشاه و یک نفر هم در استان لرستان گرفته است.

پیش از این هم سیل در گلستان روی داد.

بحران سیل در روز دوشنبه پنجم فروردین ماه در حالی در شیراز قربانی گرفت که «سهل‌انگاری دستگاه‌های متولی» از جمله دلایل بالا بودن تلفات این سیل عنوان شده و دادستان عمومی و انقلاب شیراز با اعلام اینکه پرونده‌ای در خصوص سیل امروز در دادستانی شیراز گشوده شده، گفت بررسی های اولیه نشان می‌دهد که «لایروبی» این مسیر انجام نشده است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در اردیبهشت ماه سال گذشته با اعلام حمایت از مردم ایران گفته بود که «بحران‌های مالی و زیست محیطی را در ایران شاهد هستیم. فساد کشور را فرا گرفته است. رژیم از مردم خود می‌دزدد.»

همچنین، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، هم با اشاره به این‌که پس از انقلاب در ایران ۶۰۰ سد «بدون هیچگونه ارزیابی محیط زیستی» ساخته شده است، اعلام کرده بود که رژیم جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته منابع آبی کشور را با سوءمدیریت نابود کرده است.